16 Nisan 2015 Perşembe

Daha önce görmediğim şeyler

Babam geldi, annem babamın koluna girdi, Ankara'ya evlerine gittiler.
Babam ile annemi daha önce böyle kol kola görmemiştim.
Eyüp Sultan'da kalabalığın içine girmeden uzaktan dua etti annem. Babam, ekmek alacağım diye
yanımızdan uzaklaştı. Duamız bitince babamı aradık , fırın, ekmek satan yerlere doğru bakınırken
babamı bir köşede kollarında ekmek poşeti asılı iken ellerini acemice açmış dua ederken buldum. Uzaktan babamı izledim. Babamı dua ederken hiç görmemiştim. Duasını bitirince poşette ki ekmeklerden birinin ucunu kırıp ağzına götürerek bizi aramaya başladı. Annem her şeyden habersiz;" işi gücü boğaz bu adamın, bir kere ellerini açıp dua etmez, başı secdeye gelmez ... işte ekmek yiye yiye geliyor..." diyerek aslında babamın da duymaktan hoşlandığı bu serzenişleri bir sevgi belirtisi idi... Babam gelirken anneme hediye olarak akıllı telefon almış, annem yine kızdı," bende akıl mı kaldı bu telefonu nasıl kullanacağım, parana yazık oldu..." Annem  Kur'an  harflerini öğrenmek istiyordu, öğretme işi  bu telefona nasipmiş.   Yunus akıllı telefondan Kuran alfabesini indirdi, anneannesi ile harf bilmece oyununu her gün oynadılar, annem bir harfi bildiğinde telefondan gelen alkış sesi ile çocuklar gibi sevindi. Annemin böyle çocuklar gibi sevindiğini daha önce hiç görmemiştim. Daha önce görmediğim  bu şeyler hiç yoktu da ben o yüzden mi hiç görememiştim yoksa hep vardılar ama ben başka şeylere bakmaktan mı  görememiş miydim?



4 yorum:

  1. anneni ve seni merak ediyordum, yazıyı " ömür dediğin" programı tadında okudum... kendimizde de var görmediğimiz şeyler, daha önce yaşamadığın bir durumla karşılaşınca kendi haline, tavrına, gücüne de şaşırıyor bazen insan...

    YanıtlaSil
  2. İkisi de olabilir...

    :)

    Ben de beklerim Kafa'ya!

    YanıtlaSil
  3. ikisi de galiba. Seni takibe alacaktım ama gadget çalışmıyor. Ben de bloğuma beklerim.

    www.bakbuharika.com

    YanıtlaSil
  4. Annenize acil şifalar dilerim,Rabbim size onunla daha nice görmediğiniz güzellikler yaşatsın inşaallah...Blog dünyasında yeniyim önce deli anneyi,sonra anne kafeyi keşfettim onların yazıları ilham oldu blog açtım,sonra sizi keşfettim. Yazılarınızdaki samimiyeti sevdim ama henüz bloğunuzu talan edecek zamanı bulamadım.Benim de esas alanım yazı,göz atıp fikir verirseniz sevinirim...Annenize dua ediyorum.İnşaallah tez zamanda şifa bulur...

    YanıtlaSil