3 Mart 2017 Cuma

Çarpık dişlerim ve kıyafetlerim

Yunus'u okuldan ben alayım, hava kararmadan birlikte yürüyüş yapalım dedim. Zilin çalmasına az kala kapı önünde veliler birikmeye başladı. Gizli bakışlar atmaya başladım hepsine, Çorumlu bu hanımlar çok şık, çok bakımlı. Eski evimiz İstanbul Bağdat caddesine yakındı, şık hanım görmüşlüğüm vardı ama bu Çorumlu hanımlar başka...Eskiden olduğu gibi bi kendime bi etrafıma bakmıyorum, kırkıma girmişken kendimi tanımanın güveni ile  yaz başına doğru kavrulduğumu hissedene kadar çıkarmadığım dağcı botlarımı, bir kışlık bir yazlık iki adet pantolonumdan kışlığımı, içinde kaybolduğum, tüm hatlarımdan soyutlandığım çok kullanılmaktan rengi siyahın az bilinen bir tonuna girmiş paltomu seviyordum. Ben buyum.  Çocukluğumda   Almanya'dan giyeceklerimiz gelirdi, kuzenlerimin küçülenleriydi. Kıyafet için  para harcamamıza gerek yoktu, Alman deterjanı kokulu bu kıyafetleri çok beğenerek giyerdim. Liseye kadar kıyafet geldi sonra kesildi. Üniversitede 4 yıl ananemin deri ceketini giydim, içine ne giydiğimin önemi yoktu derste ve dışarıda hiç çıkarmıyordum , bi de İspanyol paça kot pantolon, lime lime olana kadar  giydim. Kıyafet seçme, yakıştırma kültürümün hiç gelişmemiş olduğunun çok geç farkına vardım.( iş hayatı olmayınca, kimseleri görmeyince) Geçmiş senelerde bu konuda bi yazı yazmıştım ve jardzy ile tanışmıştım bana alınmazsam giymediği bir elbisesini yollamak istiyordu. Alınmadım çünkü giyilmiş kıyafet giymeye alışkındım ve mutlu oluyordum, Jardzy'nin kıyafeti şeker bayramı öncesi geldi, bayramda onun elbisesini giydim,  elbisesi üzerimde iken  güldüğüm  fotoğrafımı ona gönderdim, beş bayramdır  bu tek elbisemi giyiyor ve arkadaşımı anıyorum( yine giymediği kıyafetleri varsa kargo parasını ödemek şartı ile almak isterim)
Ama bir özelliğim var ki onunla yaşamayı öğrenmek zor oldu, kurtulmak için gün saydım, plan yaptım, para biriktirdim. Bu özelliğim aynaya her baktığımda ve gülmek istediğim her anda kendini gösteriyordu. Bana bakan herkesin ilk dikkat kesildiği, çarpık dişlerim. Soldaki köpek dişimin  dışarı fazlasıyla fırlamış olması yıllardır beni tedirgin etmişti. Elimi ağzıma götürerek güldüm yıllarca. Babam bir kaç kez diş teli için doktora götürmüştü ama taktırmak istememiştim( doktorlar benim önümde para hesabı çıkarıyor, babamın parası bitmesin, emekli ikramiyesini bekleyebilirim diye istemiyorum diyordum ) Babam  "evde kalacaksın, kimse seni almayacak" diyerek ikna etmeye çalışsa da evde kalmadım babam emekli olmadan evlendim. Sen böyle güzelsin, sana yakışıyor diyenler ile mutlu oluyordum ama
düzelme ihtimali varsa neden inci gibi olmasındı? Bir insanda ilk baktığım yeri dişleridir, bir insan da bana baktığında ilk dişlerime bakıyor sanıyorum.  Neyse, yıllarca diş teli için para harcama sırası gelmedi, gelemedi. Geçmiş zamanların birinde diş teline yetecek kadar para geçti elimize ama bir arabaya daha çok ihtiyaç hissettik. Diş teli parasına araba aldık. Geçen sene rahat rahat diş teli taktırmaya gidebilirdim ama arabanın yaşı çok büyüktü, diş teli parasını eski arabanın üzerine koyduk, on yaşında bir araba aldık,  diş telinin parasıyla arabayı yeniledik. Şimdi düşünüyorum, kırk yaşında diş telli nasıl görünürüm, geç mi kaldım diye üzülen herkese örnek olurum herhalde, geç değil  kırk yaşında bir kadın bile taktırmış. Artık farklı düşünüyorum,böylede güzelsin diyenlere daha çok inanarak, çarpık dişimden kurtulma planları yapmıyorum...(bu yazıyı sevgili böyle şeyler olabilir 'den esinlenerek yazdım)

16 yorum:

  1. Bence böyle de güzelsindir.
    Ben 38 yaşımda taktırdım, hatırla :D
    Faye Dunaway 40 yaşında taktırdı.
    Bunun yaşı yok, eskiden öyle derlerdi.

    Sadece bakımına özen göstereceksin, o bakım itina da sende misliyle var!!

    Elbiseyi o kadar sık giyiyor musun ki?!
    Vayy, sen şu aralar insanların yaptığı sadeleşme işini seneler önce yapmışsın zaten.

