5 Kasım 2014 Çarşamba

Yetersiz Bakiye!

Hava yağmurlu ama şansım varmış otobüs henüz hareket etmemiş bir koşu, yakaladım. Şoföre teşekkür edip çantama elimi daldırdım. Her zaman çantamda üç akbil taşırım, birinin kontörü bittiyse diğerinin vardır. Şoför gaza bastı, yol hiç beklenmedik bir şekilde açık. İlk akbilimden Yetersiz Bakiye sesi çıktı. Otobüs hızını almış son sürat gidiyor, ikinci akbili çıkarırken tedirgin oluyorum, yetersiz bakiye sesi çok sesli, bütün otobüsü inletiyor, yolcular beni bu sesle fark ediyor. İkinci kartta aynı ses. Telaşlanıyorum. Yolculara ve şoföre huzursuzluk yaşattığımı sanıyorum. Üçüncü kartı ararken otobüs yavaşlıyor, bir sonraki durağa yaklaşıyor. Yolculuğumun akıbetini belirtecek üçüncü kartı da okutuyorum; yetersiz bakiye. Şoförün yüzü bana doğru dönmüyor, yolcular otobüste olmayı hak edebilmişliğin verdiği huzurla dolu, yetersiz bakiyeliğim ile buraya ait değilim, inmeliyim, bir an önce.. Şoförün " in" demesine izin vermeden..  İnerim, yağmurda, hiç bilmediğim bir durakta, kart dolum yeri ararım.

6 yorum:

  1. Ayşe, bir seferinde çantamda para yokken dolmuşa binmiştim. Tabi ki farkında olmadan. Çantamın altını üstüne getirdim, bir ton ter boşaldı vücudumdan, şoför "ücretini gönderemeyen" uyarısını yapmaya başladı bana ve yanımdaki kadın param olmadığını anlayınca o verdi dolmuş paramı. Ben vicdan sahibi ve anlayışlı birinin olduğu bir dolmuşa denk gelmişim, senin aksine. Koca otobüste bir insan evladı çıkmadı mı yahu.

    YanıtlaSil
  2. Dün akşam oğlumu ekmek almaya gönderecekken esim sende para var mı dedi
    bi on lira var dedim
    eşim bi türlü bulamadı parayı iyi ki
    yoksa bugün ben de aynı şeyi yaşayacaktım

    YanıtlaSil
  3. Maalesef olabiliyormuş Ayşeciğim ben daha bu akşam markete girdim çocuk hasta yemek hiç yiyemiyor, kremalı mantar çorbası istedi benden, arabadan inip markete girdim iki tane çorbayı kapıp kasaya geldim Allahtan önüm dolu kasada :)) çantayı ara ara ara 2,25 kuruş çıkardım, o ara sıra bana gelmiş ama benim haberim yok :)) ben sanki maden çıkaracağım ama çıkmadı. Çorbaların da fiyatına bakmamışım alırken neyse kız okuttu 2,30 kuruşmuş :(( 5 kuruşum yok!! Kasiyer kız suratıma baktı, bekledi... Yok! Beş kuruşum yok! dedim, sonra veririm beş kuruş dedim, keyifsiz bir suratla tamam dedi. Ayy önemli değil, ne demek falan diyecek sanıyorum... Şok oldum, nefret olsun zincir marketlerine dedim içimden, nefret olsun 5 kuruşa minnet eden tüccar kılıklı haramilerden. Neye sayarsan say işte. İnsanlığın olmadığı her yere nefret olsun :((

    YanıtlaSil
  4. kulaklarımda çınladı resmen o ses:)

    YanıtlaSil
  5. Sabah mahalledeki manavdan aldığım sebzenin parasını , akşam veririm " selim abi" dedim ve işyerine geldim. Dün arkadaşın yerine ödediğim kargo parasına güveniyorum. İnşallah yanılmam.

    YanıtlaSil