10 Şubat 2014 Pazartesi

Kedili Hayat

vaCVVa (*)

Hiç kimse istemedi onu.Ne gereği vardı.Boşu boşuna masraf,hastalık,tüy,aşı , lüzumsuz sorumluluk...
Kedilere çok uzaktım, annem , kedi gördüğünde yılan görmüş gibi korkar.Şu yaşıma kadar hiç kedi sevmedim,kedi nasıl sevilir bilmediğimden.2014 yılı isteklerimin içine niye bir kedim olsun maddesi
eklediğimi nasıl açıklayayım ,bilemiyorum...
Evimize bir kedi gerek konulu bir konuşma yaptım ,yeni yıl isteklerimi aileme açık etmek isterken...
Yenilik, heyecan, renk filan hiç biri değildi, kedi istememin nedeni.
Bir sokak kedisi olmalıydı, yeni doğmuş,annesiz,bir gözü hasarlı ...Ben olmasam, Yunus olmasa ,evimiz olmasa , kedi yavrusu yaşayamazdı.Yaşatmak için...
Gözü yaralı, annesiz bir kediye evimiz yuva olabilirdi,evimiz sadece bizim evimiz değildi...
Bir kap su,bir kap yemek , uyuyabileceği bir minder bizim evimizde vardı, evimiz sadece bizim değildi, onun da hakkı vardı...
Paylaşmalıydık evimizi,  sadece paylaşmak için istemiştim bir kediyi.
Biz Ankara'da iken kayınvalidemin çok değerli bir arkadaşı sokakta gözü yaralı bir yavru kedi bulmuş,aklına ben gelmişim.Yaklaşık 3 aylık olan  kedinin
tedavilerini , aşılarını yaptırmış ve dün bize getirdi.
Çok acemiyim, ne yapacağımı bilemiyorum.Kedi kumu, kedi maması,aşısı,hastalığı ile ilgili dünden beri internetten bilgi almaya çalışıyorum.Dün gece hiç uyuyamadım, uyurken üzerime atlayacak,yüzümü tırmalayacak diye yorgandan başımı çıkaramadım.Çok tedirginim,gereği gibi
bakamamaktan,hasta edeceğimden korkuyorum, saatlerce kedi hastalıkları okudum.Ya hastalanırsa
ya veteriner çok yüksek paralar isterse...
Şimdi kedi, pencere kenarında uyuyor ara ara tırslıyor,ya da gaz çıkarıyor,ya da hapşırıyor ayırt edemiyorum,umarım iyidir...Evimize hiç yabancılık etmedi, kumunu koyduğumuz yere işedi,mamasını-suyunu koyduğumuz yerde yedi,içti ,uyumak için bizim yatakta ayak ucumuza kıvrıldı.
(*)Bu sabah yazı yazmak için bilgisayarı açtığımda ,kucağıma atlayıp bilgisayar tuşları üzerinde geziniverdi, gezinirken de bunları yazdı.
 



23 yorum:

  1. BENDE ANNENİZ GİBİYİM KEDİDEN VE DİĞER HAYVANLARDAN ÇOK KORKARIM, UZAKTAN SEVERİM EVDE BALIKTAN BAŞKA BİR HAYVAN DÜŞÜNEMİYORUM ZATEN, TÜYLERİM DİKEN DİKEN OLDU YAZINI OKUYUNCA YENİ ARKADAŞINIZLA İYİ OLMANIZ DİLEĞİ İLE, ELİF...

    YanıtlaSil
  2. Elifçiğim,yorumların için teşekkür ederim, çok mutlu oluyorum.Ben tanımaya çalışıyorum,kedileri,buna kendimi mecbur hissettim...teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  3. Ayşem gelmişsin, bu sabah dedim oh ki oh okul açılıyor, Ayşe dönmüştür, bize bir post yazmıştır, ve kendi bloğumu açıp selam verir vermez sana geldim. Bu kedi işi benim de ne kadar hayalim oldu bu sene ;) Çok şaşırdım o yüzden aynı nutku ben de attım evde ama eşim geçit vermedi, ben de hiç bilmiyorum taa küçükken babaannemin vardı, sonra annem senin anne gibi olunca uzak kaldık. Hadi sen bak ve yaz bize bakalım neler neler oluyor... Ve lütfen özletme kendini

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, umarım kedimiz ile ilgili güzel postlar yazarım...

