23 Kasım 2017 Perşembe

Bir özür

Mektuplaştığım     arkadaşlarımdan özür dilemek için bu yazım. Çorum'a özel bir uygulama  olsa gerek iki yıldır gönderdiğim kargolarımın içine mektup koyamıyorum. Daha uygun diye ptt kargoyu kullanıyordum. Mektup ayrı kargo ayrı gitmek zorundaymış.  Örneğin mektuplarımın içine mutlaka bir kitap koyardım ama kitap ile mektup aynı kargoda gitmez diye mektuplarımı kitaplardan ayırıyorlar. Kitap gönderimin de kampanyalar var ama kitabın arasındaki bir sayfa yazıya müsaade edilmiyor, kitap göndereceğim dediğim zamanlar "kitaba bakabilir miyiz " diyerek sayfaları karıştırıyorlar, arasından çıkan notu ayırıyorlar. İki ayrı kargo ücreti ödemek zorunda kalıyorum ya da mektuplarım kitapsız, kitaplarım mektupsuz kalıyor. Kargolarıma mektup koymadan yollamak benim için çok zordu, görevlilere nasıl anlatabilirdim?
Bugün bir günlük defterini hastanedeki bir kıza , bir kutuyu da ( içinde boya kalemi vardı) yine başka bir çocuğa göndermek için PTT'ye gittim. Görevli kişi günlüğü aldı parmağını yalayarak sayfaları  açtı , içine koyduğum tek yaprak mektubu ayırdı, kutuyu açtı boyaların üstüne koyduğum tek yaprak notu ayırdı. Bunlar haberleşmeye girer ayrı gitmek zorundalar dedi.
Haklıdır, itiraz etmiyorum ama hediye gönderirken kuru kuruya bir paket göndermek ağırıma gidiyor, örneğin o tek sayfalık notta " bu günlüğü beğeneceğini umuyorum, ben çok beğendim, biliyorum ki sen çok güzel yazıyorsun, hastanede ne çok hikayelere tanık oluyorsun, gözlemliyorsun, kim bilir ne çok hikayeler biriktirdin, hepsini not etmeni bana göndermeni sabırsızlıkla bekliyorum... yazıyordu.
Boyaların içindeki notta ise şunlar vardı; sevgili....harika resimlerin için sana küçük bir hediye, umarım beğenirsin, ileride büyük bir ressam olacağına hiç kuşkum yok, bu boyalar ile yaptığın bir resmi bana da yollamanı çok isterim...( Bu satırlar bir sayfa tutuyordu, bir adet a4 sayfası , bazen yazacağımız şeyler çok oluyor iki , üç sayfayı  da bulduğu oluyordu )
  Görevli bu sayfaları iki yıldır aynı şekilde yaptığı  gibi özenle ayırdı, ayrı ayrı postalanacak, ayrı vakitlerde gidecekti anlamıştım ama bunlar ayrılmamalı diye yine direttim, ayrılırlarsa anlamsızlaşacaklardı, olmaz dedi, yönetmelik böyle.
O telaş ile saçma sapan bir şey yaptım.
Sıra vardı, daha fazla meşgul etmemek için tamam olur bildiğiniz yapın dedim, notlar için toplam yirmi beş lira gönderim parası ödedim, günlük ile kutuya param yetişmedi, elimde günlük ve kutuyla geri döndüm.   Notları daha ucuz olan pul ile yollayabilirdim ama süre uzayacaktı,  sırf notları yollamış olduğuma pişman oldum. Yarın ilk işim elimde kalanları yollamak olacak ama bu uygulamaya artık güç yetiştiremeyeceğim, arkadaşlarımdan , çocuklardan özür diliyorum.

15 yorum:

  1. Bu hayatımda duyduğum en saçma şey! Postanedeki görevlinin işgüzarlığı olduğunu düşünmek istiyorum ama o devlet memuru ruh hastası değilse böyle bir şeyi kendi başına yapmaya cesaret edemez herhalde. Demek ki amirleri ya da onların üstleri hasta.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yönetmelik var denilince , başka kargolara gittim ama en uygunu yine de ptt diye bu şekilde ayrı ayrı on- on beş kargo yolladım , leblebi kutusu ayrı, afiyet olsun yazılı mektup ayrı gitti . kitap ayrı, kitap ile ilgili görüşlerimin mektubu ayrı gitti. Burası küçük yer, saygılı bir şekilde itirazımı yaptım. Anlamıyorlar. Artık kargo ile hediye göndermeme kararı aldım.

