28 Ekim 2014 Salı

Yarın bayram



Şiir ezberlemeye çalışıyor. Ellerime on altı mısra tutuşturuyor. Her mısranın doğru okunup okunmadığını kontrol etmem gerek.  Önce yutkunuyor, derin bir nefes alıyor.  Her mısra sonunda gözlerime bakıyor. Gözlerimden onay alınca yeniden yutkunuyor, uzaklara bakarak diğer mısralara geçiyor. Çocukluğunun işareti, mısra aralarındaki  yutkunmalarda kendimi kaybediyorum...

Köpüklerin kaybolmaya başladığı o yerde bizim evimiz var. Biz bir vapurun arkasındayız, evimize bakıyoruz. Evimiz küçülüyor, birazdan kaybolacak. Yunus beyaz köpüklerin nasıl çıktığını merak ediyor, kıpır kıpır,  ellerini tutuyorum, ellerinden tutmazsam  kaybolacak...
.
Vapurun bizi bıraktığı yerde gölgelerimizin fotoğrafını çekti, nasılda büyük çıkmış. İkindi güneşinin vurduğu gölgesi  nasılda yalancı, Yunus daha çocuk...
 
Şiirin sonuna geliyor,  gözlerimin içine bakmamaya , yutkunmamaya alıştı...Ellerim on altı mısrayı değil Yunus'un çocuk ellerini tutmak istiyor, tutmazsam çocukluğu kaybolacak...Ellerimde ki on altı mısra titremeye başlıyor...
- Anneee dikkatini buraya ver, yarın bayram,  bu şiiri eksiksiz okumalıyım!
 
 
 
 




8 yorum:

  1. Çok seviyorum ben bu çocuğu ve annesini, kim bilir nasıl güzel okuyacak o şiiri , bayramımız kutlu olsun :)

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Ayşe,
    Ben de seninle kayboluyorum...
    Ormanın derinliklerinde elinde sarmaşık kayboluşunda, kuzunun yanından alınışında,
    kedinin hastalığında , metroda kaybolan bakışlarında, Yunuscuğun okul hatıralarında...
    Senin kurduğun cümleler arasında...kayboluyorum.
    Ve seni buluyorum.
    Sonra bir de bakıyorum ki aslında seni değil beni buluyorum...
    Sevgilerimle♥♡♥

    YanıtlaSil
  3. Öldürüyorsun Ayşe beni. Yüreğim gölgelerle beyez köpüklerin arasında kayboluyor. Bazen kaçıyorum. "Okumayacağım bugün" diyorum. "Yine, hiç büyümeyecek olan yaşlı yüreğimdeki çocuk ağlamasın" diyorum. Ama ne mümkün. 2 gün sonra yavukluya kavuşmuş gibi tuhaf bir heyecanla yine seni okurken buluyorum kendimi. İyi ki varsın. Sakın vazgeçme yazmaktan. Daha kimbilir kaç okuyucunun vazgeçilmezi olacaksın.

    YanıtlaSil
  4. ayşecim ben de çok seviyorum seni, yunusu ve anlatımını...

    YanıtlaSil
  5. kimbilir ne güzel okumuş ve mutlu olmuştur Yunus, sevgiler Elif

    YanıtlaSil
  6. Ayse, seni okurken hissettiklerimi yazmış Benbir. Gulay

    YanıtlaSil