30 Mart 2017 Perşembe

Karatavuk


Her ilkbaharda bir kuş geliyor sokağıma. Çiçeklenmiş bahar dallarına konarak ötüyor.  Çok kuş sesi duydum, köyümüz göl kenarında olduğundan çeşit çeşit kuş tanıdım, dinledim ama bu kuş gibisini görmedim. Çok güzel, simsiyah parlak tüyleri turuncu gagası var. Ve sesi...Sesini her duyduğumda ne iş yapıyorsam hemen bırakıyor, pencereyi açıp , ağlıyorum. Havanın serinliğinde ortaya çıkıyor, akşam ve sabah olmadan önce. Geçen günlerin birinde gök gürültüsü ile yağmur yağıyordu hiç dinmeyecek gibiydi, yağmurun şiddetini azalttığı bir anda , o içli sesi işittim..  Pencereyi açtım, dinlemeye başladım, yağmurun serinliğinde, çam ağacının derinliklerine gizlenerek içini döküyor, saklanmış küçük cisminden öyle büyük sesleniyordu ki   bütün sokak benim gibi ağlıyor olmalıydı.   
Dün akşam üzeri, anne senin kuşun geldi diye çağrıldığımda bulaşıkları yıkıyordum. Arka balkona çıktım ayva ağacının beyaz çiçekli dallarına konmuş olduğunu gördüm. Hiç biri diğerine benzemeyen, her seslenişi eşsiz bir beste...Akşamın soğukluğu ile buz gibi balkonda onu dinliyorum, benim için söylüyordu. İçinden dökülen her sesini aldım, ısındım. Beni nasıl mutlu ettiğini bir bilseydi.. .
Sesini kaydedip paylaşmak istedim, olmadı. İnternetten aynı türün seslerini dinledim, hiç biri Çorum sokağımdaki kuş gibi ötmüyordu. http://www.virtual-bird.com/songs/turdus-merula.mp3 burada öten kuşun ismi de karatavukmuş ama benim kuşum  daha içli daha nağmeli daha farklı ötüyor.

20 yorum:

  1. Merhaba,
    Ben de çok uzun süre bu içli ötüşlü kuşu aradım. Bulduğumda mutluluktan uçtum. Nedense daha gösterişli hayal etmiştim, ama simsiyah parlak tüyleri, turuncu gagasıyla sadeliği, zarafeti sesi ile tam uyumluydu aslında. Karatavuk benim de kuşum. :)
    Sürekli ortak yönlerimize denk gelip şaşırıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel:)) Bu kuşu avlıyorlarmış, eti güzel diye tavuk diyorlarmış, adını sorduğumda söylemişlerdi, nasıl kıyabiliyorlar...

      Sil
  2. konu yada canlı, her ne olursa olsun, size hissettirdiklerini anlatış seklinize bayılıyorum,kaleminize, kalbinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de sizi tanıdığım için mutluyum:))

      Sil
  3. En son baştankaranın ötüşünü öğrendim. Serçe, karga, saksağan, papağan, martı ve kumruyu biliyorum. Bir de sığırcık. Ama sanırım kara tavuk ötüşü hiç duymadım.

    Kuş seslerini ayırt etmeyi seviyorum. Dinlemeyi de. Sabahları karga ve martılarınki çıldırtsa da :)

    Belki bir gün kaydedersin, biz de dinleyebiliriz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Handan, aslına bakarsan bloğa nasıl video ve ses kaydı konulur bilmiyorum, ( kayınvalidemin videosunu koyacağım diye saatlerce uğraştım, yutupsuz olmuyor mu:(
      Ahh martılar ve kargalar onları çok özledim, gördüğünde selamlarımı söyle olur mu...

      Sil
    2. Youtube la koyuyorum ben sadece, kendi yüklemesi nedense hem yavaş hem de çalışmıyor çoğunlukla. Youtube hem hızlı hem rahat.

      Söylerim selâmını :)

      Sil
  4. Siz böyle güzel anlatınca hemen dinlemek istedim bu güzel kuşu. Lakin hemen eklemişsiniz internettekiler bizimki kadar güzel ötmüyor diye yazık ki bizler yoksun kaldık.
    Ne kadar güzel bişey ama yaptığınız günlük işlerin telaşesinden sıyrılıp doğaya kulak vermeniz.İnşallah biz de bir gün bu güzel kuşun dertli ağıdına denk geliriz...
    Hoşçakalın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her gün evdeyim, evim çıplak dağlara bakıyor, sokağımızda ayva, elma ,kiraz ağaçları var, şimdi çiçeklendiler, penceremden bakıyorum,doğa ile ilişkim bu kadar...ama çok özlüyorum doğa ile içiçe yaşayabilmeyi...sevgilerimle..

