10 Nisan 2017 Pazartesi

Kedi bakışı


Üç gündür evde yoktum. İçerisi  havalansın diye pencereleri açarken onu gördüm.  Beni gözetliyordu. Her zamanki gibi. Arkadaşları yoktu yanında, ilk gün birazı ikinci gün hepsi dağılmış gitmiş olmalıydı ama bu gitmemiş her an pencereye çıkacakmışım gibi dikkat kesilmiş bekliyordu. Sadece yerini değiştiriyordu, hızlı geçen arabalardan, tekme, küfür savuran  yayalar az da olsa riske girmeyip tüm yayalardan korunmak için...
Gizli saklanmaz, görünür saklanırdı. Beni görmek , kendini bana göstermek isterdi.
Üç gündür hiç görünmeyen birini her an görünebilir gibi pür dikkat beklemek nasıl bir şey?
Üç günde kaç saat kaç dakika var? Üç günde kaç rüzgar, don, yağmur var?  Diğer kedilerin umudunu kırıp gitmelerini sağlayan o şey ile nasıl mücadele ettin?
Her gün her saat seni penceremde beni gözetliyor iken bulmam bana tarifsiz duygular yaşatıyor. Öyle tarifsiz ki kendime açıklayamıyorum. Bazen o bakışların çok ağır geliyor, yok ol istiyorum, bir şekilde kendimi kandırırım, başka birilerini buldu, iyi insanların yanında, bahçesinde gibi yeter ki o bakışların ağırlığında daha fazla ezilmeyeyim...O bakışlarının hissettirdiği şey çoğunlukla, sen her şeye değersin, senin için her şeyi yapabilirim, çalışmak istemediğim o işlerde senin için çalışabilirim, çöp tenekesi büyüklüğünde mama kapları alıp içini doldurabilirim, para hesabı yapmadan ,beni senin gibi bekleyen , senin gibi bana bakan şu dünya da başka biri var mıydı?







7 yorum:

  1. Üzgünüm ama yok, karşılıksız sevgi bir lokma ekmek için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karşılıksız sevgi ne büyük bir şey...

      Sil
  2. Bizim de İzmir'de vardı penceremizin önünde bekleşen kediler. Bazen bayram tatillerinde falan bir hafta olmazdık evde ama döndüğümüzde aynı yerde bulurduk onları. Ankara'da sokaklarda hiç kedi göremiyorum nedense...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ankara Eryaman da çok var ama oradakiler sanki daha biliçli her yerde su kapları mama kapları Çorumun sokak köpeklerini ve kedilerini bir tıra doldurup yaşanılır hangi şehre götürebilsem..

      Sil
  3. Her canlıya merhametim vardır, ama kediler beni en çok üzen ciğerimi dağlayan hayvanlar şu dünyada... Dayanamıyorum ben de... Sırf şu ülkede yaşama sebeplerimden biri olarak bile alırım listeye; sokakta başıboş aç sefil hayvan olmayışını. İnsanların evlerinde mutlaka kedi köpek besliyor oluşunu, hiç bir yerel internet sitesinde hayvana şiddet/tecavüz/vahşet haberlerinin olmayışını...
    Şu anki evim Türkiye'de olsaydı, bahçemde en az 30 kedi beslerdim sanırım :) yaş ilerleyip çocuklar evden ayrılınca bu sayı 100 E bile çıkabilirdi :D keşke dünyadaki bütün kedileri kurtarabilsek :(
    2 kedimiz var evde, 8 yıl önce barınaktan aldık ve barınağın şartları, fiziki ortamı da o kadar güzeldi ki... En azından bununla avun Ayşe, dünyada sokak hayvanlarının olmadığı, hayvanların iyi şartlarda bakıldığı ülkeler de var... Bir gün öyle bir ülke olabilmek dileğiyle...
    (Tabi bu konuma gelebilmek için Zaman'ında çok fazla hayvan itlaflarının, kısırlaştırmaların yapıldığı söyleniyor; o da ayrı bir tartışma konusu... Ama mevcut durumda her Allah'ın günü sokakta zavallı hayvanları görüp kahrolmaktan iyiydir. Psikopat sapıkların işkencelerine maruz kalmalarındansa, kontrollü yeni nesiller elde etmek iyidir... Ben de bilemiyorum ki...)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın Başak, hiç yurt dışı görmedim ama çok haklısın sizin oralar onlar için daha yaşanılır...
      Çorum çöplüğüne atılmış yüzlerce hayvan var, ne için ...ne olur ne olur ne olur ön yargıyı bırakın, kedi evde beslenir tertemizdir, sizden bile temiz, sokaktan kurtarın, açlıktan ölümden...belediye görevini yapsa hiç yoktan kısırlaştırsa ama yok sadece çöplüğe dolduruyor orada ürüyorlar, yavrular çöplükte doğuyor...köpekler, hayatta eksikliklerimden biridir köpeksizlik, köpek sevgisini hiç tatmadım...sokaklardaki kedi köpek bakışlarına nasıl dayanıyorlar bi haber verseler...

      Sil
  4. son yıllarda okuduklarım arasında kalbime en çok giren yazarsınız Ayşe hanım. teşekkürler tekrar tekrar.
    nükhet

    YanıtlaSil