14 Mayıs 2015 Perşembe

Gülümseyin Çorum'a Geldiniz



Çorum'a girerken üzgündüm, umutsuzdum. Şehrin girişindeki " gülümseyin" diye ricada bulunan tabelayı okuyunca ,  gülümsedim.
Daha önceki acı tecrübelerimiz (en son Zonguldak ve en sarsıcı olanıydı) iyimser olmamı engelliyordu ama yine de gülümsedim.
Çorum'da ilgili bölümün başkanı , kuru bir başvuruyu değerlendirmiş, yüz yüze görüşmek için eşimi çağırmıştı. Köydeydik, apar topar sabahın beşinde henüz gün aydınlanmadan,  ne giydiğimize bakamadan, bir gün önce tarla kazarken tırnaklarımızın arasına kaçmış toprakları , ayakkabılarımıza yapışmış çamurları temizleyemeden yola koyulduk. Umutluyum diyordu eşim. Umudunu hiç kaybetmiyordu, umut ile aralarında çok sıkı bir bağ vardı. Ben ise umudumu bir günde kaç kere kaybederim, kaç kere geri gelsin diye gözetlerim, ağlarım , dövünürüm...
Ben seni beklerim dedim, Çorum'un en uzak köşesinde  liseden bozma fakültenin bahçesinde  başı boş köpekler ile oturdum. Çok geçmeden telefonum çaldı, beni de çağırıyorlardı, şaşırdım, daha öncekilerin hiç biri çağırmamıştı, üstümü başımı silkeledim, fide dikerken  giydiğim ayakkabılarımın tozunu sildim,  eşimin yanına çıktım.
Ne güzel insanlardı, gözlerinin içi gülüyordu, Çorum için diyorlardı, Çorum için beraber çalışalım diyorlardı,  referans , parti, görüş, memleket neresi diye sormuyorlardı.
Hep beraber fakültenin çay bahçesinde, masamızın altındaki başı boş köpekler ile saatlerce oturduk, gelecek için konuştuk. En yakın zamanda Çorum'a taşınma hayalleri kuruyoruz, üzerinden haftalar geçmesine rağmen umudumu kaybetmedim.



14 yorum:

  1. yaaaa, ne güzel. bana yakın, köyüne yakın. yaşasın çorum :)

    YanıtlaSil
  2. hayırlısı ayşe' cim. umut bizim ekmeğimiz :)))

    YanıtlaSil
  3. Ayşe..Hikayeni bilmiyorum ama seni bir kardeş gibi seviyorum.

    YanıtlaSil
  4. İnşallah Ayşe Hanım, belki gülümseyin tabelası bir işarettir :)

    YanıtlaSil
  5. Haftasonları görüşürüz o vakit!

    YanıtlaSil
  6. Ben de Gulumseyin tabelasinin bir isaret olduguna inaniyorum :-) Hem ne guzel insanlarmis Corum icin birlikte calisalim demisler. Her seyin en hayirlisi, en guzeli sizinle olsun canim Aysem. Gulay

    YanıtlaSil
  7. Ah çok sevindim Ayşe'm. Hayırlı olsun.
    Zonguldak Urfa'dan da beter mi idi?
    Mümkünse o anını da bizimle paylaşır mısın?

    YanıtlaSil
  8. İnşallah gülümseten haberleri de tez zamanda alırsınız. Heyecanla bekliyoruz. Allaha emanet olun.. Ödül

    YanıtlaSil
  9. Ayşe hanım uzun zamandır okuyorum sizi ÇORUM yazısını görünce acayip heyecanlandım.Taşınmanız olursa yardımcı olabilirsem çok sevinirim.En kısa zamanda haberlerinizi bekliyorum...sevgiler eliffff

    YanıtlaSil
  10. gelenlerlegidenlerle.blogspot.com28 Mayıs 2015 06:45

    büyük bir keyif alarak,pazartesi okumaya başladığım yazılarınızın tamamını bugün bitirdim.sanki sizinle yaşadım her anınızı.teşekkür ediyorum herşey için.selin.

    YanıtlaSil
  11. Ayşecim eşim Çorumlu.Kayınpederim de Çorumda yaşıyor.Her bayram gideriz oraya.Biz merkezine gidiyoruz tabi.Çorum çok güzel bir yer.Bu konuyla ilgili haberleşelim.Yardımım dokunursa ne mutlu bana.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. Zorla Çorum sevdireceksin bana öyle gözüküyor :))

    YanıtlaSil