23 Aralık 2016 Cuma

Çocukluğumun dizileri

Yunus'a çocukluğumun dizilerini tanıtıyorum. Ben senin yaşında iken bunları izliyordum diyerek...
Süper Baba'yı izlemeye başladık, bir oturuşta, iki üç bölüm izliyoruz( o zamanlar diziler 45 dakikaymış). 20. bölüme gelmişken Yunus'a nasıl bulduğunu sordum. Diziyi sahici bulmuş, bütün karakterleri anlayabilmiş, kafası hiç karışmamış,  yorulmadan, gerilmeden, sıkılmadan, severek izlenebiliyormuş...En çok Alim'i sevmiş.
Yıllar sonra oğlum ile izlerken ne çok şey değişmiş diye şaşırıyor, gülüyorum...
Henüz ilk yirmi bölümünü izledik, bu bölümlerde büyükler hiç durmadan gece gündüz sigara içiyor, Cevdet doktor odasında sigara içiyor, uyuyan çocukların odasında koltuğa oturup paket paket sigara içiyor, otobüste, dolmuşta herkesin elinde sigara, misafire sigara ikramı, baba çocukları akşam evde bırakıp meyhaneye gidiyor, ( sigara ve içki sponsorluğu almış olmalılar ki çocuk hariç herkesin bir elinde sigara bir elinde rakı) Yunus şaşırdı, ben güldüm. Alim'in( yaşı 10 olsa gerek) gecenin bir vakti amcası için rakı almaya gitmesi,  kemer takmadan arabanın önünde oturması, babasının Alim'in , ensesinden tokadı, kulağından elini hiç eksik etmemesi ... Yüksek bel kot pantolonlar, kısa kol çizgili erkek gömlekleri, nubuk paltolar, Türk motifli yelekler, kabartılmış kaküller...

Akşam yemeğinden sonra masadan kalkmadan, çayımızı , çekirdeğimizi koyup, bana bir masal anlat babalı müziği ile Süper Baba'yı izlemek oğluma şimdi ne hissettiriyor, ileride ne hissettirecek kendimden biliyorum...
Fiko'yu çok sevdiğimi, çok özlediğimi fark ettim... Şimdilerde bu gülümsemeyi görebildiğiniz bir oyuncu var mı?
En son izlediğimiz bölümde, Nihat arkadaşı Fiko'ya şöyle diyordu; oğlum bir kendine bak, bir de kardeşim İpek'e sen kendini yakıştırıyor musun, işsiz güçsüz adamsın.....Fikret sessizce arkadaşının yanından ayrılır, kahvehaneye gider masaya kafasını koyup kolları ile sarar...sonra kalkar hiç bir şey olmamış gibi, kinlenmeden, kırılmadan...Hayatı, Fiko'da sevmiştik, zorlamadan, kırılmadan, gerektiğinde uzaktan, olursa yakından, entrikasız, gelişine...

( Çocukluğumun dizisi demişim ama bu dizinin son bölümlerini üniversite yurdundan izlediğimi hatırladım)



7 yorum:

  1. Ben de çok seviyorudum zeynepi alimi hiç unutmadım :) Hele o müziği:))) Çocuklarla izlemek harika bir fikir bana verdiğin bu güzel fikir için teşekkür ediyorum :)

    YanıtlaSil
  2. Ayşe'cim ben de tam: "tamam senden büyüğüm ama o kadar da değil yaa" yazacaktım. Sonuna eklemişsin üniversitede olduğunu :D
    Evliydim, çocuğum vardı bu dizi varken :)
    ne çok kişi sağ değil şimdi bu diziden, başta Nihat olmak üzere :(

    YanıtlaSil
  3. En sevdiğim dizilerddn biri bugünlerde bende kendimi iyi hissetmek ve ogrenci günlere yolculuk yapmak için seyrediyorum bu aralar favori dizim 7 numara tavsiye ederim iyi seyirler ben çiğdem bu arada

    YanıtlaSil
  4. Eskiden pekcok sey cok daha sahiciydi. Diziler ve karakterleri de dahil olmak uzere. Kendimizi buldugumuz icin izlenirdi bu diziler.
    Simdilerdeki diziler ise ozenti hayatlar, ozenti karakterler, ozenti asklar uzerine hep. Bunlari ise kendilerini unutmak, yasamak istedikleri hayatlari gormek icin izliyor insanlar. Var mi simdilerde boyle hayatin icinden diziler?
    ***
    Bilim kurgu seviyorum -yeni farkettim sevdigimi de- nedeni ise biliyorum gercek degil ve bunu bilerek izlemek, gercek diye dayatilan sahteliklerden daha anlamli geliyor.
    yine sicacik anilara goturdun bizi Aysecigim, tesekkurler!

    YanıtlaSil
  5. Ben içeriğini unutmuşum :D
    Aklımda bir, adam kalmış.

    YanıtlaSil
  6. Süper Baba'nın yayınlandığı kanal hangisiydi şimdi hatırlamıyorum ama niyeyse o kanal bizde çekmezdi. Herkes izler, ertesi gün okulda kritiğini yapardı, ama ben bu sohbetlerin hep gerisinde kalırdım. Biz galiba Alim'den birkaç yaş küçüktük o zaman, çünkü bütün kızlar Alim'e aşıktı.

    YanıtlaSil
  7. Ben niye izlememişim bu diziyi hayret!!

    YanıtlaSil