9 Şubat 2015 Pazartesi

Her şeyi güzelleştiren şey

Ankara'ya kar yağıyor. Yunus'un duası kabul oldu. Biraz önce İstanbul'u arayıp; " Yunus, duaların kabul oldu, kar yağıyor dedim. " Kar yağıyor ama sen yoksun" dedi.

Demir tozuyum, koskocaman dünyada, orda bur da , zamanda, mıknatıs elbette beni bulacaktı, çekip çıkaracak , kendine yapıştıracaktı.

 Annem ile yapmak istediğim şeylerin başında onunla gezebilmek, yeni yerleri görebilmek, şaşırmak, gülmek, heyecanlanmak, umutlanmak, planlar, programlar yapmak geliyor ama annem ile yapabildiğim nerdeyse tek şey "temizlik". Bu sabah bütün evi kaldırıp çamaşır makinasına attık, yıkadık, ütüledik, dolap çekmece içleri düzenledik,  saksılardaki çiçeklerine öyle güzel bakmış ki  devleşmiş, tavanlara değmiş, hepsinin tozunu aldık, suladık, yerini sevmemiş olabilir diye  benimle yaşıt zakkumun yerini değiştirdik, ameliyat  için  çanta hazırladık.
 Düğmesi kopmuş nevresim kılıflarının başlarını diktik, halıları ılık sabunlu su ile sildik, salondaki el halısını yine annem sildi, bana güvenemedi, yorulduk, kollarımız ağrıdı, çay koyduk, bayat ekmeklerin çokluğu ekmek aşını aklımıza getirdi, bahar dallı kayık tabağa ekmekleri ufaladım, artanını kuşlar için ayırdım, annem kuşlar için ayırdığım ekmekleri iri buldu, daha küçük parçalara ayırdı, ikindi güneşi ile soframıza oturduk, zakkum yeni yerinde ikindi güneşine bakıyordu.
Her şeyi güzelleştiren umudu hissedebiliyorum, ikindi masasını kaldırırken çok mutluyum...

10 yorum:

  1. Allah sifalar versin. Dualarim sizinle...

    YanıtlaSil
  2. Ayşe, ne zaman? Ziyarete geleyim, bişi yapayım, lütfen?!

    YanıtlaSil
  3. Mutluluğunuz daim olsun, annenize Allah şifa versin inşallah kısa zamanda

    YanıtlaSil
  4. geçmiş olsun annenin iyi olmasına sevindim sağlıcakla kalın elif

    YanıtlaSil
  5. Eminim annen gezmek yerine evinin temiz pak olduğunu gördüğünde daha memnun oluyordur acil şifalar diliyorum

    YanıtlaSil
  6. Yazıların için teşekkürler Sevgili Ayşe. Okumaktan keyif alıyorum. Yanındaymışım gibi geliyor bana. Sizinle çarşılarda dolaştım, Huzur evine gittim, annenin evinde temizlik yaptım, kedin için endişelendim ve Yunus'u çok ama çok sevdim. İyi ki varsın.

    YanıtlaSil
  7. dün tam 3 kez yorum yazdım, her defasında aksilikler oldu ve yorumlarım ulaştı mı bilmiyorum. eğer onlar geldiyse, hepsini birden yayınlama, gelmediyse diye kısaca yeniden yazıyorum ayşeciğim;
    geçmiş olsun. annene acil şifalar diliyorum, senin de yunus'a bir an önce kavuşmanı...

    YanıtlaSil
  8. içime sevinç yüzüme gülümseme verdi yazın, hep mutlu olasın...

    YanıtlaSil
  9. Duygulu anne Ayşe.Yazılarını okuyunca senin gibi hissediyorum.Sanki temizliği birlikte yapmışız da yorulmuşuz gibi.Allah yardımcın olsun.Dualarım seninle...
    Sinem Şamlı

    YanıtlaSil