      Sil
  4. Kedilerle yaşamak kadar güzel bir şey yoktur herhalde...Ben de onlarla çok geç tanıştım...önce eşimle evimizin penceresinden bahçedeki kedileri beslemeye başladık...yavru kedi gördükçe sokağa çıkıp peşlerinden az koşmadım, ama hep kaçtılar benden...en sonunda evde kedimiz olmalı dedim eşime, o da beni kırmadı...bir arkadaşımızın kedisinin yavrularını aldık...şimdi iki kızımız var, kasımdan beri bizimleler...
    Zaman zaman onlar da klavyeyi ele geçirip yazıyorlar blogumda :)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burcunun dünyası, bloğunu keşfettim yorumun sayesinde,kedilere öyle yabancıyım ki, şimdi sayfalarında gezineceğim kedi ile ilgili bir bilgi için...teşekkür ederim...sevgiler..

      Sil
    2. Biz de kedi bakımı konusunda çok bilgisizdik, bizim tek şansımız bize gelmeden önce de evde yaşıyor olmalarıydı. Kuma ve kuru mamaya alışıktılar, sadece aşıları yoktu. İlk iş bir veteriner bulmak oldu, internette araştırıp hakkında iyi yorumlar yapılmış bir veteriner bulduk (izmirdeyiz biz, burada olsaydın kesinlikle tavsiye ederdim)
      veterinerimizin ve kedi sahibi olan arkadaşlarımızın tavsiyeleriyle yavaş yavaş alıştık. Koltuklarınızı tırmalamasını istemiyorsanız ona bir tırmalama tahtası alıp alıştırın derim :)

      Sil
  5. Tam senin yorumuna cevap yazıp kedili yazını beklerken, gördüm ki yazmışsın. Kediciğin çok tatlı, daha çok foto istiyorum :) Çok güzel bir kalbin var, yaralı bir kedi edinmişsin. Şu anki tedirginliğin çok normal ama alışacaksınız birbirinize. Daha bir bebek o, oynamak isteyecektir, kağıttan top yap ona, çok sevecektir. Kedili hayata hoşgeldin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili kitapsız kedi,senden bu ikinci isteğim olmuş,arsızlığım için özür dilerim,artık sıkı bir takipçinim...sevgilerimle

      Sil
  6. Oy oy oy. Çok tatlıymış. Güzel günler geçirin birlikte. Kedi muhteşem bir şeydir. Bir miktar bilgi sahibiyim kediler konusunda. Dilerseniz telefonumu bırakayım arayın, yardımcı olmaya çalışırım elimden geldiğince.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilgiye çok ihtiyacım var,belki bilgilendikçe tedirginliğim de azalır,şimdiden çok teşekkür ederim...

      Sil
  7. Kedi birlikte yaşadığı kimselere çok mutluluk veren bir canlı. Yunus ve sen onu çokkk seveceksiniz. Adını söylemişmiydin ben mi kaçırdım yoksa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yunus okulda duramamış,nasıl eve koşuyordu görmeliydiniz ama yine de ailecek korkuyoruz yanlış bir şeyler yapacakmışız gibi...adını koymaya fırsatımız olamadı:)

      Sil
  8. Kedili hayat gercekten cok eglencelidir. Cocuklugumda 6 7 kadar kedi besledik
    evde. Kisirlastirmazsaniz seneye bu zamanlar gozu disarda olur. Evden kacmak icin ugrasirdi bizim kediler ve bizde kacmasin diye teyakkuzda olurduk. Ama bir sekilde kacmayi becerir iki gun sonra suklum puklum ac ve pis eve geri donerlerdi. Kedilerin oyle ozel bir seye ihtiyaci yoktur. 6 ayda yada yilda bir kusabilirler. yaladigi biriken tuyleri cikarmaj icin. Endiselenmeyin hasta oldu diye. Onun disinda her kedinin tipki insanlar gibi farkli bir karakteri vardir. Zeki olan yaramaz olan pasakli olan cok temiz olan .

