7 Nisan 2014 Pazartesi

Ali Desidero



Ellerinizden tutup ,istediği yere götürmesine ses çıkaramadığınız,zamansız,mekansız yolculuğa doğru şarkılarınız var mı?
 Yunus için test kitabı ararken Kadıköy çarsısında bir kitapçıda  ,MazharFuatÖzkan'ın Ali Desidero'sunu duydum.Şarkıyı duyar duymaz, Çiçek Abbas'ın kırmızı dolmuşu gibi bir dolmuş içinde
Ankara sokaklarında  buldum kendimi.Kırmızı dolmuş okul servisim,elma şekeri gibi, yalayası bir kırmızı...Tükürüklerimle parlattığım  rugan ayakkabımın kırmızısı...
 Ali Abi, Yenimahalle'den Demet'e,Kızılay'a,Çiftlik'e kadar her okuldan bir kaç öğrenci ile kırmızı dolmuşunu doldururdu.Sabah altıda dolmuşa biner, iki saat  Ankara turu yapar sekizi biraz geçe  okul kapısında inerdim .Bir ben vardım okulun kapısına kadar dolmuş ile gelen...
Ali Abi Malatyalı kara yağız bir delikanlı,bir de sevgilisi var, Yenimahalle'nin arka sokaklarındaki bir kuaförde çalışan Müjde Abla.Dolmuşun tek şarkısı "Ali Desidero",tekrar tekrar,hiç usanmadan,bıkmadan...Sadece Müjde Abla değiştirebilirdi şarkıyı" Ayyy Aliii,hiç bıkmadın bu şarkıdan,al bunu koy "diye bir kaset çıkarırdı çantasından...Az beklemedik Müjde Ablanın kuaförde işinin bitmesini,kırmızı dolmuş içinden.Müjde abla, dolmuşun ön kapısını açınca hep bir ağızdan Aliii Desiderooo diyerek sevincimizi dile getirirdik.Ali Abi ne mutlu olurdu,gözlerini bir an bile kaçırmadan Müjde Abla'ya bakarak kırmızı dolmuşunu sürerdi.Bütün Ankara yolları Ali Desideroydu.

Oğlumun elini tutmuş  Kadıköy'de test kitabı ararken, ben,kırmızı bir dolmuşun arka koltuklarında on yaşımla oturuyorum,Ali Desidero diye Ankara yollarında avazım çıktığınca bağırıyorum...





3 yorum:

  1. Herşey de bu kadar güzel anlatılmaz ki ama; bu nasıl bir kabiliyettir. 41,5 kere maşallah can Ayşem. Beni de lise yıllarıma götürdün.

    YanıtlaSil
  2. Bu şarkıyı hala ezbere bilen biriyim ben...
    O neyse de merak ettim Ali abi Müjde Abla ile evlendi mi? ve o günlerin sevdasını hala taşıyorlar mı içlerinde de diye...

    YanıtlaSil
  3. Ben ara sıra söylüyorum bile :))

    YanıtlaSil