      Sil
    2. siz böyle deyince üşenmedim, aradım buldum yönetmeliği. 6475 sayılı kanuna dayalı Posta Sektörüne İlişkin yetkilendirme Yönetmeliği. 3 Haziran 2014 tarih 29019 sayılı Resmî Gazete'de yayınlamış. Madde 4-n koli ve kargoyu "Hizmet sağlayıcısı aracılığıyla yollanan ve kapsamında haberleşme niteliği taşıyan yazılar bulunmayan en fazla otuz kilogram ağırlığa veya üç yüz desimetreküp hacme sahip her türlü madde" olarak tanımlıyor.
      Haberleşme gönderisi de, aynı maddenin d bendine göre "Kitap, katalog, gazete ve süreli yayınlar hariç herhangi bir fiziksel araç üzerine yazılan veya elektronik ileti şeklinde hazırlanan, gönderici tarafından gönderi üzerinde belirtilen adrese sevk ve teslim edilmesi gereken telgraf da dâhil her türlü gönderi" imiş.
      Alttaki yorumlardan anladığım kadarıyla Çorum PTT'si dışında kanuna uyan yok. Komik olsun diye yazdım ama gülemiyorum.

      Sil
  2. Aaa bizim burada hiç sorun çıkmıyor. Notlarımı da içine iliştiriyorum. Nasıl bir mantıktır anlayamadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana da arkadaşlarımdan kitap arası mektup geliyor, çocukların annelerinden kutu içinde mektuplar geliyorken benim gönderememe anlam veremiyorlar bu son durumda çok sinirlendim ama ellerinden bir şey gelmezmiş yönetmelik varmış mektup ile kargoyu aynı anda yollanmasına göz yuman memur suç işler dediler...

      Sil
  3. bunu talep eden ptt midir? gönderdiğiniz eşyaları, nesneleri didikleme hakları olmamalı; ptt ya da diğer kargo firmaları, hiçbiri bu hakka haiz değildir. çiçek yollarken mesela notla yolluyorum, ya da internet alıverişini hediye paketi yaptırıp içine ya da dışına not yazdırıyorum, tamamen kendi hazırladığım paketi kargoladığım da oluyor vs. hiç böyle bir uygulamayla karşılaşmadım. birkaç densiz kendi kendilerine böyle bir işleyiş uydurdular belki de. üzüldüm ayşe hanım; kargo firmasının müşteri hizmetleriyle görüşebilirsiniz belki...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ptt ve merkez şubedeki görevliler herkesin gönderisini didik arıyorlar, kitabın sayfalarını günlüğün sayfalarını karıştırıyorlar içinden çıkan nota bakabilir miyiz diyorlar, not kağıdını( benim notlarım küçük bir kağıt değil a4 kağıdı oluyor) açıp baktıktan
      sonra bu iletişime girer diyerek ayrı kargolamamı istiyorlar. Ayrı kargo olsun ama aynı anda gitsin diye birbirine yapıştırın diyorum onu da kabul etmiyorlar,ikisi farklı şeyler diye...

      Sil
  4. Hangi dönem bu ya huu. Kesin çift para almak için yapıyorlardır.Kitabın yapraklarının arasını karıştırmak falan, işgüzar çok memlekette.

    YanıtlaSil
  5. Ayşe defalarca ptt kargo ile kitap-hediye yolladım, arasına uzun notlar koydum. Böyle bir uygulama olmamalı. Başka bir ptt şubesi yok mu civarda? Oraya sorsan. Olmadı, ptt online'dan yazılı şikayette bulun

    YanıtlaSil
  6. Sanırım küçük bir yerdekı işgüzar memur anlayışı...belki yönetmelik öyle ama genede yardımcı olabılırler ne varki bunda

    YanıtlaSil
  7. Change org da kampanya mi baslatsak..bir kural varsa tum subeler uygualamali...diger ptt subelerini emsal gosterelim...

    YanıtlaSil
  8. Çorum ptt sinden mektuplu , notlu kargo yollayan bir tek benmişim gibi hissediyorum, benim bulduğum formül Ankara ya gittiğim günlerimde pttye uğramak.
    Herkese teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  9. çoook saçma.. yönetmeliğin saçmalığı ptt'nin internet sayfasından veya bimere yazıp şikayet edilebilir.şikayet herhalde mantıklı birinin önüne gider...benim çalıştığım kuruma yapılan bimer şikayetleri müfettiş soruşturmasına yol açıyor, sonuç getirebilir...

    YanıtlaSil
  10. Kargo ile zarf içinde kapalı mektup yollanamaz. Ama kısa notları engelleyen memur yönetmemlikleri bilmiyor olmalı. Ona hatırlatmak gerek.

    YanıtlaSil
  11. Böyle bir uygulamayı ilk defa duyuyorum. Ne hakkı var ki o günlüğü açıp bakmaya? Yani paket yapmış olsan bile açılıyor mu kargoların?
    Ne kadar itici bir davranış.

    YanıtlaSil