      Sil
  5. öncelikle elinize sağlık.bir şey soracağım sadece.o çiçek açan ağaç gerçekten ayva ağacı mıdır?ayva için biraz erken gibime geldi de:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, bitişik bahçede üç tane ağaç var üçün de de sonbaharda nerdeyse kavun büyüklüğünde ayvalar oluyor, şimdi üçü de çadır gibi çiçekli, yoksa ağaçları çiçeklerinden tanımakta çok cahilim:)

      Sil
    2. Yukarıdan bakınca ağaçların çok büyük dallarının inceliğini gördüm, ( o koca ayvaları nasıl taşır diye)dikkat edince bodur ve dalları daha kalın ağaçları gördüm onlar çiçeklenmemiş...

      Sil
    3. kastım ukalalık ya da cahillik ithamı değildi.lütfen böyle anlamamış olun.dikkatimi çekti sadece.

      Sil
    4. Sayenizde bir şeyin farkına vardım dikkatiniz beni çok mutlu etti.teşekkür ederim.

      Sil
    5. yaşadığım şehri oldukça güzel tasvir ediyorsunuz.bu yüzden uzun zamandır iyi bir okuyucunuzum.

      Sil
  6. Bu kuşun adını bilmiyordum burda o kadar çok var ki, hatta Hollandaca çocuk kitaplarında diğer ördek kaz gibi hayvanlarla illa ki bu da vardır. Çok sevindim öğrendiğime teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  7. genelde gece çalışırım. şu andaki gibi saat 5'e yaklaşırken biraz yorulurum. tam da bu saatlerde yazınızı okudum sevgili Ayşe Hanım. ve aynı anda karatavuklar seslenmeye başladı.
    benim gibi karatavukları seven, seslerinden mutlu olan, onlar için meraklanan taaa çorum'da bir kız kardeşim var. ne mutlu bana:)
    yine çok güzel bir yazıydı. iyi ki yazıyorsunuz.
    nükhet b.

    YanıtlaSil
  8. Gülüşün ve Unutuşun Kitabı’nda şöyle yazar Kundera:

    “Son iki yüz yıl içinde, karatavuk, ormanları bırakıp bir kent kuşu oldu. 18'inci yüzyıl sonlarından başlayarak önce Büyük Britanya'da, on onbeş yıl sonra Paris'te ve Ruhr bölgesinde. 19'uncu yüzyıl boyunca birbiri ardına Avrupa kentlerini ele geçirdiler. Viyana ve Prag'a 1900 yılı dolayında yerleştiler, sonra doğuya doğru ilerlediler, Budapeşte, Belgrad ve İstanbul'u kazandılar.

    Gezegen açısından, karatavuğun insanların dünyasını işgal etmesi Güney Amerika'nın İspanyollar tarafından istilâsından ya da Yahudilerin Filistin'e geri dönmelerinden tartışmasız çok daha fazla önem taşımaktadır. Yaratılışın değişik türleri arasındaki ilişkideki değişiklik (balık, kuş, insan, bitki), aynı türden çeşitli guruplar arasındaki ilişkilerdeki değişiklikten çok daha yüksek düzeyde bir değişikliktir. Bohemya ister Keltler, ister Slavlar, Besarabya ister Rumenler, ister Ruslar tarafından işgal edilmiş olsun, dünyanın umurunda bile değildir. Ama karatavuk, başlangıçtaki doğa yapısına ihanet eder, insanı yapay dünyasında ve doğaya karşıt olarak izlemeye kalkarsa, o zaman gezegenin örgütlenişinde bir şeyler değişiyor demektir.

    Bununla birlikte hiç kimse, son iki yüz yılı, insanların kentlerinin karatavuk tarafından istilâsının tarihi diye nitelendirmeye cesaret edemedi.” sizin kara tavuk hiçte sıradan bir kuş değilmiş..

    YanıtlaSil
  9. Kitabı okuyacağım, teşekkür ederim.

    YanıtlaSil