4 Şubat 2020 Salı

İngiltere'nin kuşları Robin


  Geceleri sokağımda bir kuş ötüyor, derin uykulardan uyandıracak  kadar güçlü sesi var. Gecenin içinden gelen bu sese kulak veriyorum. Daha önce duymadığım şeyleri haber veriyor gibi, anlamaya çalışıyorum.
Karanlık içindeki musikisi başka bir aleme davet ediyor.  Anlatmaya çalıştığı şeyde öyle ısrarcı heyecanlı bir kararlılık içindeki... yatağımdan kalksam pencereden baksam kuşun haber verdiği hakikati görebilecekmişim gibi. Üşeniyorum, bu soğuklarda kafamı bile  yorgan içinden çıkarmaya. İlk kez bugün davetlerine icabet edebildim, gecenin üçünde kalktım, pencereden karanlığa baktım. İngiltere'de oturduğum şehirde hava karardı mı herkes evlerine çekiliyor, akşam yedide çocuklar uyuyor büyüklerin uyuması da sekizi geçmiyor olsa gerek akşam sekizden sonra iki katlı evlerin tüm ışıkları sönüyor. Zifiri karanlık çöküyor sokağa, sokak lambalarından başka bir suni bir ışık yok. İşte bu tek aydınlığın içinden
sokak lambasının ışığında küçük bir kuş görünüyor, İngiltere'nin en sevilen en meşhur kuşu Robin.
Kart postalların en büyük kahramanı Robin


İngiltere'nin her ağacında görünen bu küçük kuş o kadar çok seviliyor ki, sırf robin yesin diye ağaçlara süslü kuş yemlikleri asıyorlar. Ama  kuşlar insan elinden beslenmeye muhtaç kalmamışlar, burası solucan cenneti, uçsuz bucaksız bahçelerin toprağı solucan kaynıyor, her çeşit meyve ağaçları ile dolu parklar bahçeler...
İngiltere kuşları adlı kitaplar aldım ikinci el mağazalarından,  onları daha yakından tanıyayım, belki anlatmak istediklerini anlayabilirim diye.
https://www.rspb.org.uk/birds-and-wildlife/wildlife-guides/bird-a-z/robin/

7 yorum:

  1. güzel ayşe senin robin geçen hafta bizim bahçeye de geldi. kızılgerdanmış adı. yağmur dindikten sonra akşamüzerleri duyuyorum seslerini. gözlerim bozuk olduğu için net göremiyorum ama turuncuya yakın kızıl göğüsleriyle çıplak dallarda seçebiliyorum.
    deniz gezgin doğa defterine göre bu ay genç karatavuklar ötmeye başlarmış. günlerdir bekliyorum duyayım diye, daha çorum'dan buraya gelmediler. orda başladılar mı?
    n.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne kadar guzelmis Turkcesi : kızılgerdan , kulaga ayri bir narin, ayri bir hos geliyor.

      Sil
  2. robin bizim buralarda da cok var, her gordugumde ben de ne guzel renkleri diye saskin saskin bakiyorum. Bir de blue jay de var, yumurtalari bile mavi renkli; birgun cocuklar oynarken bulup getirmislerdi :) dogada onlari gormek ne guzel degil mi?
    ben de cevremizin hayvanlari diye bir yazi yazayim blog'a ;)

    YanıtlaSil
  3. Bir diğer adi da Nar bülbülü sanırım çok güzel bir ötüşü var bu canlının dediğin gibi ısrarlı ve tiz.
    Görüntüsü de çok hoş burda,Almanyada da çok var.

    YanıtlaSil
  4. İngiltere'de oturduğum şehirde hava karardı mı herkes evlerine çekiliyor, akşam yedide çocuklar uyuyor büyüklerin uyuması da sekizi geçmiyor olsa gerek akşam sekizden sonra iki katlı evlerin tüm ışıkları sönüyor. Zifiri karanlık çöküyor sokağa, sokak lambalarından başka bir suni bir ışık yok.""
    Bu gozleminiz beni 30 yil once yasadigim Oxford sehrini hatirlatti.
    Biz ogrenci lojmani olan Apartman larda oturuyorduk. pencerem den karsimizdaki mustakil evleri gorurdum. Gayet duzenli tek katli bahceli guzel evlerdi.Fakat ne bahcede ne de sokakta oynayan cocuk gormemistim. Ve Evlerin isigi saat en gec 9 da karariyordu. demek ki degisen birsey yok..

    Ayse

    YanıtlaSil