7 Nisan 2016 Perşembe

Otuzdokuzuma girerken



Mutfak penceresinden  Çorum'daki  küçük sokağımızı soluyorum, yumurtalı ekmek kokuyor. Beni pencerede gören sokak kedileri toplanmışlar, sosis atmamı bekliyorlar." Bu sosislerin tadı nasıl abla, her gün alıyorsun da" , diye gözlerimin içine bakan kasiyer çocuğu seviyorum çünkü hayatında hiç ketçap yememiş. Ketçapların içeriğini okuyorum;" abla niye okuyorsun, yeni geldi onlar, tazedir". "Glikozsuzunu arıyorum da", "glikoz ne abla, kötü bir şey mi, zararlı olsa devlet  koydurmaz abla". Vazgeçiyorum. Kasada," ketçabı almadın mı abla,  ben hayatımda hiç ketçap yemedim"." Olsun,( ketçap zararlı  zaten diyemedim, devlete inanıyordu) salça da yerini tutar".  "Salçayı annem yapar  abla, satın salçanın tadını bilmem".

Otuz dokuz yaşıma girdiğim gün büyük bir hastanenin onkoloji bölümündeydim. Bütün gün bekleme salonunda , beni dünyaya getireni bekledim. Kemoterapi ilaçları için sıralarını bekleyen insanlarla birlikte saatlerce sessiz, kaçamak ,  bakışlarla bakıştık. Otuz dokuz yaşım ile ben,  kanser hastaları arasında öyle yabancıydık ki...O gün sanki 9 yaşında gibiydim, canım her şeyi istiyordu, gülen insanlar, çikolatalı pastalar, alkışlar, açılmamış hediye paketleri, oyunlar, müzik ...Annem saatler sonra tedavi odasından çıktığında koluna girdim,  hiç tanıdığımızın olmadığı bir şehirdeydi hastane, anne kız bir kaç gün daha kalacaktık. Annem doğum günümü hatırlamıyor. İlaçların yan etkisi ile birlikte  sessiz günlerimiz geçiyor.

Otuz dokuz yaşımda öyle küçüğüm ki, çocuklar gibi özlüyorum.

Bekleme salonunda çoğu kişiyi tanıyorum, ilaç alma zamanlarından dolayı. Çocuklarını bir yere emanet edememiş anneleri görüyorum, bekleme salonunda çocuklar koşturuyor, gülüyor, sessiz olmaları için uyarılan çocukların sessizliği saniyeler sürmüyor, tekrar oyun koşturmaca, gülüşmece...Saçları dökülmüş anneler çocuklarını izlerken gözleri dalıyor, çocukları gülerken gülmeye çalışıyorlar.

Otuz dokuz yaşım ile bu bekleme salonunun yabancısıyım, birazdan annem çıkacak, koluna gireceğim ve dışarı çıkacağım.

Otuz dokuz yaşımda çok küçüğüm, yaşanacak çok şeyim var, gerçekleşmemiş çok hayalim var.

Kediler bana bakıyor, markete gitmemin vakti geldi, hayatında hiç ketçap yememiş kasiyerden sosis alırken mutlu olacağım, sokağımda yürürken çocuklarına yumurtalı ekmek kızartan anneleri hissettikçe mutlu olacağım.
Kırk yaşıma , çikolatalı pasta, oyun, müzik, gülen insanlarla girmeyi hayal ederek mutlu olacağım...

17 yorum:

  1. Ayşe hanım,

    Annenize acil şifalar diliyorum.Hastanelere gidene kadar en büyük zenginliğimizin sağlık olduğunu maalesef fark edemiyoruz.Umarım sevdiklerinizle birlikte nice sağlıklı,mutlu,huzurlu doğum günleri kutlarsınız.
    Dilek

    YanıtlaSil
  2. Okuduğum en anlamlı doğum günü yazısı!
    İyi ki doğmuşsunuz, güzel günlere uyanalım inşallah...

    YanıtlaSil
  3. 39 yaşınız kutlu olsun. Dilerim bir sonraki yaşınızı dilediğiniz gibi ve iyileşmiş annenizle birlikte kutlarsınız.

    YanıtlaSil
  4. Yaşıtız Ayşecim. 40 yaşımıza şöyle davullu zurnalı sazlı sözlü girelim birlikte :))) Annecin umarım şimdi çok iyidir.

    YanıtlaSil
  5. rabbim annenize ve cümle hastalara şafii ismi şerifi hurmetine şifalar versin.sağlıklı huzurlu hayırlı uzuuun bir ömür dilerim.

    YanıtlaSil
  6. Ne güzel anlattın yine, güzel geçsin her yaşın inşallah. sevgiler

    YanıtlaSil
  7. merhaba, ilk defa blogunuza geldim bu aksam. ve bu yaziyi okudum. Bu tesadüfün anlami nedir bilemiyorum ama, uzak bir ülkede duygularinizi hissettim, umarim anneniz sifa bulur, siz de hayallerinizi gerceklestirmeye baslarsiniz. Sevgi dolu, merhametli insanlarin hayallerini gerceklestirebilmesi hepimiz icin daha iyi cünkü. sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. 40 yasima kanser oldugumu ogrenerek girmistim. Cocuklarim daha 9 bile degiller, insallah 39 olduklarini gorurum. Annenize ve size kalpten sevgilerimi gonderiyorum, acil sifalar diliyorum.

    Kendimden biliyorum, annenizin en buyuk ilaci sizsiniz. Hayallerinizi birakmayin, annenizi sizin varliginiz, sizi de hayalleriniz yarina tasiyor.

    YanıtlaSil
  9. Acil şifa diliyorum ve iyi ki doğdunuz...

    YanıtlaSil
  10. Mutlu yıllar Ayşecim, ama senin yazıların biraz da duygulardan beslendiği için için mutlu ama gözlemlerin duygulu olsun diyeyim ben yine de..

    YanıtlaSil
  11. hayallerinin gerçekleşmesini diliyorum, çünkü gerçekleştikçe bunları tüm içtenliğinle bize anlatacağını ve sanki benim hayalim gerçekleşmiş gibi hissettireceğini düşünüyorum.40. yaşında annenin sağlıkla yanında olmasını dilerim..

    YanıtlaSil
  12. Doğum günün kutlu olsun Ayşe. Bende iki ay sonra 39'a giriyorum. Annene çok geçmiş olsun. Bende kızkardeşimle çok gidip gelmiştim onkolojiye. Seni çok iyi anlıyorum. Allah gücüne güç katsın.

    YanıtlaSil
  13. ben otuziki sen kırk olmadan seni görebilmeyi diliyorum Rabbimden

    YanıtlaSil
  14. Geçen yazıyı okuduğumda vakitsizlikten yazamadım. Doğum günün kutlu olsun,tüm hayallerin gerçek olsun, Anneciğine de acil şifalar olsun.

    YanıtlaSil
  15. doğum günün kutlu olsun ayşem inşallah ailenle birlikte mutlu huzurlu yılların olur, yüreğimi burkan bir yazı olmuş yine....sevgiler elif

    YanıtlaSil
  16. Ayşe maillerine bir bakar mısın? benden gelen bir mail var, cevaplaman lazım.

    YanıtlaSil
  17. Ben de 5 gün önce yirmidokuz olurken, çok bekledim eşim kutlasın. Kutlamasın tamam, ama en azından iyi ki doğmuşsun desin. Kısmet olmadı :D

    YanıtlaSil