6 Haziran 2017 Salı

Füruğ Ferruhzad



Dün gece  Füruğ Ferruhzad'ın "Kuş Sadece Kuştu" şiirini okuduğumda aklıma haftalar önce çektiğim bir video geldi. Temizlik yaparken karatavuğun sesini çok yakınımda hissetmiştim.

  Kuş Sadece Kuştu
Kuş, ne koku, ne güneş ah, dedi
bahar gelmiş
ve eşimi bulmaya gideceğim ben

Kuş balkonun kenarından
uçtu, bir haber gibi uçtu ve gitti
kuş küçücüktü
kuş düşünmüyordu
kuş gazete okumuyordu
kuşun borcu yoktu
kuş insanları tanımıyordu

Kuş havada
tehlike ışıklarının üstünde
bihaberliğin irtifasında uçuyordu
ve mavi anları
çılgınca deniyordu

Kuş, ah, sadece bir kuştu

Dün gece tanıştım Ferruhzad ile bu çok geç tanışmanın mahcubiyeti ile okudum şiirlerini.

http://www.leblebitozu.com/iranin-kederli-kadin-sairi-furug-ferruhzad/

Beni Füruğ Ferruhzad ile tanıştıran Görünen İsim'e teşekkür ederim.

5 yorum:

  1. Karatavuğun ötüşünü merak ediyordum, ne güzel yakalamışsın :)

    Şiir çok güzel. Ben de hiç okumamıştım bu şairi, o zaman hem sana hem sana tanıştırana teşekkür edeyim :)

    YanıtlaSil
  2. merhaba,
    'kuş ölür sen uçuşunu hatırla' diyor füruğ.
    yazan, okuyan, seven bütün kız kardeşlerime sevgiler:)
    görünen isim nükhet:)

    YanıtlaSil
  3. Karatavuğun ötüşü ve Kuş şiiri. Tam bir şölen oldu benim için. Teşekkürler Ayşe

    YanıtlaSil
  4. Bu ara içim dışım İran. İyi denk geldi. Füruğ'un İranlı olduğunu bilmiyordum.Eline sağlık .

    YanıtlaSil
  5. Ayşe, ne guzelsiniz.selam

    YanıtlaSil