10 Aralık 2018 Pazartesi

Kendine ait bir köşe

Bu masa bu menekşe bu bilgisayar duvardaki bu çerçeveler ile kendime ait bir köşem var, artık.


Bu masayı kuzenim yapmıştı, benim için. 
Köyde ilkokulu bitirince  hızarcının yanına çırak verilmişti. Çalıştığı atölyeye  gelen her ağaçtan kazık yapılıyordu, kavak,  meşe ,ceviz ayırt edilmeden.  O sıralarda  üniversiteyi kazandığım için ,ıskartaya çıkan kazıklardan gizli gizli bana çalışma masası yapmış, hediye etmişti. İlkokulu bitirmiş adını yazamıyor, okuyamıyor diye dalga geçilen kuzenim, çocuk yaşında bu masayı tek başına yapabilmişti. Masanın hassas noktaları vardı  aniden devrilebilirdi, altında kalan kolu bacağı kırabilecek ağırlıktaydı. Masanın hassas noktalarını uzun uzun tecrübe ettim, yirmi yıldır herkese uzak bana yakın oldu. 
Çalıştığı şirket Nüket'e yeni bir bilgisayar vermiş, emektarını bana yollamak istedi, kendine ait bir odan kendine ait bir bilgisayarın olsun diyerek. Bu bilgisayarın arkadaşlığında karanlık gecelerde uzun uzun yazmış, kelime kelime canlandırmıştı ünlü dizilerini. Masamın üzerine koydum Nüket'in bilgisayarını.
Bu menekşe hasta ziyaretime gelen bir ziyaretçi ile geldi. Menekşeler, çiçekler içinde en uzak durduğumdu,  hassas, küstümcü, yerini beğenmezci diye aklımda kalmışlardı. Susuzluğa, ışıksızlığa, sevgisizliğe aldırmadan büyüdü, kocaman çiçekler açtı, inadına. Yıllarca inadından geri dönmedi, yıllardır rengarenk...Sabahları pencere kenarına akşamları masamın üstüme koydum.
Bu duvarda üç çivi çakılıydı yan yana, bizden önceki kiracılar çakmışlardı. Boya badana yaptırmadan taşındığımız için o hasarlı yerlere çerçevelerimi astım. Hepsi kardeşimin hediyesi.
Kendime ait bir oda imkansız derken kendime ait bir köşe kendiliğinden oluşuvermişti.





7 yorum:

  1. Ne güzel yazılar yazarsın şimdi köşende :)

    YanıtlaSil
  2. Cok guzel. Ben de istiyorum bir kose. Henuz ayiramadim kendime bir alan.

    YanıtlaSil
  3. Çok şirin olmuş, hem sana değer verenlerin getirdikleriyle oluşan, hem sıcacık bir köşe :) Menekşeyi çok severim ben, kırılgan ama güzeller :)

    YanıtlaSil
  4. Köşe çok güzel olmuş, örtüye ve yastığa da ayrıca bayıldım. Keşke sen orada çalışırken biri resmini çekseydi.

    YanıtlaSil
  5. Çok tatlı olmuş. Benim böyle bir köşe için büyükçe bir kanepeye ihtiyacım var. Şöyle rahat olanlarından :) Okuma köşesi yapmak için ;)

    YanıtlaSil
  6. Bunu neye dayanarak yazdığımı sorma? Çünkü içimden gelen sesin kime ait olduğunu bilmiyorum. Ama o ses bana diyor ki; Çok kısa bir süre sonra senin bir çalışma odan olacak...

    YanıtlaSil
  7. Harika bir Ayşe' nin Kozası köşesi burası :)

    YanıtlaSil