14 Nisan 2014 Pazartesi

Köy tavuğu ile matematik tavuğu

Hafta sonu evden dışarı çıkamadık, çok ödevi vardı. Matematikte konular zorlamaya başladı, bölme,çarpmalar ,çevre,alanlar...Dikdörtgen şeklinde ki bir bahçenin çevresine üç sıra tel çekildiğinde , tavuk,inek,koyun ayakları sorulduğunda, çarpıyoruz.Bir kova sütü şişelere koymak için,çiftlikte ki tavukları kümeslerine dağıtmak için ,bölüyoruz...Yüksek binaların kararttığı oturma odamızda ,gündüz vakti ışık yakarak aydınlanıyoruz, bol bol matematik problemi çözüyoruz, ezbere mi yoksa bilinçli mi cevaplıyor  , anlayamıyorum...Onlarca zor sorudan sonra, dört tavuğun kaç ayağı vardır diye çerez bir soru sorarak mutlu bir şekilde matematiği sonlandırmak istediğimde,Yunus düşüncelere daldı , dört tavuğun kaç ayağı olduğu konusunda kararsızdı...Bu tavuğun  kaç ayağı var ?diye çekine çekine sordu...Gözlerim açıldı,Yunus'un gözlerinde ki derin boşluğa odaklandım.Tavuğun kaç ayağı var? Bilmiyor olamazsın? Köyde, kovaladığın tavukları gözünün önüne getir!
Köyde ki tavuklar ile matematikte ki tavuklar,aynı mı,anneciğim?
Matematik tavukları...Matematik tavuklarının da iki ayağı var mıdır ? Köyde ki tavukların peşinden koşarken Yunus ne mutlu,ne özgür...Matematikte ki tavuklar ise anlaşılmaz zorlukta,bunaltıcı.
 Matematikten hayatı boyunca kaçan bir anne, çocuğuna, matematiğin hayatın bir parçası olduğunu,köyde ki tavuklar ile matematikte ki tavukların aynı olduğunu anlatmaya çalışıyor,ama başaramıyor...Yunus da annesi gibi matematiği ezberlemeye çalışıyor...

Karanlık odamızda matematik denen bir şey ile mücadele ediyoruz,dışarıda güneş var,Yunus'un aklına köy düştü, köyü hayal etmeye başladı."Şimdi kiraz ağaçları çiçek açmıştır,pembe pembe,iki ayaklı tavuklar kümeslerinden çıkmış eşelene eşelene yem arıyorlardır,Yunus gelse bizi kovalasa diye iç geçiriyorlardır".



8 yorum:

  1. :))))) Ayşe bugün içimden geçenleri yazmışsın, benim bu günkü yazımın bir yerinde de var aynı dertler. Ben bu çocuklara çok üzülüyorum. Geçen günü matematik sınavına hazırlanan oğlum bana; hangi sınıfa kadar matematik göreceğini sordu. Üniversitede bile gördük biz deyince isyan etti çocuk. Benim de en nefret ettiğim dersti maalesef. Ben de ezberleyerek zar zor geçtim hep. Ne kötü! Allah yardımcısı olsun çocuklarımızın. Yunus'un matematik tavuklarını seveyim ben :)) Çok tatlı maşallah...

    YanıtlaSil
  2. Yunus, sen ne harika bir çocuksun...maşallah sana...keşke hayat hiç bunaltmasa bizi, sevmediğimiz şeyleri yapmak zorunda bırakılmasak...herkes mutlu olduğu işlerle uğraşsa...çocuklar koşup oynasalar, tavukların ayaklarını hesaplamak zorunda olacaklarına çocukluklarını yaşayabilseler...

    YanıtlaSil
  3. Eğitim sistemimizi hayatın gerçekleriyle bir bağdaştırabilsek ne kolay olacak her şey. Yunus kesinlikle haklı. Sadece ezberliyoruz, öğrenmeye çalışmıyoruz. Konunun mantığını kavramaktansa formülleri ezberliyoruz.

    YanıtlaSil
  4. :)) bende zorlanırdım hayvan ayaklarıyla ilgili problemlerde :) bizimki de 2. sınıfta onlarda çarpma işlemlerinde tavşandı tavuktu epey ilgililer , şimdiye kadar zorlanmadı; ama ben hala ona sorarken şaşırıyorum :)))

    YanıtlaSil
  5. Burda da çocuklar sütün, yumurtanın, etin nerden geldiğini bilmiyor ve süpermarkette yetişiyor ya da ağaçlardan toplanıyor sanıyorlar :) Eğitim sistemi farklı ama çocuklar hep aynı işte!

    YanıtlaSil
  6. Math.hep sevdim,sansima iyi hocalar dustu,ondan sanirim..Oglumda cok seviyor simdi.Simdi universtede aldigim istatistik dersinde formulleri bir dosyaya yaziyoruz,formullerdeki sembollerin ne anlama geldigini,onunla ilgili bir onegide yaziyoruz,Sinav esnasinda dosyalari acip kullaniyoruz sorulari cozmek icin!Sok oldum once,sonra guldum kendime,oyle alismisizki anlamsiz formulleri ezberlemeye sansima 33 yasinda tam tadina vardim matematigin.

    YanıtlaSil
  7. hem komik hem düşündürücü bir hikaye olmuş:) yunus nasıl tereddüte düşmüş köy tavukları konusunda. bizim eğitim sistemi bildiğini bile unutturuyor desene...

    YanıtlaSil
  8. Bana komik gelmedi yazı üzüldüm doğrusu. Matematiği çok seven biri olarak çocukların böyle korkmaları, ödevlerin ağırlığından zevkine varamamalarına üzüldüm

    YanıtlaSil