27 Haziran 2018 Çarşamba

Aydın'ın uykusu için

 
 
Kara bulutlar ile dolu bir gökyüzüne uyanmış, içim daralmış dışarı çıkmıştım. Kafamı yukarı kaldırdıkça kara bulutların kocamanlaştığını görüyordum. Evimizden bir sokak aşağısı ,Beyaz Park'ın oradan geçerken akasya ağaçlarının altına sinmiş beyaz bir kedi önüne konulmuş sütü içiyordu. Durdum. Pisi pisi dedim, kafasını sütten kaldırdı yüzüme baktı, koşarak kucağıma atladı, boynuma kollarını doladı, ağlar gibi hırlamaya başladı. Çorum'un sokak kedileri iki metre yakınına insan yaklaştırmazdı, bu ev kedisi olmalıydı, evinden mi kaçmıştı... Kedi kucağımda parkın etrafındaki evleri dolandım, sabahın erken saati, kimseleri göremedim. Parka oturdum, kucağımdaki kediye dikkatlice baktım, beyaz tüyleri çok kirli, günlerce sokakta kalmış gibi yaralı bereli, bir gözü mavi diğeri kehribar...Eve götüremem Pıtpıt  rahat vermezdi , etrafıma bakınıyorum ne yapacağım?
 
Kara bulutlu bir sabahta kucağıma bembeyaz bir aydınlık atlamış, yeni  sevgililer gibi parkta birbirimize sarılmış ne yapacağımızı bilmeden bekliyorduk.
Bırakamadım, eve getirdim,  Pıtpıt'ı görünce hemen koltuk altına sindi ( Pıtpıt öyle büyük ki koltuk altına sığdıramazdı gövdesini)
 
 
 
 
 
 
(Yabancı bir yerde kendini ancak böyle korurdu, koltuk altına sindi ve gözlerini açtı)
 
 
 
Pıtpıt'ı sakladım.
Yemek su çıkardım önüne, okşadım güvende hissetti, çıktı sindiği yerden

Birazcık etrafı kokladı.

Koltuğa uzandı, oyuncağa sarıldı, gözleri kapanmaya başladı
 
 
Uyudu
 
 
                                                                
                                                              uyudu

                                                                uyudu
 
uyudu, hiç uyanmadan uyudu, yüzyıl  uyuyacak gibi uyuyordu...
O uyurken hep ona bakıyordum, uykusunda kara yüklü bulutlar yüklerini sessizce boşaltıyordu, gökyüzü şehir  insanlar yüklerinden sessizce  kurtuluyorlardı, dünya hafifliyor, hafifliyordu.  Dünya yok oluyordu,  o uykudayken...
O uykudayken Çorum'daki kayıp kedi ilanlarına baktım on gün önce bir inşaat içinde karanlıklar içinde çekilmiş fotoğraflarını gördüm, sahibi kim diye soruyorlardı...
 
Belli ki sahibi onu bulmada istekli değildi,  en az on gün boyunca sokaklardaydı.
O uyurken  ona isim koydum, içimden Aydınlık dedim, Aydın , Umut, olsun dedim
 
O uyurken, kara bulutlar gitmiş güneş çıkmıştı, karanlık aydınlığa, kötülükler iyiliğe , umutsuzluklar umuda dönmüştü .
Hissediyorum ki uyanınca gerçekler yüzünü gösterecek, Pıtpıt üzerine atlayacak, bu yavruya yuva arıyorum, huzurlu uykularına devam edebilsin diye...
 
( Yuva Bulundu:)
 
( Dün gece çok istekli aileye kumunu mamasını da yanına vererek evlerine kadar götürüp vermişken, bu sabah sekizde telefona " lütfen geri alın, sabaha kadar uyutmadı, oğlumun alerjisi var istemiyoruz" diye mesaj geldi. Şimdi geri almak için yoldayım, lütfen sahiplenirken hayvanın psikolojisini de düşünün, aileye teşekkür edeceğim sokağa bırakmadığı beni aradığı için)
 
(  Son durum, kedicik için yuva aranıyor)
 
 

9 yorum:

  1. Ne guzel bir kediymis.
    Pitpit napti peki? Son durum ne?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kedi ise pıtpıt kedi değil...okşanmak , taranmak isteyen bir kedi, tırmalamayan parçalamayan, masum masum uyuyan bir kedi ...pıtpıt devamlı tepesinde evde kaos, bir an önce kurtulsa...öyle harika bir kedi ki benim akılsız telefonumun flu fotoğraflarına kaldı, cam gibi biri mavi biri kehribar gözleri var...kötü niyetli kişilerden de korkmuyor değilim satmaya çalışanların eline düşmesin...şimdilik hiç isteyen yok..

      Sil
  2. Ay çok güzel bir kedi bu Ayşe. 2 kedi 1 kediden iyidir her zaman :) Düşün derim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayıırrr istemiyorummmm böyle giderse on kedili aklını kaçırmış kadın olacağım, sokakta gördüm her kediyi kucaklayıp eve getiresimliğimi nasıl yok edeceğim...kedi seviciliğimin mimarlarından biri sensin, buralara kadar geleceğimi tahmin etmiş miydin:))

      Sil
  3. Nasıl tatlı bir şey buuuu :)
    Pıtpıt sanırım yaradılış gereği sokak kedisi, genlerinde var hırçınlık, başkaldırı :))) Biz bunu bizim kedi Fiyonk ta gördük, cinsi tekirdi ve uslanmaz bir haylazdı. Kızımın heryeri tırmıklı, ısırıklıydı sayesinde, üstelik öyle nazikti ki kızım ve biz ona karşı. Sevişi bile hırçındı. Yeğenimin Aydın tipinde Van kedisi var, öyle uysal ki, sadece sevilmek için yaratılmış. Cins kediler ev için daha uygun açıkcası ama biz yine de Fiyonk umuzu çok seviyorduk :)
    Umarım sıcak bir yuvası olur Aydınlık ın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ankara da trabzonda van kedisi isteyen tanıdıkların var mıdır, alana hediye de vereceğim:)) kakalamak için değil gerçekten yazdığın gibi çok asil kedi, masum, temiz, komik, şaşkın, tatlı, say say bitmiyor.)))

      Sil
  4. lovehouse, tekirler genelde çok sakin, en sorunsuz kediler olur amaa. Bizim Carrefour hanımpisi kızımız sevilmelere hiç doyamaz. 😍
    Ayşe'cim o tür saçmalıkları çok duyduğum, yaşadığım için baştan tam ahret sualleri soruyorum insanlara. Hatta bir çoğunu sorularımla kaçırıyorum. 😃
    petlebi.com sayfasına ilan ver lütfen. Buradan inşallah yuva bulursun.
    Nesli tükenme tehlikesi olduğu için kısırlaşması yasak diyenler var, bu bilgiden çok emin değilim.
    Dişi olup üreticilerin eline düşerse fena ama resimlerinden bana erkek gibi geldi. 🤔

    YanıtlaSil
  5. Kedi sevgisini yeni tatmis biri olarak! Keske orda olsaydim,hemen alirdim:)) Kolay gelsin canim...

    YanıtlaSil
  6. Benim de tekir cinsi kedim vardı sürekli tırmalayan ve kıskandıginda saldiran. Umarım pitpitin gazabına fazla maruz kalmadan aydın yuva bulur.sevgiler.

    YanıtlaSil