26 Mart 2017 Pazar

Neden böyle yapıyorsun?


Sen de beni seviyorsun biliyorum. Bana gösteremediğin sevgini içinde saklıyorsun, hissediyorum. Pahalı mamaya terfi etmen için ne yaptım, farkındasın( kırışıklık kremim için anneler gününü bekliyorum , kırışık kremi kadar pahalı mamanı her ay alıyorum, hiç gönül koymadan) , yalnız kalma diye, mahrum kalma diye nelerden ödün verdim en iyi bilen sensin. Başına kakmıyorum, bu zamana kadar hiç gündeme getirdim mi, kalbini kıracak seni incitecek ne yaptım ki? Ayda yılda bir gelen misafirler için temiz tuttuğum misafir odası bir tek senin için ardına kadar açıktır.  Misafir odasının koltuklarını halısını dişleyip tırnaklayıp parçalamana göz yumarım,  kapalı kapının önünde bir kere miyavlaman yeterli , dayanamam açarım, "sen koltuktan halıdan daha değerlisin" ( misafir odasına ancak misafir ile girebilen eşim ve oğluma  tırnak işaretli sözcükleri hiç söylemediğimim farkındasın değil mi)
Geçmişini sana hatırlatmak istemiyorum, seni sokaklardan alıp ev kedisi yapmak için dil döken gözyaşı döken  bendim, o çok sevdiğin kişi  ayak bağı olur diye direnirken...Hep söylediğim gibi karşılıksız seviyorum seni.  Her gün onun yolunu gözlüyorsun, arabasının motor sesini tanıyorsun, o geldi diye pencerelere koşuyorsun. Eve geldiğinde kendini sevdirtmek için her türlü şaklabanlığı yapıyorsun.  Eve gelir gelmez kendini  ona okşatmak için yapmadığın kalmıyor, buzdolabı üzerine çıkıp pati sallıyorsun , gel buraya diye, takımını bile çıkarmasına izin vermiyorsun...



Sonra, o nereye giderse sen oraya...
Öyle kurnazsın ki ne yapacağını ezbere bildiğin için her açtığı çekmeceden sen çıkıyorsun,
ders çalışırken bile kendine yer buluyorsun,
kendini okşattırmak için ...Seni tanıyorum, bu sen değilsin, neden böyle yapıyorsun? Bazen aklıma kötü şeyler geliyor, beni sevmiyor, beni sıkıcı buluyor, benden bıktı gibi.
 Bütün günü ev ile haşır neşir geçirdikten sonra yatma vaktim geldiğinde yine sen benden önce davranmış oluyorsun.
Onunla sarmaş dolaş, kollarının arasında  mutlu rüyalara dalmışsın...Her akşam bu tabloya bakarak soruyorum sevgili kedim; "neden böyle yapıyorsun?"
  


12 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Her gün yaşanan gerçeklerdir...çok sevimli ve gıcık değildir, nettir, kendini asla sevdirtmez, yanaşanı anında derin yarıklı tırmıklar... sokak depresyonuna bağlayanlar yanılıyor çünkü çok küçük yavru iken sıcacık sevgi dolu bir eve geldi, her şeyde özgür, kısıtlama yok, beklenti yok...

    YanıtlaSil
  3. Hahahaha, cidden çıldırtıcı bir durum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çıldırtıcı bir şekilde rol yapıyor ama neden...

      Sil
  4. Çok tatlısınız :) Bence sizi garanti görmüş, "oh bu kadıncağız zaten bana aşık, hep yanımda, ne istersem yapıyor, ben diğerine yüz vereyim, zaten onu daha az görüyorum, hem başta beni istememişti, nemelazım yine vazgeçer falan, işimi sağlama alayım" diyor olabilir. Tabi ki tamamen uydurmuş da olabilirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız, kedi sevgisini ilk onunla yaşadım, ama nadiren gelen misafirlerim, bu kedi gerçek olamaz, kedi dediğin böyle olmaz diye canım kedimi vahşi buldular bana acıyarak ellerinde kollarında ayaklarında tırmık yaraları ile bir daha gelmemek üzere ayrıldılar... Numara yapıyor ama kalbimi kırıyor...

      Sil
  5. Şahsına münhasır bir kedi Pıt Pıt :)
    Bizim evde de Efe yapıyor onu. Bütün gün peşinde dolaşan ben değilmişim gibi babası geldiğinde yüzüme bile bakmıyor :(

    YanıtlaSil
  6. Ayşe'cim ben kedili teyze Saliha. facebook ve blog mail adreslerim farklı.şu an facedeki paylaşımından girdiğim için anonim yorum yazıyorum.
    yani senin kedi gerçekten çok özel,çok şaşırtıcı bir kedi. çok sakin bir ortamda hırçın olması bir yana, kediler karşı cinse daha sıcak olurlar. yani bu adampisinin sana yakın olmak dururken evin babasına yakın olması çok ilginç.
    kız kediler bana hep kuma muamelesi yaparlar. erkek kediler bana kız kediler eşime daha düşkün olur bizde.
    bu arada ama fotograflar harika, bayıldım.eşini tırmalıyor mu peki?

    YanıtlaSil
  7. çünkü kedidir ve kediler böyledir.

    YanıtlaSil
  8. Erkek cinsine düşkün olabilir mi acaba Ayşe??Yunus'a da böyle mi?

    YanıtlaSil
  9. Bazen hayat icimizde artık görünmek ya da iyi olmak isteyen bir şeyi, yarayı ya da ihtiyacı bize göstermek icin türlü yollar seçer. Yazıyı okuyunca bendeki yansıması bu cümleydi.

    YanıtlaSil
  10. Bana aynısını iki kedi yaptı. Sokağa bıraktım tekrar. Benim adamın hiçbir gayreti olmadı, ona yaltaklandılar.
    ha ha ha

    YanıtlaSil