11 Mart 2016 Cuma

Bahar geldiğinde

Eskisi gibi şaşıramadığımı fark ettim, birden bire aklıma geldi.
 Yirmi dörtlük kuru boya seti gördüğümde çok şaşırmıştım, gözlerimin büyüdüğünü, ağzımın açık kaldığını kırtasiyenin cam kapısından görmüştüm.
Kızlar tuvaletinde sigara için kızları görünce çok şaşırmıştım. Yüzüme bakarak, saçlarımı okşayarak, sigara kötü bir şey demişti babam, sigara içmeyi  aklıma bile getirememiştim.  Çok şaşırmıştım, sigara içen tüm kızların ya  babaları yoktu ya da babalarını sevmiyorlardı.

Alt komşumuz çok ısrarcı, orta okula yeni başlamış beni, kendi kızıyla camiye götürmek istiyor. Alt komşumuz çok dindar diyor annem, hep beraber camiye gidiyoruz. Hoca bazen anlayacağım dilden konuşuyordu, faiz yiyenlerin cehennemlik olduğunu anlamıştım. Gün konuşmalarında alt komşunun parasını faize koyduğunu duyduğumda çok şaşırmıştım. Alt komşu ya Allah'a inanmıyor, ya da cehennemden korkmuyordu.

Dünyalar iyisi, dünyalar güzeli Perihan teyzenin neden hep ağlayarak anneme geldiğinin farkına vardığımda çok şaşırmıştım. Adaletten, haktan hukuktan ödün vermeyen, dürüst kocası ya Perihan teyzeyi sevmiyordu ya da sevgi nedir bilmiyordu.

Her gün gözlerinin içine bakmak zorunda kaldığım öğretmenimin tekinsiz hallerine karşı savunmadayım, alışkınım. Yıllar sonra bir dolmuşta, uzaktan beri  kendisini izlerken çok şaşırmıştım, yumruklarını sıkmıyor, elini arkaya bağlamıyor, boş boş bakmıyordu. Yıllarca gözlerinin içine baktığımız öğretmenimiz ya mesleğini sevmiyor ya da çocukları sevmiyordu.

İşin içinde insan varsa, ne doğru ne yanlış oluyor, ne eksik ne tam oluyor...
Oysa bahar gelince ağaçlar çiçek açar, her bahar ağaçların çiçek açtığına şahidiz.
İşin içinde insan olunca , insan artık hiç bir şeye şaşıramıyor.
Kendinden başkasını göremeyen insan...
Bahar geldiğinde mutlaka ağaçlar çiçek açar ve bu yaşamak için umut verir...



 

3 yorum:

  1. her bahar yeni bir başlangıçtır, tüm kainat için.

    YanıtlaSil
  2. Olduğumuz haller başka , olmamız gerekenler bambaşka ...

    YanıtlaSil
  3. Burada eve bakım hizmeti veren servisler var. Bunların genelde küçük arabaları oluyor, tepelerinde ambulans ışığı kullanabiliyorlar acil bir durumda. Dün kızımla ekmek almaya gittiğimiz fırının önüne biri yanaşıp park edince kızım nasıl heyecanlandı "anne bak ambulans ambulans, niye geldi, niye niye niye?", kızıma onların da insan olduğunu, belki bir kahve almaya, bir sandviç molası vermeye geldiklerini anlatmak da beni şaşırttı. Haklısın çocukken herşeye şaşırıyoruz, büyüdükçe maskeler takıyoruz yüzümüze..

    YanıtlaSil