14 Şubat 2014 Cuma

Sıcak Ekmek Kokusu

Dün, Perşembe çorbası günüydü..Bu sefer dağıtıma katılmak istemedim, çorbanın
yapımında görev aldım. Mercimek yıkadım, soğan soydum, dibine yapışmasın diye tencere karıştırdım. Boş yoğurt kaselerini yıkadım . Ekmek almak için fırına gönderildim. Ekmek kasaları boştu, "abla şimdi çıkacak, sıcak sıcak ,taze taze..."
Ekmekler çıktı, sıcak sıcak ,taze taze...Kasalara doldu, bir kasasını ben kucakladım. Mutluluğu kucakladım sanki. Sıcak ekmek kokusu , beni İstanbul'dan koparıp aldı, çocukluğuma götürdü.
Ekmek arası çocukluğuma...Sokakta oynuyorum, ip atlıyorum, şak şak çeviriyorum, topaç sarıyorum
bir ağacın altına kilim sermişiz evcilikteyim, karnım zil çalıyor, bir koşu eve gidip ekmeğin arasına
ne varsa sıkıştırıyorum. Yarım ekmeği ısıra ısıra sokağa geri dönüyorum.
Yaz gelmiş, köye bırakılmışım, köyde kara somun var. Kara somundan ekmek arası olmuyor. Anneannem dilim somunlarıma Vita sürüyor,  Vita'nın üzerine gizli gizli  toz şeker döküyorum. Annemi özlediğim gibi çarşı ekmeğini özlüyorum. Kasabaya çarşı kurulduğunda
dedemin arabasına (ilk Murat'lardan) on kişiden az olmamak şartıyla biniyoruz. Murat'ın kapıları kapanmaz,her virajda kapılar açılırdı, vites boşanıp ele gelir, yokuşlarda iter, yokuş aşağı kontak kapalı uçardık. Kasabadan dönüşte "çarşı ekmeği" alınırdı.Çocukluğumun en mutlu anlarından biridir
dönüş yolunda kucağımda çarşı ekmeği ile yolculuk etmek...
Çorbaları boş plastiklere kepçe kepçe boşalttım, her çorbanın yanına sıcacık çarşı ekmeğini koydum.
Her çocuk mutlu olmalı , çocuklar mutlu olmalı,mutlu çocukluk anıları olmalı...Dün , plastik kaplar içinde mercimek çorbasına uzanan çocuk elleri görmek istemedim.



5 yorum:

  1. ya da görmeli ayşecim yaa o minik çocuk ellerini, yaptığınız çok güzel bir şey...
    ben de küçükken hep sanayağlı ekmek üstüne şeker serper doğru sokağa çıkardım :))) güzel olur bizim oraların ekmeği bak şimdilerde meşhur bile oldu :)

    YanıtlaSil
  2. ne kadar düşünceli birisin, incesin, bazen yaşadığımız bir olay bizi alıp çocukluğumuza götürür ve mutlu eder, hep mutlu olman dileği ile elif..

    YanıtlaSil
  3. Ne kadar güzel ve anlamlı bir şey bu yaptığınız...keşke hepimiz yapabilsek bunu...belki o zaman daha çok çocuk mutlu olurdu...

    YanıtlaSil
  4. Yok yok siz bu blogger lik işini yapamayacak sını z. Boşuna zaman harcamayı n. Ne bu ay ol yok fakirlik edebiyatı yok çocukluk hatıraları. Yok kedi bilmem ne. Millet neler yazıyor neler paylaşıyor haberiniz var mı. Diğer blogları bir gezip bakın da azıcık öğrenin. Elalem ne paralar kazaniyor bu isten.Ne bir kombin ne bir kocam şunu aldı ne şurada yemek yedim ne ben şu kadar başarılıydı m. Bunların hiçbiri yok sizde.birakin bu işleri . ..😉(şaka tabii ki.yazilarinizi o kadar kalbimden hissediyorum ki sanki ben yazmışım benim duygularım mis gibime geliyor. Lütfen ilk yazdıklarımı kusuruma bakmayın . Herkes gösteriş peşinde iken siz kalbini zi açıyor sunuz bize..çok hoşuma gidiyor mutevaziliginiz anneli ğ iniz. Yufka yüreğini.z.

    YanıtlaSil
  5. Ne kadar naifsin, düşüncelisin, iyi yüreklisin maşallah sana...

    YanıtlaSil