13 Aralık 2015 Pazar

Sağlıklı su içmek için...

Kedime sağlıklı su içirmek için araştırma yaparken şöyle bir görsel gördüm.

Kediler için en sağlıklı olan su, akan su imiş. Durgun suya nazaran akan suyu içmeye daha hevesli olurlarmış. Durgun suyun tadı farklılaşır, kokusu olurmuş ve kediler çok hassas olduğundan bu suyu içerken zorlanırlarmış ve az tüketilen su kedinin böbreğine zarar verirmiş. Kedim için böyle bir makine ararken kendimizi düşündüm.
Yıllardır pet şişelerde, plastik damacanalarda ( bir ara cam damacanaya da geçmiştim) su tüketiyoruz.
Plastiğin zararı bir tarafa durgun su içe içe akan suyun tadını unuttuk. Plastik içine hapsedilen suyu tüketmek zorunda mıyız? Musluğuma arıtma taktırmak istedim, ama mikrobu öldürememe, mineralini koruyamamasını okuyunca  vaz geçtim.
Şehrin dışında bir kaynak suyu akıyor, tadı farklı ( sadece pet şişelerin tadına alışkın olduğumdan)
cam şişelerimi götürsem buradan doldursam mı diye düşünüyorum. Doğadan akan suya da güvenemiyorum ya mikropluysa...Bir örnek alıp test ettirmeliyim,  yine durgun su olacak ama hiç yoktan iki sene boyunca  pet şişe içinde bekleyebilen  suya muhtaç kalmamış olurum.
Akan su insanlar için de gerekli değil mi? Sağlıklı su içebilmek ne yapmalı?

5 yorum:

  1. Ben de arayış içerisindeyim. Göz göre göre zehirleniyoruz petlerden. Arıtıcı alacaktım ama o da mı olmuyor?? Gerçekten çok üzülüyorum çok kafama takıyorum. Ne yapmalı? Akademik kapitalizm deniyor sanırom çağımıza. Akademisyenlere ne söylettirikirse o yöne savruluyoruz...

    YanıtlaSil
  2. Çözümü zor bir konu. Doğal kaynak suları en iyisi ama nerede?

    YanıtlaSil
  3. Doğada bulduğumuz suya bile güvenimizin kalmaması....

    YanıtlaSil
  4. suyu buzlukta dondurun.Eridiktan sonra bir tülbentten süzün.12 saat hafif su yani içilebilir özellikte kalır, tüketin.12 saat sonra durgun su halini alır yani ağırlaşacaktır suyun tadı.

    YanıtlaSil
  5. Evde olduğum sürece ben de çeşme açıyorum, üşenmeden kalkar giderim, incecik akan sudan içtiğindeki keyfi bile yetiyor. Ama çalışan olduğum için, büyükçe bir kabı tazeleyerek idare etmeye çalışıyoruz. Bazen üzülmüyorum da değil ne işi var 50 m2 yerlerde bu hayvanların :( Sonra arsız bir arabayı düşününce vazgeçiyorum bundan.

    YanıtlaSil