    Tekrar saygıyla eğilir, eğilmişken Yunus'u da öperim.

    Ank'ya gidende, bakınacağım.

    YanıtlaSil
  2. Muayenehanemi kapatmamış olsam san aseve seve yardımcı olurdum bu konuda :) ama en azından fikir verebilirim .. artık o eski klasık tellere gerek yok.. Şeffaf plaklar ile dışarıdan bakan hiç kimse fark etmeden dişlerini düzeltebilirsin. Üstelik yerli ürünler klasik tellerle hemen hemen aynı fiyatlarda, çok az bir yükseklik var..araba parasına gerek yok yani :) ayrıntılı bilgi için linke ve sitedeki diğer ilgili yazılarıma bakabilrsin :) sevgiler :) http://www.dttubakoc.com/pendik-dis/seffaf-plakta-yerli-uretim-clearfix

    YanıtlaSil
  3. Çarpık diş :) Gülüverdim şimdi. Ben protez diş yaptırırken dişlerin çarpık olmasını istedim. Öyle, inci gibi sahte görünüşlü olmamalıydı. Nedendir bilmem dişleri inci gibi olmayan her kadın bana çok sempatik ve özel gelir.

    YanıtlaSil
  4. Ayşe, ben hayatta hiçbir şey için geç olmadığına inanıyorum. Diş senin hayat senin. Güzel gönlün nasıl isterse...

    YanıtlaSil
  5. Selam,
    Sizi sessizce ama bir o kadar da hayranlıkla takip ediyorum. Konu diş teli olunca bir ortodontist olarak yazmadan duramadım. Kesinlikle geç değil, 63 yaşında hastamız vardı fakültedeyken. 40 küsür yaşındaki profesörümüz 2 yıl ortodontik tedavi gördü vs.. Ortalama 2 yıl zahmet çekip ömür boyu rahat edeceksiniz ben kesinlikle tavsiye ederim.
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  6. Teşekkür ederim yorumlarınız için, öyle samimi ve içtensiniz ki, rahatça ve kocaman gülümseyebilirim yanınızda
    yorumlarınız cesaret verdi, geç değil:))

    YanıtlaSil
  7. inanmıyorum!
    ben varım yazıda <3

    bu arada çarpık dişleri çekici bulan bir ben miyim ya :D
    Çok hoşuma gider ve sempatik bulurum.

    Montu hiç çıkarmadan koca kışı geçirmek. İşte bu ben!

    YanıtlaSil
  8. Ortak bir noktamız varmış:)) Benim de dişlerim çoook çarpıktı öyleki, sadece köpek dişim çarpık olsaydı keşke diyebilecek kadar. Benim ailem ise bir iki kez Ankaraya götürdü sonra peşini bıraktı hep içimde ukde kaldı. Her gece ağlayarak dua ettim. Sonuç ilk işe başladığımda kendi paramla dişçiye gidip kendi dişlerimi heba edip porselen diş yaptırmakta buldum. Şimdi ise yıllarca büyük oğlumu Ankaraya taşıyarak dişlerine tel taktırdım. Sıra küçük oğlumda onu da Çorum da yaptıracağım şu an kontrole götürüyorum. Ne kadar içinde kaldığını anlıyorum tel taktır kesinlikle derim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Tosbağalar; teşekkür ederim yorumun için, Çorum da tavsiye edeceğin diş hekimi var mı, çok yabancıyız...

      Sil
    2. Maalesef ki sadece bir tane ortodontis var o da Gökhan Bişirici diğer dişçilere gelen ortodontistler var ama bizim şimdilik tercihimiz Gökhan Bey.

      Sil
    3. Teşekkür ederim, bilgi verdiğiniz için.

      Sil
  9. Başkalarının küçülenlerini giymek benim için de hiç sorun olmadı, çocuklarım için de. Gayet de severek giymek ve giydirmişimdir :)

    Ben çarpık diş görüntüsünü çok seviyorum, nedense karizmatik ve güzel gelir kimde görsem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size hiç çekinmeden bol bol gülücük:))

      Sil
  10. Ablamın ve eşimin dişleri çarpık tedavi olmadılar, çok rahat hissetmiyorlar ama ben hep sevdim görüntüsünü hiç de tuhaf durmuyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy canım Gece beni güldürdün, eşim gerçekten ne düşünüyor , benim çok alıngan olduğumu bildiği için dişlerim ile ilgili hiç " çarpık " sıfatını kullanmadı ama:))

      Sil
  11. Sanırım bu yazıda kendimi çok buldum. Ben de özel sektörde, kurumsal ve hem de insan odaklı (misafir ilişkileri-otel) bir işletmede çalışırken, günün 9 saati bir ton insanın ağzımın içine bakmasını izlerken 2 sene diş teli kullandım. Yaşım da fena değildi (29) param da çok yoktu, kedime ve kendime bakacak kadar ayırıp, gerisini doktora verdim. Elim ile gülüşümü kapattığım yıllar sanki rüya gibi kaldılar. Vazgeçme lütfen. Ortaya çıkan sonuç; sana mutlu olmanın farklı bir kapısını açıyor. Sevgiler.

    YanıtlaSil