21 Kasım 2014 Cuma

İstanbul-Urfa




                                                     (    *  )

İstanbul öyle güzel ki, sevilesi ne çok yeri var ama İstanbul bize doyuramadığımız aç bir kedi gibi davrandı, huysuzluğunu ve tırnaklarını hissettik, en çok.

Urfa'ya gideceğiz,( büyük ihtimal) Harran Üniversitesi'ne. Olması gereken gibi, torpilsiz, adamsız, güler yüzlü  davet edildik. Haftaya Urfa'ya sunum için gideceğiz ( eşim uçaktan korkuyor ben de peşinde gideceğim). Arkadaşları Yunus'a " Urfa da sizi bombalar" demiş, günlerdir evde bomba kelimesi yasağı var, konuşmasak bile bir yerden varlığını hissettiriyor, dün Yunus'un dudaklarında uçuk çıktı. Bloğunu takip ettiğim güzel insan kızını daha yeni Suruç'a bırakıp geldi.
Urfa , tırmalanmış, yaralanmış yerlerimizi uysal bir kedi gibi yalayacak, iyileştirecek, umarım...

( *) Yunus, Gülhane Parkında boğaz manzarasına mest olmuş bir halde çay içiyor.
 


15 yorum:

  1. Ayşe Harran Üniversitesi hakkında hep güzel şeyler duyuyorum, yolunuz açık şansınız bol olsun. Eminim güzel bir başlangıç olacak!
    İstanbul'da yaşarken aslaaaa ayrılmam derdim, ayrıldım, şimdi aslaaaa dönmem diyorum ;)

    YanıtlaSil
  2. Hayırlısı olsun.
    Görülecek ve bize anlatacağın ne kadar çok şey olacak. Ben sabırsızlanıyorum. Kalkar gelirim belki!

    YanıtlaSil
  3. Bu süreci takip ediyordum yazılarından Ayşe. Yunus'a da iyi gelir inşallah. Hayırlı uğurlu olsun.

    YanıtlaSil
  4. çocukluğumun masal şehri! Hala rüyalarımda oraya giderim.:) Orada çok mutlu olacaksınız, eminim. Orada daha çok yazacaksınız. O eski sokaklar arasında geleneksel urfa evlerinde, sıcak, cana yakın ama hayat olarak bizden uzak insanlarında muhteşem keşiflerde bulunup farklı duygular yaşayacaksınız. ve muhteşem lezzetli yemekleriyle mutlu olacaksınız. Hala orada yediğim lahmacunların tadını hiç bir yerde bulamadım.:((

    YanıtlaSil
  5. Bugün karşıma çıkan yazılar hep bu konuda, blogcuannedeki istanbul bizi yendi yazısı cerenin yazısı hep bunları düşündüm. Gözümü istanbulda açmış büyümüş okumus baska bir sehri doğru düzgün tanımamış ben, baska yerde yasayamam diyen ben şüpheler içindeyim şimdi. Ayrıca inanıyorum ki bazı yollar allah tarafından açılıyor ve sonrasında ancak anlıyoruz nedenini. Sizin de bir süre sonra böyle hissedeceğinize eminim. Bugün geçmişte yasadığımız birçok şey için nasıl da önceden planlanmış diye düşünüp hayretler içindekalıyorum

    YanıtlaSil
  6. Huzur belki de tahmin edilemeyen başka yerlerdedir.İstanbul yaşanması zor bir yer.Alıştığımız için belki de her türlü zorluğuna göğüs geriyoruz.Oraya gittiğinde istanbulda yediğin yemekleri yavan bulacaksın.Ben urfaya gitmedim ama mesela çoruma gittiğimde yediğim sebzelerin tatları farklı oluyor.Hem daha ucuz her şey.Ayşecim oraya gidince anılarını yaz ve kitap haline getir lütfen.Bak çok rica ediyorum senden.Mutlaka bir sıra gecesine katılın.İçli köftenin ve çiğ köftenin dibine vurun.Yunus açısından ise çok çok iyi olacağına inanıyorum.Bir kere orada kendine olan güveni 10 katına çıkacak.Oradaki öğretmenlerin daha vicdanlı olduğuna inanıyorum.Nasıl bir eğitim modeli var orada bilemiyorum ama apolitik olursa sorun yaşamaz bence.Bol bol fotoğraf çekersin mesela.İnsanların hayatlarını kaleme alırsın.Belki kitaplarına konu olur.Bak kitaplarına dedim dikkatini çekerim.Allah söyletti belki de:)Bir arkadaşım İstanbuldan eşinin işi sebebiyle Bilecik'e yerleşti.3-4 sene geçti.İstanbula gelince boğuluyorum sanki diyor.Ben artık dönmem diyor yani.Sonuçta siz çekirdek aile olarak bir arada el ele olduktan sonra size her yer İstanbul anacım.Gitmeden yazılaşım ama olur mu?Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Sanirim urfa da size miras arsa vardi. Eger dogru hatirliyorsam. sizin kaderiniz sanki urfa ya dogru cekiliyor sizi. Bence gercekten de dogu anadolu cok guzeldir. Insaniyla tarihiyle gecmisiyle daha insan gibi insanlar vardir. Hayirlisi olsun. Keske ben de su ankara dan kurtulsaydim .

    YanıtlaSil
  8. Her şey dilediğin gibi olsun Ayşe. Umarım her şey daha güzel olur senin ve ailen için.

    YanıtlaSil
  9. hayırlı olsun sizin adınıza sevindim, umarım iyi olur sevgiler elif

    YanıtlaSil
  10. Yolunuz acik, sansiniz bol olsun. Urfa'ya hic gitmedim ve oraya gideni tanimadim. Ama simdi birisini taniyorum.Umarim seninle birlikte Urfayi bende kesfederim. Yazilarina, resimlerine simdiden seviniyorum. Yunus'un okul durumundan dolayi ne düsünüyorsun? Almanya'dan bol selamlar.

    YanıtlaSil
  11. Çok zamandır okuyordum yazdıklarınızı, bu haberi görünce de çok sevindim. Hayırlı olsun.
    ltg

    YanıtlaSil
  12. Hayırlı olsun:) Allah gönlünüze göre versin herşeyi. Bu arada çocuklar ne kadar acımasız olabiliyorlar bazen :(

    YanıtlaSil
  13. Bir ses verin lütfen. Herşeyin yolunda gittiğini duymak istiyorum.
    Sevgiler, Ece

    YanıtlaSil