31 Aralık 2014 Çarşamba

Sakine Teyze

Akşama misafirlerim var. Öyle heyecanlıyım ki, hemen yazmak istedim, yazmazsam içimde patlayacak bin parçaya bölüneceğim. Çok acele yazılacak yazımın kusurlarını görmeyin.
Akşama Sakine Teyze ve oğlu yemeğe bize geliyorlar. Çam ağacı özentimiz, bizi bir huzur evine sürüklemiş. zorla içeri sokmuştu. Huzur evinde Yunus ile beni kendi akrabası diye tanıtan bir teyze
ile tanıştık. Teyze, iki büklüm, ellerinden tutulmazsa yürüyemeyen, kenarları iğne oyalı yazması, örgü yeleği, yün çorabı ile çok tanıdık. Yunus'u öptü; " oğlumun oğludur" dedi. Odada ki diğer yaşlılar "aaa hiç görmedik adı ne? " diye hep bir ağızdan. Teyze bize doğru eğilip Yunus'un adını sordu. Sessizce Yunus dedik. Teyze arkadaşlarına dönüp ," Yumuk, oğlumun oğlunun adı Yumuk" dedi.
Odada ki tüm yaşlılar Yumuk'un başına toplandı, öptüler, sıktılar, şakalaştılar. Hemşirelerden biri de teyzenin söylediklerine inanmış ki," babaanneniz mi  ananeniz mi " diye sordu. Hemşireye içinde çam ağacı geçmeyen huzur evine geliş nedeni bulup cevap vermekte zorlandım. Ama çok anlayışlıydı, çam ağacı hikayesini bilse de olurdu.  Teyze'nin hikayesini anlattı. Sakine Teyze üç ay önce getirilmiş bu huzur evine(  huzur evinde eski trt spikerlerinden Mesut Mercan'ı da gördüm).
Bir oğlu varmış, her akşam geliyormuş, annesine akşam yemeğini yedirip, yatağına yatırıp gidiyormuş. Sakine Teyze bilmem kaçıncı evre Alzheimer  hastasıymış.. Sakine Teyze kupkuru parmakları ile sıkı sıkı ellerimi tutuyor, "Mesut'a haber verelim akşama patlıcan getirsin yumurtalayıp kızartırız, çocuk açtır, akşama bekleyemez..."diye  söylenerek karnımızı doyurma telaşında.
Gözü hep kapıda " Mesut gelemedi, Mesut nerde kaldı" İçeri giren hasta bakıcıyı arkadan Mesut sanıyor, " Mesut işte geldi... Mesut değilmiş..." Yunus, Sakine Teyze'yi yadırgıyor, ona izah ediyorum. Bir ara Yunus Sakine Teyze'ye matematik sorusu sordu, iki artı iki kaç eder, bu kaç, şu kaç diye sorarak aklının kuvvetlenmesine yardımcı olmak istedi.
Vaktim yok detayları sonra anlatırım, Sakine Teyze'yi hiç ayrılamayacak kadar çok sevdik, bu nasıl bir şey ve nasıl oldu onu da sonra anlatacağım, oğlu ile de tanıştık ve bugün akşam bize yemeğe gelmeye ikna ettik. Sakine Teyze'ye yumurtalı patlıcan kızartma yaptım. Nasıl mutluyum, kar bile yağıyor...

8 yorum:

  1. :Merakla, hayranlıkla okudum.. Ne iyi etmişsiniz. Sakine Teyze için sevindim. Bu arada Mesut Mertcan için üzüldüm. Öykünün devamını bekliyorum. Harika bir yıl diliyorum sizlere. Sevgiler selamlar..

    YanıtlaSil
  2. Hepinizde cok tatlisinizki! Sakine teyze gitmistir ama bir dahaki sefere bizdende selam ilet ellerinden öp Aysecim,Yeni yiliniz kutlu olsun!

    YanıtlaSil
  3. Mutlu yıllar.Öykü gibi hayatlar.

    YanıtlaSil
  4. Ayrıntıları merakla bekliyorum. Sanki bu yaşadığınız olay hayatınızda bir dönüm noktası olacak gibi bir hisse kapıldım. Hiç planlamadan yaşlılar yurduna gidişiniz tanışmanız vs. Hayırlara vesile olsun inşallah

    YanıtlaSil
  5. iyi yıllar ve hayırlı kandiller ayşem:)

    YanıtlaSil
  6. Boğazıma ufaktan bir yumruk geldi oturdu, öyle bir güzel dokundu Sakine teyze bana.

    YanıtlaSil