18 Mayıs 2016 Çarşamba

Kitap ile ilgili sorular


1- Ne zamanlar kitap okuyorsun?
 
Yemeklerini beğendiğiniz  bir aşçının sizin için özenle hazırladığı bir yemeği nasıl yemeyi uygun görürsünüz, paket yaptırıp, dışarıda kalabalık içinde  ayak üstü çarçabuk tıkınmak...Sevdiğim bir yazarın kitabını okumak için ortam hazırlarım, herkesin, işlerin, zamanın çekilmesini beklerim. Sessiz, zamansız bir ortamda kitabımı alırım, kitabımın insanlarına, zamanına doğru sayfaları açarım. Bazen şartlar uygun olmaz, kalabalık, kargaşa , işler bitmek bilmez, dayanamam bir kaç sayfa açarım, benim özel bir çaba ile ortam hazırlamama gerek kalmaz, sayfalar açıldıkça zaman donuverir... Çantamda hep bir kitap vardır, otobüste, dolmuşta, kuyrukta, çocuk parkında sohbet edeceğim tek arkadaşımdır. Yine de kitap okumanın bir mahremiyeti olmalı, sevdiğim bir şeyin canlandığı yer için özenli olmaya çalışırım.

2-(Klasiklerden gelsin bu soru) bir kitap yazacak olsan adı ne olurdu?

Kitap yazmayı çok düşündüm ama adını hiç düşünmemiş olduğumun farkına şimdi vardım.

3- En sevdiğin yazar/çizer kim?
Şimdilik, yeni, bilmediğim kitaplara verecek kadar param yok, o yüzden olsa gerek klasikleri daha çok okuyorum.  Yazı yazma hevesimde öğreticim Dostoyevski,   olsun istiyorum. Yazı türü olarak romanı kendime uygun bulmuyorum, öykü okumak  her zaman hoşuma gitmiştir.  Hissettiklerimi kısa ve vurucu anlatabilmek için Sait Faik çocukluğumdan beri en yakınımdadır.

4-Yüz yüze olsak da bir kahve içsek  dediğin yazar kim?
Yazar ile yüz yüze gelmeyi hiç aklımda kurmadım,  kitap okurken yazarını aklıma getirmediğimden olsa gerek kitap imzalatmak için bile olsa yazar ile görüşmek bana çok saçma geliyor.
5. Okurken heyecandan tırnaklarını yediğin / kahkahalar attığın / ağladığın kitaplar var mı?
Dün akşam, herkes uyuduktan sonra, Yalçın Tosun'un Bir nedene sunuldum adlı hikaye kitabında.
6. Kendini okurken hatırladığın en eski kitap hangisi?
 Malatya'da kayısı ağaçlarının gölgelediği balkonumuzda mindere oturarak okuduğumu  hatırladığım " Oliver Twist".  İlkokul ikinci sınıftaydım, yeni taşındığımız bu şehre , köyden ananem ilk kez gelecekti. Annem hazırlıklar yapıyordu, uzun zamandır ilk kez yüzü gülüyordu. Kardeşlerimi ayak altından almam için sık sık uyarılıyorken, aklım Oliver'deydi.  Ananem geldiğinde kitabı yeni bitirmiştim. Ananemi balkona çekerek Oliver'i anlattığımı , kadıncağızı hüngür hüngür ağlattığımı çok iyi hatırlıyorum. ( O zamanlardan beri anlattığım şeylerin ardında hüzün ve gözyaşı varmış)

9.Okumak eylemi ile ilgili en sevdiğin cümle nedir?

Kendi cümlelerim olsun , kitap okurken zamanı hissedebiliyorum, kitap okurken yaşadığımı hissedebiliyorum, küçük anların, küçük detayların, önemsizlerin,  , görünmezlerin, unutulmuşların, kaybolmuşların farkına vardığım anları kazandırdığı için yaşanmaya değer dedirtecek kadar sevinç verdiği için kitap okuyorum.


Sevgili Elif 'in isteğini yerine getirebilmişimdir umarım. Eğer kabul ederse ben de Nihaventrenkler'e soruyorum.

3 yorum:

  1. kabul ediyorum Ayşe ama biraz fırsat bulmak, biraz düşünmek biraz da yazmak için süre istiyorum :)

    YanıtlaSil
  2. Güzel sorular ve çok çok güzel cevaplar. Okumak ne güzel bir şey, aynı gökyüzünün altında buluşmak gibi, aynı hayali paylaşmak gibi. Okuyan insanları seviyorum. Burcu Ayşe'yi seviyor :)

    YanıtlaSil
  3. Teşekkür ederim Ayşe.

    Dün gece Almanya'dan döndüm. İçim öyle karışık ki..Tam algılayamıyorum yazdıklarını.

    YanıtlaSil