26 Mayıs 2016 Perşembe

kedi - kene - imdat

Pıtpıt için üzülüyordum, biz dışarı çıkıyoruz, o çıkamıyor. Nerde bir yeşillik görsem içim acıyor, keşke Pıtpıt şimdi şu yeşilliklerde koşsa diye iç geçiriyorum.
Pıtpıt evimizin kedisi, evimizin bütün odaları, yatakları , mutfak , salon her yer onun ama yine de üzülüyorum. Geçen dört günlük tatilde onu da köye götürdüm. Köyün bütün kuşlarını yakalamaya yuvalarını bozmaya çalıştı, Pıtpıtın peşinde koşmaktan, ağzından kuşları, fareleri kurtarmaktan yoruldum, gözüm hep üzerindeydi, Pıtpıt hep pusuda.
Eve döner dönmez enseden yapılan, dış parazit için   damlayı damlattım.
Damla yaptığım günün akşamında kucağımda uyuyan Pıtpıt'ın tüyleri arasında kene gördüğümü zannettim(  keneyi resimlerinden biliyorum , canlısını görmemiştim).
Sonra elimde dolaşan bir böceği de keneye benzettim, böceği öldüremedim, pencereden dışarı attım.
Pıtpıt uyanıp, Yunus'un yatağına gitmişken, acaba kene mi değil mi diye gördüğüm böceği internetten araştırmaya bakındım. Keneye çok benziyordu.  Pıtpıt'ı balkona kapattım.
Sabah Yunus'u okula yollayıp bütün evi süpürdüm, sildim. Pıtpıt'ıda iyice taradım ve içeri aldım. Henüz öğle olmadan okuldan aradılar,
" Yunus göğsüne yapışmış bir böceği çıkartmış atmış, biz böceği göremedik , kene ihtimaline karşı bir hastaneye götürür müsünüz?
Çorum'un kenesi tehlikeli ama Pıtpıt'ın kenesi Samsun'dan. Kene mi, değil mi, bir çocuk keneyi nasıl çıkarır?
Şimdi hastaneden geldik, ama acildeki doktorlar kenenin yapıştığı yere bakmadılar, bakmaya gerek yok dediler,  sadece biz kene olabilir dedik diye , kan aldılar. Üç sefer kan alıp değerleri kontrol edeceklermiş.
Kediden kene geçer mi?
İlaçlanmış kedinin kenesi dışarı çıkar, yürür mü?
 Kene evin içinde ( yatakta, halıda....) yaşayabilir mi? 
Kene ısırığının olduğu bölgeye doktorlar neden bakma gereği görmedi?
Bilen var mı?

12 yorum:

  1. Ayşe umarım korkulacak bir şey yoktur. Kene hakkında tek bildiğim eğer yapışırsa elle çekilip alınmaması, başka bir şey bilmiyorum :( Bizi haberdar et.

    YanıtlaSil
  2. Çok geçmiş olsun Ayşecim hiç kene tecrübem yok. Umarım ciddi bir sorun olmadan geçer gider, unutursunuz.

    YanıtlaSil
  3. hiç de bilmem ki :( ama kene öyle kendliğindne kolay çıkabilecek bir şey mi? ama başka da öcek öyle yapışır mı ki? böceğin yapıştığı yerde ısırık izi vs bir şey var mı baksalar bir şey görecekler miydi?

    YanıtlaSil
  4. !!!!! Geçmiş olsun Ayşe. Bu soruların hiçbirinin cevabını bilmiyorum. O yüzden yorum yapamayacağım. :(((((

    YanıtlaSil
  5. Teşekkür ederim, herkese...
    Keneden korktuğumdan olsa gerek panik yaptım, bilen varsa okuyan herkes için faydalı olur diye düşündüm.
    Şimdilik bekliyoruz, üç kere daha kan tahlili yapılacak.

    YanıtlaSil
  6. 1.aktif dönemde mutlaka bir canlıya tutunması gerekir.uzun süre halı-yorgan vs altında kalmaz.
    2.bütün vakalar da kan değerlerine bakıyorlar.ısırığa bakmakla bir şey anlaşılmıyor.
    3.korkacak bir şey yok görünüyor.olsa idi ateş başlardı şimdiye kadar.
    4.bu virüsü taşıyan kenelerin 650 metre rakımdan aşağıda yayılmadığını duymuştum.
    5.geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, yazınız bana ve okuyan herkese faydalı olacak.

      Sil
  7. Merhaba çokk geçmiş olsun ; sorularınıza pek yanıt veremeyeceğim ama üzülmeyin fazla geçer gider umarım herşey iyi olur :) sevgiyle kalın

    YanıtlaSil
  8. çok geçmiş olsun. Rabbim muhafaza etsin.pikniğe gittiğimiz günün akşamında bilmeden bebeğimden keneyi çekip almıştım :( birsey olmadı şükür. aradan yıllar geçti...inşaallah size de birsey olmaz.

    YanıtlaSil
  9. geçmiş olsun.
    kene yüzünden o bölgede yaşamaktan bile korkan biri olarak ne yazık ki yardımcı olamıyorum

    YanıtlaSil
  10. geçmiş olsun.inşallah sonuçlar güzel çıkar.

    YanıtlaSil