13 Ocak 2021 Çarşamba

Köstü

 Köy yolundan çok kamyon geçiyor, kasaları taş ile kum dolu. Yolda  yürümek cesaret işi, kaldırım ya da yayalar  için yer olmadığından  kamyon altında kalınabilir. Yüklü kamyonların çoğu ,  kedi köpek için frene basmaya gerek duymaz, bu yüzden  yollarımız da köpek ve kedi cesetleri çok olur. Köpek hiç peşimi bırakmadığı  için benim için yolda yürümek  zorlaştı, sağıma soluma bir oyana bir buyana koşturuyor, düzgün yürümüyor. 

 Geçenlerde bir gün  yolda yürürken , yaşlıca bir amca elinde sopası, bir tek ineğini  yol kenarında otlatıyordu. Beni görünce eline taş aldı, küfür ederek  köpeğe taş attı.  Beni yabancı gördü, köpekten korumak istedi. Köpek arkama saklanınca da "korkma kızım, bi şiycik yapmaz  " diyerek  sopasını havaya kaldırıp üstüme doğru gelirken, amca köpek benim dedim, vurma hayvana. 

Bizim köyde herkes köpek gördü mü taşa sopaya sarılır, köyün tarihinde  hatıralarda  köpek şiddetine maruz kalmış  ısırılmış  bir kişi bile duymamıştım ama bu amca da herkes gibi  normal bir şey yapıyordu. Misafirperverliğini gösteriyordu. 

Sopasını  indirdi, bu it her gün sokaklarda sürtüyor,madem senin  neden bağlamazsın dedi. Bağlanmayan köpek arsız olur,  ipini kısa tutup hiç çözmeden bahçe kapıma  bağlarsam  çok ısırgan herkesi korkutan  bir köpeğim olurmuş. Benimle konuşurken bir yandan da olduğu yerinde kıpırdamadan otlayan ineğine sopa vurarak , ho ho diyordu.  Kimlerden olduğumu sordu. Kimlerden olduğumu duyunca ,sevindi, biz hısımız dedi ve babama selam yolladı" köstü'nün selamı var dersin ", dedi.

 Köstü'nün selamını eve götürünce , nasıl bir hısımlığımız var öğrenmek istedim. Tüm köy ile hısımmışız, büyük büyük dedelerimiz ve ninelerimiz bu köyde doğmuşlar,  tüm köy ile ya nine tarafından ya da dede tarafından hısım oluyoruz. Köstü , köstebek demekmiş. Eskiden bu köyde her aile tütün işiyle uğraşırken fidelerini köstebekten kurtarmak için Köstü'yü çağırırlarmış. Tarlalardaki köstebekleri,  kulağını toprağa vererek arar bulur sonra öldürürmüş. Köstü, Köstebek avcısıymış.



Babam ile annem.
Bana bir poz ver dedim.











 


6 yorum:

  1. Zamanla o kafalardan kurtulacağımızı düşünüyorum, misafirperverlik eyvallah ama yolda yürüyor diye de hayvana taş mı atılır. Sevgiyle büyüyen sevgi verir etrafına... O hayvana herkes sevgisini aşılamış olsa tabii önce köstüye de aşılamak lazım oluyor bu durumda... Dünyayı sevgi kurtarır ya, başka bir şey değil...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dünyayı sevgi kurtarır. Köyümü sevgi kurtarır.
      Sevgi doğuştan gelen bir şey değil ya da kendiliğinden öğrenilecek bir şey olmadığını artık biliyorum, Sevgi öğrenilmesi gereken bir şey. Nasıl sevilir, seven insan ne yapar, ne yapmaz , öğrenilmeli...
      Teşekkür ederim.

      Sil
  2. fotoğraflar harika öyküyü henüz okuyamadım takipteyim sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Öykü mü gerçek mi bilemedim ama hayvan sevgisinden bu kadar bi'haber insanların varlığı beni insanlık adına karamsarlığa itiyor. "Köstü" kelimesini ilk kez duyup sayenizde öğrendim, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  4. Nihayet köy fotoğrafları geldi, ne güzel bir köy. Göl kenarında olması da ayrıca güzel. Daha çok paylaşır mısın köyünüzden fotoğraflar?
    Sevgiler

    YanıtlaSil