23 Ekim 2018 Salı

Kedi bakışı

Pıtpıt bana bakıyor. Bu  bakışlar anlam yüklüdür, kendime gelmeme yardım eder ( hemen kendime gelmezsem, uzun bakışlara dayanamaz üzerime atlar , dişler) Bugün bakışları ile ;  karanlığa küfredeceğine  bir mum yaksana diyor.
Hemen elime kağıt kalem aldım, 

cesaret, azim , başarı ile dolu sözler yazdım , kapıya astım. 
Sakladığım yerden su kabaklarını çıkartım.
Kapı girişine, ayakkabılık üstüne dizdim. 
Bu kabakları oğlum ile birlikte yetiştirdik.
Eskiden köyümüzde her evin bahçesinde yetişirdi, çamaşır yıkamak için.
Kabak , tas görevi görürdü, ırmağa çamaşır yıkamaya giden herkesin elinde bir su kabağı olurdu.
Boyarız anne, dedi. Tohumunu bulduk, ektik, büyüttük, boyamaya vakit bulamadık.
"Su kabağı boyayacak vaktim mi var "  , demişti. Bu önemli vakitlerin içine su kabağı  sokulmazdı, ben de kaldırmıştım.
Artık.
Vakit su kabağı boyama vakti.  
Akşam  okuldan geldiğinde
gözleri yorgunluktan şişmiş, kızarmış iken  kalem tutmaktan nasırlaşmış ellerine fırçayı vereceğim.
Kabaklar renklendikçe yüzüne renk gelecek, umuduyla.
Her hafta sonu deneme sınavları yapıldığı için , çok önemli  mazeretler ile gitmemezliklere göz yumuluyordu,  okula yazı yazdım, " bu hafta sonu köye gitmemiz gerek, çünkü,  ıspanak, bakla, roka, tere, bezelye ekmenin , fide dikmenin,  vakti geldi."
Hafta sonu herkes sınav tecrübesi yaparken ,o, ıspanak ekecek, ceviz fidesi dikecek. (  Köyde , üzerimizde güneş, yerde toprak, ellerimizde tohumlar var iken , yine, "yanlış mı yapıyorum" geliverir yanıma) ( Aslında köyde iken "yanlış mı yapıyorum hiç gelmezdi yanıma", ama diğer anneler aklıma geldikçe....Diğer anneler doğruyu çoktan bulmuş, kendilerinden öyle eminler ki, çocukları da emin, benim oğlum , benim gibi... ) 
Ortaokullar arası şarkı yarışması olduğunu duydum, onun da katılmasını istiyorum.
En sevdiği en çok dilinde olan şarkıları sıraya koydum.



Erol Evgin- Sitem


Ahmet Kaya- Kendine İyi Bak

Eda Baba- O karanlık Gecelerde



 Koro filminin şarkısı

MFÖ- Ele Güne Karşı Yapayalnız

Bulutsuzluk Özlemi- Sözlerimi Geri Alamam



Manuş Baba- Dönersen Islık Çal


Ezginin günlüğü- Eksik bir şey mi var

Özdemir Edoğan- Paranın Ne Önemi Var

En çok söylediği şarkıları sıralarken , içlerinde benim  en çok dinlediğim şarkıların da  olduğunu fark ettim.

Annesinin dinlediği şarkıları söyleyen çocuk için başka şarkılara kapı açabilir umuduyla, kendi şarkısını bulur umuduyla...
"Bir gün geriye dönüp baktığınızda mücadele günlerinizin en güzel günleriniz olduğunu göreceksiniz" sözüne gönülden inanarak dış kapının üstüne asıyorum. Özlü sözlerle dolu  kapıyı açıp su kabaklarına " yeni renkler için" dışarı çıkıyorum.












2 yorum:

  1. Dört arkadaş peşpeşe doğum yapmıştık 2002 de. Hepimiz teog anası olduk. Yedinci sınıfın sonunda onlar çocuklarını on beş günlük kursa verdiler. Biz tatile girdik. Onlar test kitaplarıyla gezdiler biz dönüp bakmadık. Okul senesinde etüde kaldılar, öğretmen tuttular , çocuklar hiç nefes almadılar. Biz sinemaya gittik, film izledik, robot yaptık. Bir de haftada bir saat matematik öğretmenimiz geldi. (Kardeşimin eşi, daha çok kahve içip muhabbet ettiler ama soru da çözdüler bir miktar) Son hafta hiç çalışmadık. Sonra sınavdan sadece 2 yanlışla çıktı Bilgehan. Beş yanlış da on yanlış da olsa umurumda değildi doğrusu.Ama burs kazandı, bize faydası oldu :) Her çocuğun doğruları farklı . Ve en iyi anneler bilir. Bence haftasonu ona çok iyi gelecek. Kabakları da boyamadan bırakmayın sakın :) Öpüyorum sizi kocaman.

    Ha, bu sene Metehan üniversite sınavına girdi. Sayısalda sıralaması hiç fena değildi. Bir sürü mühendislik kazanıyordu İtü de Odtü de. Beyefendi dil puanını kullanıp tercümanlık seçti. Bütün zekiler mühendis olacak değil ya , tabii ki oğlumu destekledim :)

    İstanbul'a da gelin bir haftasonu , bizde kalacak oda var. Bizimkilerle birlikte kafayı dağıtır. Biz de seninle balkonda çay keyfi yaparız. Ruhumuz kendine gelir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle oğluş çok yorulmuş Ayşe, ve gerilmiş, haftasonu planların ona çok iyi gelecek bence. Evde ne kadar sakin olsak da okulda çocukları çok zorluyorlar. Bilgiç bile erkilenmişti biraz. Ama o haftalık sınavda sıkılınca kafasını koyup uyuyan bir çocuk :D

      Dil yeteneği harika bir şey. Seviyor da üstelik. O zaman edebiyat ve Türk diline de önem verirse o da dil bilim kısmını seçebilir. Metehan o zamana kadar okuldan mezun olmuş olur, ona bu konuda her türlü bilgiyi verebilir.

      Davetim çok içten, bir haftasonu bekleriz :)

      Sen de iyi ki varsın Ayşe , içim sıcacık oluyor sana bakarken :)

      Sil