2 Haziran 2016 Perşembe

Halı yıkama mevsimi

Aylardır, havaların güzelleşmesini bekledim, güneş açsın, her yeri ısıtsın.
Her gün yağmur, fırtına ile soğuk.
Dün aradığım hava gelince hemen kolları sıvadım.
Halıları balkona attım, aylar öncesinden aldığım halı yıkama fırçasını çıkardım.
Hiç halı yıkamamış, yıkatmamıştım, kedinin kusmaları çoğalınca içim rahat etmedi.
Balkonun , kimselerin göremeyeceği tenha yerinde kovadaki suları döktüm, sabun ile köpürttüm.
Kova ile su taşımak , ağırlaşan halıları kaldırmak zor geldi ama esas zor gelecek şey,  halı yıkarken görülmem olacaktı.
 Balkondan beri,  beni gören herkes  " niye kendin yıkıyorsun, versene yıkamacıya diye sorgulayacaktı, ben de cevap arayacaktım. Beni düşünüyorlardı, sağ olsunlar, eksik olmasınlar.
Ne cevap vereyim;
Halılarım kıymetli, yıkayıcıların temizliğine güvenmiyorum, kullandıkları deterjan sağlığa zararlı...
Gerçeği mi söyleyeyim, , kedi kusmuklu halılarımı üç kova su , bir kalıp sabun ile yıkamamın maliyeti az diye,  hesap kitaptan sonra, öyle karar verdim mi ,diyeyim.
Kendi pisliğimi kendim temizleyerek eve üç kuruş da olsa katkı sağlamak artık niye hor görülür oldu, niye gözde büyüdü mü diyeyim.



5 yorum:

  1. Eskiden çok yıkardık ama dizlerimiz mahvolurdu. Kol gücü de cabası. Ama hortum lazım, taşıma suyla olacak iş değil. Islanan halıyı kaldırabilmek için de kaç adam gücünde olmak gerekir. Ama en güzeli içinize siner temizliği.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yıkamak, kova ile su taşımak neyse de güneş bir geldi bir gitti, iki gündür balkonda ( sarkıtmadan balkon içine serilerek) kurutmaya çalışmak çok zor, hala ıslak ve kokmaya başladı:(

      Sil
  2. Ay uzun yorum yazdım yanlışlıkla sildiiim. :(

    YanıtlaSil
  3. Önceden çok yıkadım halı, ne zamandır yıkamamıştım. Geçenlerde ilk defa halı yıkamacoya verdim ama beğenmedim. Çıkmasını umduğum bazı lekeler duruyordu. Sanki sadece şampuanlanıp ıslatılmış hissine kapıldım. Bundan sonra vermem yine yıkarım. Beyaz sabun ve elde yıkamanın temizliği bambaşka. Gururla as balkonuna ne var ki. Kim ne düşünürse düşünsün

    YanıtlaSil
  4. Ben de dun yikadim Denizle kucuk bir halo bahcede. Yeni almistim tuy icinde olunca bir sunger ve sampuanla ve kovayla yikadim. Beyaz Sabun Niye dusunemedim ki. Kurumasi ne zormus kucucukte olsa. Iki gunde zor kurudu. Yagmurlar baslayacak. Ben de yikarken kimseler gormesin diye gecirdim icimden :) Gerci Burada yikatacak yer yok. Olsa da vermezdim heralde :)
    Mevsimlik isciler ve aileleri Allah yardimcilari olsun, bir de haklarini vercek isverenleri. Sevgiler, Gulay

    YanıtlaSil