2 Haziran 2021 Çarşamba

Tam kapanma 1. gün

                                                        

  Tam kapanmada  Çorum'dayım. 17 günlük ev hapsinde iken  tüm evi derinlemesine temizlemeye karar verdim.  Daha önce yapmadığım kadar derinlemesine bir temizlik.  Tüm evi döktüm. Dolapların, çekmecelerin hurçların, kutuların, bavulların, çantaların içinde   ne varsa hepsini dışarı çıkardım.

  Kapalı şeyler açığa çıkınca, görünmez şeyler görünür olunca   korktum, o kadar çoklarmış ki. Küçük bir kutunun içinden çıkanlar tüm odayı kaplıyor, devleşiyor.  Gözüm korktu.  

17 gün boyunca uğraşılsa yerlerine konulamayacak  şeyler her tarafta iken, karantinanın birinci günün akşamı evi derinlemesine temizlemekten vazgeçtim.

 Yıllarca saklanmış şeyleri görmek  ağırlık yapmış,  sırtıma binivermiş, birden bire halsiz bırakmıştı.

 Hava alsın diye balkona çıkardığım çeyizlik yorganlarımı  içeri alacak kadar gücüm kalmamıştı. Sahip olduğum tek tarihi varlığımı, aile mirasımı öylece bırakıverdim , balkon demirlerinde...

 Annemin dolabında 20 yıl , ananemin sandığında 30 yıl, büyük ananenin yüklüğünde  17 yıl bekleyen  yorganı, baza altındaki hurcumda ben de 25  yıldır saklıyorum. 

Yüzyıl önce,  Kızılırmak'ın kenarında otlayan koyunların yünlerini, rengarenk satenler ile buluşturan yorgancının el emeği şimdi   balkon demirlerinde asılı , Çorum'daki  inşaat gürültüsünü dinliyor.  



Kesilen ağaçların, kaybolan bahçelerin üzerine beton dökülmesini izliyor, yorganım.
  
Artık karatavuklar gelmiyor sokağıma. Yıkımdan önce, eski binaların önünde bahçeler , bahçelerde  dut ağaçları vardı, karatavuklar dut ağacına gelirdi. 
Yorganlarıma karatavuk dinletmişliğim vardı eski baharlarda. 
Artık karatavuk yok. 
 Yorganlarım dışarıda, balkon demirlerinde asılı kaldı, gücüm yok içeri almaya. 
 Kendi kendimi avutuyorum, yüzyıllık uyku yeter, yeni dünyaya gözlerini açmalılar. 
Bilmediğim bir dilde bağrışıyor inşaat işçileri, yorganlarım dinliyor. 







 










Pergolesi: Stabat Mater - 12. Quando corpus - Amen ( en son)

2 yorum:

  1. Selam İngilter'den döndükten sonra bahçe işleri ile ilgili yazınız hatırlıyorum. Güzel anlatımlarınızı özledim. Son yorgan yazısı güzel. Oğlunuz ne yaptı. uyum sağladı mı? Okullar kapalı evdeydiler ya oda ayrı mesele. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Yurduna döndün... Hoş geldin. İngiltere'den sonra neler hissettiğini bilmek isterim. Kavuşmanın mutluluğu mu, İngiltere'ye özlem mi?
    Şimdiler de Minimalizm çok konuşuluyor. Fazla eşyadan kurtulma modasına bir çok insan katıldı. 1 sene boyunca hiç kullanmadığın eşyaları evinde tutma diyorlar. Bana sorarsan çok doğru bir akım bu. Sen de fazlalarını ihtiyacı olanlara verirsen bu ağırlığı taşımazsın belki. Ne dersin?
    Yorganlarının şahit olduğu şeyler insanın canını yakıyor. Üzgünüm ama elimden bir şey gelmiyor.

    YanıtlaSil