23 Ağustos 2015 Pazar

Çorum-Pıtpıt-Şerifali-Sardunya

        
                                                  Sardunyam yeniden açtı

                                       
                                                    Pıtpıt, mutfak penceresinden Çorum'lu kuşları inceliyor

Çocuklar için tanışmak, arkadaş olmak ne kolay , onlar için yabancı diye bir kavram yok;
-Naber laa....senin adın ne....benim adım Ali Şerif...oynayak mı...diye içten samimi bir hoş geldin ile
sessiz, çekingen, mahçup bir yabancıyı içeriye alıverme doğallığını  henüz kaybetmemiş...
Ali Şerif , sekiz yaşında, arkadaşları tosuncuk diye çağırıyor
Benim dilimde adı ise Şerifali....Konuşurken burun delikleri ile göz bebekleri açılıyor, şakaklarından
boynuna doğru ip gibi ince, ırmak gibi gürül gürül ter akıyor, hayatta bir tek asansörden  korkuyor, davet edilmeye alışkın değil, teklifsizce evimize girerken;" Ayşe teyze, keke bayılırım diyor, mesajı alıyorum,
mutfağa girip yumurta kırarken yanıma sokulup " yumurtayı nerden alıyon ,... oranın yumurtaları bozuk çıkar, babamın çalıştığı markette yumurtalar çok taze... Beni görünce ilk önce kibarlaşmaya çalıştı, çalışıyon"musunuz", nerden geliyon"sunuz... Keki salona götürürken sehpa üzerinde ki satrancı görünce hemen bağdaş kurup oturup, ben de iyi bilirim bu şeyi , gel hele önüme , hadi bismillah diyerek kaleyi, piyonu, şahı yerinden kaldırırken taşların adını ve satrancı hiç bilmediğini ben ne yaparsam aynısını yapmaya çalıştığında fark ettim... Kek yerken  teklifsizce dertlerini açıverdi, babasının kayınvalidesi( anneanne olmalı) ölmüş, ailecek Manisa'ya gitmeleri lazımmış, birinci sınıfta çok başarılıymış ama öğretmen arızalık yapıyormuş, ikinci sınıfta  başka öğretmen istemek  için annesi ile müdürün yanına gitmişler, müdür yüz lira para istemiş, babasının o kadar parası yokmuş, bu sene de  aynı arıza ile okuyacak olması onu bunaltıyormuş, konuşurken burun delikleri açılıyor, kaşları kalkıyor, güneşten yanmış tombul yanakları şişiyor, kafası geri geri gidiyor,
keki yediğini unutuyor tıkanıyor, Şerifali'yi öyle çok seviyorum ki, iyi ki Çorum'a geldim diye seviniyorum...Pıtpıt'ı görünce "hayatta bir tek kedilerden korkuyorum, diyerek ikinci korkusunu öğrenmiş olduk, Pıtpıt, Ali Şerif'e doğru yöneldikçe "bismillah" diye iç geçirerek kediden uzaklaşıyor,
her fırsatta bu kedi gaç yaşında, ne zaman mortingen olacak diye sormadan edemiyor...
Yunus Ali Şerif sayesinde sokağa çıkmaya, sokak oyunlarını oynamaya başladı, sokağın diğer sakinleri Yunus'un acemiliğini, cahilliğini yüzüne vursa da, Ali Şerif burun deliklerini kabarta kabarta
"Aslan İstanbullu" diyerek Yunusun sırtına vura vura cesaretlendirmede çok başarılı...
Şerifalili Çorum'u seviyorum.



16 yorum:

  1. Yeni yaşamınız hayırlı olsun. Orada kim bilir daha ne güzel insanlar çıkacak karşına. Yunus ve senin için her şey güzel olur inşallah. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Pıt Pıt koccaman ommuuuuusss. :) masallah ona. :)
    Şerifaliyi seviyorum, çorumu seviyorum, eeeeen çok da Yunus o okuldan kurtulduğu için seviniyoruuuum. :)

    YanıtlaSil
  3. Kaynaşmaya başlamışsınız ne güzel

    YanıtlaSil
  4. Ayşe, ciğerim. Çok özledim. Kapına geleceğim.

    YanıtlaSil
  5. çocuklar ne kadar masumlar ne güzeller, Anadolu sıcaklığı sizinle olsun inşallah sevgiler elif

    YanıtlaSil
  6. Ahahah ne güzel!
    Başlamışsın güzellikleri yaşamaya!

    YanıtlaSil
  7. ay ben de sevdim Ayşem... hayırlı olsun Çorum:)

    YanıtlaSil
  8. Ayy çok sevindim Ayşecim. Yeni başlangıçlara bayılırım. Çorum da hepiniz için hayırlı olsun inşallah, hepinize iyi gelsin:)
    IŞIL

    YanıtlaSil
  9. Sardunyaya çok sevindim, eminim senin de gördükçe için ısınıyordur. Pıtpıt da yerini bulmuş. Yunus da arkadaş edinmeye başlamış ne güzel. Zaman işte! Her şeye zaman...

    YanıtlaSil
  10. Ayşe , iyi olmanıza ,Çorum'da mutlu olmanıza çok sevindim:)
    Herşey daha da güzel olacak inanıyorum..

    YanıtlaSil
  11. hayırlı olsun ne güzel ankara' ya yaklaşmışsınız :)

    YanıtlaSil
  12. Sevgili Ayşem, ne güzel..yeni başlangıcınız hakkınızda hayırlı olsun...
    Yunus için, sen ve eşin için umarım herşey çok güzel ilerler. Anneni merak ediyorum.
    Âcizane dualar ediyorum...
    Selam ve muhabbetle♡

    YanıtlaSil
  13. O tombul yanakları öpmeye izin verirse Şerifali,benim için bir kez öpünüz :)) Yunus a arkadaş yoldaş olduğu, onu sahiplendiği için... Çok sevdim ben de kendisini , Şerifali li yazılar beklerim merakla :) sevgiler

    YanıtlaSil
  14. Şimdiden bir tek şundan korkarım dediği üçüncü korkusunu merak ettim :) ne masumlar çocuklarımız :)

    YanıtlaSil
  15. Ankara ya yaklasmaniza bende cok sevindim ilk olarak! Ve de bu Serifali cok tatli,senin anlatimlarindan!

    YanıtlaSil