1 Haziran 2021 Salı

Bardak gülleri

 Babam bahçeyi suluyor, annem  dikiş dikiyor. Ben mutfaktayım, kahve yanında nasıl bir  tatlı yapayım diye düşünüyorum. Annem çağırıyor, belimin ölçüsünü almak istiyor.  Annem,   mavi çiçekli bir kumaştan  bana bir elbise dikecek. Annem belimi ölçüsünü alırken çilekli pasta yapmak aklıma geliyor, bahçeye doğru  sesleniyorum; baba çilek toplar mısın?  

Babamın bir elinde bardak gülleri öbür elinde çilekler, bahçeden geliyor.  Çilekler ile  mutfağa koşuyorum. Babam bardak güllerini vazoya koyuyor. Annem mavi çiçekli kumaştan başını kaldırıp bardak güllerine bakıyor. Bu çiçek ananemin en sevdiği çiçekmiş, adını da ananem koymuş . 

Köpüklü kahve yapmasını bilmiyorum ama on  dakikada çilekli pasta yapabiliyorum. 

Köpüksüz kahvelerimizi içerken annem ile babam çilekli pastamı övüyorlar. Hayatlarında hiç böyle güzel pasta yememişler....Bardak güllerinin kokusu öyle çok ki, tüm dünyaya yetecek kadar.   Kendi payıma düşeni içime çekiyorum, zamanı, annemi, babamı, mavi çiçekli elbisemi, bahçemi, köyümü...

Bitmesin istiyorum, bu koku. 

Ayrılırken,   poşetler  dolusu,  bahçenin  sebze meyvesi  ile uğurluyorlar beni. Babam peşime bardak güllerini de koyuyor. 










5 yorum:

  1. Tarifi çok merak ettim çok güzel görünüyor, ellerinize sağlık😍

    YanıtlaSil
  2. bardak güllerini dalında çekseydiniz keşke...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Babam çeşit çeşit çok güzel çiçekler yetiştirir, hepsine öyle özenir ki...Ben uzaklara gidiyorum diye peşime koyar. Köye gittiğimde dalından çekmeye çalışırım...sevgilerimle..

      Sil
  3. Müthiş görünüyor, tarif paylaşıyor musunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kekini tavada pankek olarak yaptığım için çabuk oluyor. İki tane büyük pankek arasına krema koyuyorum. Tavaların büyüklüğüne göre göz kararı yaptığım için tam bir ölçüm yok.
      2 yumurta yarım çay bardağı kadar süt ve sıvıyağ kabartma tozu ve vanilya ile keki hazırlayıp ikiye bölüp tavada pişiriyorum.
      süt un şeker yumurta sarısı ile koyu bir krema arasına konuluyor...
      sevdiklerinizle mutlu anılarınıza eşlik etsin...

      Sil