15 Eylül 2014 Pazartesi

Sabah olmasa




 
Köyümüzün yukarılarında bir okul
 
 
Yunus akşam yatağında Pıtpıt ile dertleşiyordu,gizli konuşmalarına kulak kabarttım.
"Keşke hiç sabah olmasa..." diyordu Yunus..
Yarın okulun ilk günüydü.
 
Köyümüzün dağlarını keşfetmek ne güzeldi.Uçurum kenarlarında okullar gördük,hepsinin kapısı açıktı,içeri girdik,sıralarında oturduk,mevsim köşelerine,Atatürk köşelerine baktık.Manzarası ile büyülendiğim iki odalı bir okulda , köşelerin yazılarını okurken Yunus sessizleşti...
"Hep Sevilay B. adlı öğrencinin resimleri,yazıları,bütün köşeleri hep Sevilay B.doldurmuş" dedi . "Sevilay B. nin el yazısı çok güzelmiş değil mi Yunus? diye sorduğumda;
"Öğretmen Sevilay B.yi daha çok seviyor,her şeyi ona yazdırtmış,"diye cevap verdi Yunus.
Bu okulda başka öğrencilerinde okuduğuna dair hiç bir iz yoktu,sıralardan başka.
Binbir güçlükle, yaz kış demeden,soğuk,kar fırtına demeden uçurum kenarında ki okuluna gelen,sınıfının kapılarını açan
sevgili öğretmeni merak etmiştim,meraktan öte,  sarılmak sımsıkı sarılmak istemiştim.
Dört sıralı sınıfında en çok oniki öğrencisi olan öğretmenin, bütün öğrencilerini sevebilecek kadar geniş yürekli olamadığını sınıfının duvarlarından anlamıştı Yunus.
Amcamın torunu bu okulda okuyordu,cin gibi tatlı mı tatlı bir kız,Yunus ile aynı yaşıt adı:Dursun Hatun...
"Dursun Hatun okulu seviyor musun?" diye sordum
"Öğretmenin olmadığı zamanlar okulu seviyorum."diye cevapladı.
 
Yüzme havuzlu,iki dilli, müzik,bilgisayar,laboratuvar,kütüphaneleri ile aylık binlerce lira karşılığı eğitim veren İstanbul'un okulu ile Anadolu'nun bir dağında uçurum kenarında ki iki odalı bir okulun dört sırasını dolduran öğrencisinden başka öğrencisi olmayan öğretmen arasında hiç bir fark yoktu. İki okulun da öğrencileri öğretmenlerini sevemiyorlardı...Oysa çocuklar sevmekte çok başarılıdır,büyüklerden daha iyi anlarlar sevilesi şeyleri...
 
 
 
 
 

7 yorum:

  1. Son paragrafın ne kadar çok şey anlatıyor ve aslında, eğri büğrü sistemimimizin tek çözümün yolunu da gösteriyor...

    YanıtlaSil
  2. Ha, bir de facebook sayfamda paylaştım bu yazını, umarım sakıncası yoktur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Paylaşmaya değer bulduğun bulduğun için çok sevindim,sevgili N.Narda...Umarım en az hasarla mezun olur çocuklarımız,bütün öğrencileri tarafından sevilen ,gönlü geniş öğretmenlerimiz,sistemin iişleyen çarkında çocuklarını ezdirmeyen güçlü öğretmenlerimiz,hala sizin varlığınıza inanıyorum..

      Sil
  3. aah bende son zamanlarda işe gitmemek için sabah olmasa diyorum :(

    YanıtlaSil
  4. Yine çok güzel anlatmışsın Ayşe! Bu arada senin köyün de tatil köyü gibi, iyi ki millet keşfetmemiş henüz! Yoksa siz bile giremezdiniz artık köyünüze ;))

    YanıtlaSil
  5. tatilin son günlerinde hissettiklerimize tercüman olmuş yunus... hayat bize çok zor ama miniklere çok daha zor... okulda sınıfta hem kendilerini arıyorlar hem gelen tüm saldırılardan kendilerini korumaya çalışıyorlar....

    YanıtlaSil
  6. Nihayet bugün bu cumartesi paylaştım. Umarım çok kişi okur. Ben bayıldım çünkü. :)

    YanıtlaSil