27 Mayıs 2014 Salı

Kör sokak kedileri için mama ve su kabı

 
 
Proje ödevlerini yapmak velilerin görevidir. Ben de bir veli olarak elimden geldiğince
bu sorumluluğumu yerine getiriyorum!
Bu sene beş-altı  proje ödevi yaptım.
Geçen hafta yine bir proje ödevi vardı ve iki gün içinde tamamlanıp teslim edilmesi gerekiyordu.
Konumuz "tasarım" dı , ne istersek onu tasarlayabilecektik.
Çok vaktimiz yoktu, hızlı bir beyin fırtınası yaptık , aklımıza hep sokak kedileri geldi.
Yunus sahilde ki o kediyi unutamıyordu.
Bizim sahilimize ultra lüks , ultra büyük bir park açılmıştı,aklımıza gelen ve gelmeyen bin türlü
aktivite ile donanmıştı.Parkın uzak köşesinde uyuşuk bir kedi gördük, hareket edemiyordu,hasta mı diye düşünürken,bir kabın içine yanımızda ki mamadan önüne koyduk,yiyecek hali yoktu.Susamış olabilir diye kaba su koyduk, kedicik dakikalarca su içti.Bir kedinin bu kadar uzun süre su içebileceğini bilmiyorduk,hayvan susamış,susuzluktan ölecek kadar susamıştı.
Ultra lüks parkımız sadece insanlar için tasarlanmıştı.
Evimizde olan malzemelerle sokak kedileri için kap tasarladık,10 litrelik plastik su kabını kedilerin kafası girecek kadar kestik,kesilen yerlerin tırtıkları canlarını acıtmasın diye bantladık.Şişe ortadan ikiye ayrılmamalı,üst bölüm suyun temiz kalması için çatı görevi yapıyor.Bir ağaca yada uygun bir köşeye bağlanmak üzere arkadan iki delik açıp ip geçirdik.Mama yada su takviyesi yaparken kör kedilerin de haberi olması için alarm taktık.Alarm, 2 liraya satılan pencere alarmı.
Yunus fikir sahibi olarak ve süsleyerek  projeye katıldı,herkes yapsın,sokağının bir köşesine koysun diye ucuz ve kolay bulunan malzeme olsun istedik.
Proje ödevlerinin teslim günü olan pazartesi günü Yunus  diğer arkadaşlarının tasarımlarını görünce şok olmuş. 
İki gün içinde, ev temizlemek için,hırsızları korkutmak için,piknikte yardımcı olsun diye ve daha bir dolu şey için "robot" lar icat etmiş veliler. Her çocuğun elinde bir robot ile icatlarını anlatmak için sıraya girmişler.Yunus'un elinde ki plastik şişeye tüm arkadaşları gülmüş.
İcat ettikleri şeyleri anlatma sırasında bütün arkadaşları kem kümlemiş.
Yunus'a sıra gelince, parkta gördüğü susamış kediyi hiç unutamadığını,sokaklarda susuz hiç hayvan kalmaması için, kör kedilerin de alarm sesi ile mamaya ve suya ulaşabilmesi için diye tasarımını anlatmış.
Öğretmen kaç puan verir bilemiyoruz ama bu sene içinde severek yaptığımız tek proje ödeviydi.
 
 
 

15 yorum:

  1. Öğretmeni bilmem ama benim puanım 10. Müthişsiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 10:((
      Kitapsız Kedi 100 demek istedin değil mi,50 nin altı zayıf:))

      Sil
    2. :D 10 üzerinden düşünmüştüm ben. 100 hatta 1000 diyeyim o zaman :))

      Sil
  2. Harika bir fikir, emeğinize ve yüreğinize sağlık...

    YanıtlaSil
  3. 100 puan benden:)alarmın sesini merak ettim ama

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ses için çok düşünemedik,Yunus melodi çalsın filan dedi ama en ucuzu
      pencere alarmıydı,zil gibi çalıyor,teşekkür ederiz..

      Sil
  4. Ne kadar güzel bir proje tebrik ederim :)) elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. proje ödevleriyle ilgili bir sektör oluşmuş. konuyu söylüyorsun neyse parası veriyosun en kralından proje ödevin hazır. anne babaların görevi olmaktan çıkmış yani... ben de geçen gün etüt müdüründen öğrendim de çok şaşırdım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yunusun şok olması gibi şok oldum..aklım almıyordu iki günde bu robotları nasıl yaptılar diye...bu velilerin paraları ceplerini mi tepiyor:))

      Sil
  6. Ben olsam tüm puanlar tüm kanaat notlarını verirdim.. Bu kadar samimi, tatlı, iyi kalpli ve faydalı bir ödeve..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel temennileriniz için çok teşekkür ederiz,loveandsmile

      Sil
  7. Biz de cook begendik. Hemen koysaydiniz o parka. O kedicik bir daha susamasin kadar.

    YanıtlaSil
  8. Ogretmen 100 vermezse zaten, egitimciyim dive dolasmasin.

    YanıtlaSil