5 Mayıs 2014 Pazartesi

Market sırası

Yunus'un okulu tatil,sahile iniyoruz,hava güzel, bol bol top oynayacağız,uçurtma uçuracağız.Çok güzel bir gün geçireceğiz.Yunus sahile inerken susadı ,markete girip bir su alıyoruz,sıraya giriyoruz.Yunus parasını vermediği suyu içmemede ısrar ediyor,ben kıyamıyorum­;" parasını şimdi ödeyeceğiz,beklemene gerek yok,iç suyunu!..." İçmiyor...Sıra bize gelmişken önümüze bir adam geçiyor,elindeki şeyi kasaya uzatıyor,işi görülüyor...Boğazıma bir yumru oturuyor,mideme tekmeler atılıyor,nefes alamıyorum,adam göz göre göre hakkımızı yiyor .Adamı inceliyorum...Nasıl bir adam...Yanlışlıkla mı geçti,elimizde ki tek şişe suyu görmedi mi, ağzına kadar  dolu sepetimiz mi var sandı da sıramızı alıverdi...Adam çok rahat...
Yunus'un elini tutan elim buz kesiyor,titriyorum.Adamın işi görüldü,eli cebinde dışarı çıkıyor,kasaya su şişesini ne zaman uzattım,ne zaman dışarı çıktım bilemiyorum,zamanın ötesinde bir yerde adam ile dövüşüyorum,adama " niye sıramızı aldın,niye hakkımızı yedin" diye sormadan tekme tokat girişiyorum,adamın rahatı bozuluyor...Adamın ağzından burnundan kan geliyor,yerlerde savruluyor,"tövbee,tövbee"diye ellerini açıyor,bir daha tövbe,hiç kimsenin hakkını yemeyeceğim,diyene kadar...

Yunus yanımda iken uğradığım,uğradığımız haksızlıklar karşısında nasıl tepki vereceğimi bilemiyorum,genelde tepkisiz kalıyorum.Sessizliğimi bozup, bir daha aynı şeyi başkalarına yapmaması için uyaracağım çirkin kişilerden korkar oldum, çirkinliğin daha beterini bin beterini ,Yunus yanımda iken üzerime çekmekten korkuyorum...Haksızlıklar ,yanımda Yunus olunca
daha çok canımı acıtıyor. Adamın yanlış yaptığını Yunus'a anlatmaya çalışırken,sahile inmişiz bile...
Su şişesinin kapağını açmamış,susuzluğunu unutmuş Yunus ,annesine bakarak şöyle diyor;" Sıramızı alan adam,güzel geçecek bir günümüzün hakkını yedi."

7 yorum:

  1. Bir anne için ne kadar zor bir durum...sussan Yunus haksızlıklar karşısında susması gerektiğini düşünecek belki...susmasan daha kötü, çirkin şeylerle, sözlerle karşılaşma ihtimali var...
    Ama her ne olursa olsun, yanında Yunus'un varken gününün güzel geçmemesi mümkün değil :)

    YanıtlaSil
  2. Sıra çalmak, zaman çalmak, hak çalmak; bunlar para çalmaktan daha ağır suç sayılmalı..

    YanıtlaSil
  3. Ben olsam susmazdım mesela. Seni de anlıyorum, Yunus'un yanında tepki versen, adam ters bir şey söylese olay büyüse, kötü olacağını düşünüyorsun. Ama çocuklarımız da haksızlık karşısında susmamayı öğrenmeli.

    YanıtlaSil
  4. o kadar bencil bir toplum olduk ki başkalarının hakkını kim önemseyecek bilemiyorum, genellikle herkes tarafından normal görülmeye başlandı işin kötüsü, en kötüsü çocuklarımızın yanında olması ve bizlerin bir şey yapamaması, tartışmaya girmek çocuğun yanında o da kötü üzüldüm, gerçekten gününüzü mahvetmiş. sevgiler elif

    YanıtlaSil
  5. ben de yapı olarak çok girişken değilim ama kasa sırasında hakkımı korurum. yalnız dün benzer bir şey yaşadım. kalabalıktı ek kasa açtılar. sıradaki gelsin dediler. arkamdaki bayan hoop geçti. oysa benim sıramdı. baktım küçük bebeği var sesimi çıkarmadım :) ancak gözüme sırf açıkgözlük için geçmiş görünseydi, söylerdim.... keşke söyleseydin sen de bak içinde kalmış. yoksa bu tip insanlar biri onları uyarana kadar bu şekilde devam ederler... öpüyorum ben yunusu :)

    YanıtlaSil
  6. Evet bende bunu türkiyede yasadim tuafima gitti ama burada bunlar normal herhalde diye bisey söylememistim. Sadece saygisiz insan diyorum. Selamlar neziha

    YanıtlaSil
  7. Ben olsam beyefendi biz sıradaydık derdim. İkazlara başlarken ses tonu ve başlangıç cümlesi olayın gidişatını etkiliyor. Kibar davranışa kibar cevap vermek zorunda hisseder insanlar ve çıkışamaz. Bu yüzden nacizane tavsiyem sesinizi çıkarmanız ama aşırı kızgın değil ve kibarlık içeren kelimeler kullanmanız, lütfen vs. Ama dediğim gibi tonlama çok önemli. Ben bunu çok denedim ve gördüm

    YanıtlaSil