    YanıtlaSil
  9. Bir kedi delisi olarak devam edeyim yarim kaldi. Yumaklarla naylonla ipe baglanmis bir nesneyi cooook yavas sekilde ondan kacirarak o hareketlenince tutamayacagi sekilde hizl8ca cekerseniz bayilir. Tabi hic eline geciremezse oyunu birakabilir. Yunus bayilacak ona. Kardes ihtiyacini bir nebze olsun karsilayacaktir.size de sevdirecek kendini. Yalniz koltuklari tirmalama ve perdelere tirmanma huyu vardir. Bir de yalniz kalmayi hic sevmez.bir seferinde iki gun evde degildik yeteri kadar yemek ve suyu vardi ama eve geldigimizde ki halini anlatamam sevincinden evde kac tur kostu miyavladi . Simdi anlatinca costum yine cocuklugumda ki gibi kedim olsa keske. Ankara dan sevgiler ozlem

    YanıtlaSil
  10. Ya son bir sey soyleyim yanlis bir sey yapmaktan korkmayin. Biz evde uc kardes o zavalli kedicikleri sevdigimiz kadar da eziyet ederdik malesef. :(Ben oynuycam kavgalarinda elimizde lastik gibi sundu. Abim dort ayak ustune dusuyorlar mi gercekten diye 2. Kattan birakmisti:( daha neler yapmisti anlatmayim. Yine de birsey olmadi .
    Kedilerde cocuklar gibi cok tatlidir ama once sevdirip sonra evdeki hakimiyet kurarlar .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,ne güzel bilgiler,paylaşımlar, şimdilik yunusu çok tırmalıyor,hatta adını tırmık bile koymak istiyor yunus.çıkardığı seslere tanı koydum
      herhalde hapşırıyor bizim kedicik.gözleri de sulu sulu, üşütmüş olmasın dedikçeYunus çok üzülüyor, acı antibiyotik mi içecek diye...
      sevgilerle..

      Sil
  11. Ah bu çok güzel bir haber :) gerçekten .tebrik ederim cesaretini. Bir isim verin Yunus la yavruya , o zaman daha çok benimseyeceksin emin ol.Bizimde bir köpeğimiz olmuştu özel veterinere götürememiştik, Anadolu yakasında Selimiye de bir hayvan hastanesi vardı yanılmıyorsam, oraya götürmüştük aklında olsun.sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. Nehirce hemenSelimiyeyi araştırayım bize yakın ve yarından tezi yok veterinere götürmem gerek sanki üşütmüş gibi hissediyorum, henüz isim koyamadık hep endişeliyiz herhalde ondan,teşekkür ederim...sevgilerle

    YanıtlaSil
  13. Kediler sahibini seçer derler, bende de aynen öyle olmuştu.Kedilerle benim de hiç alakam yoktu üstelik korkardım da ancak o soğuk kış gününde apartmana yerleşmişti ve ben işe gider gelirken sürekli miyavlayıp aradan içeri kaçardı. Dayanamayıp almıştım üstelik o kadar korkuyordum ki veterinere bile karşı komşumuzun minik oğlu ile götürmüştük. Yıl 2004 o zaman bu zamandır bizimle:) Kedinin bakımı köpeklerin aksine çok kolaydır.Kılına sağı solu tırmalamasına da çok sevdiğin için umursamamayı öğrenirsin:)Bu arada karşıda oturduğunu hatırlıyorum Kazasker'de biizm veterinerimiz tavsiye ederim...
    Kedili hayata hoşgeldiniz!! Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendime yakın hissettiğim şeyleri oluyor,bunu uzun uzun yazmak istiyorum ama önce hemen bir veterinere gitmem gerek,kazasker de bize çok yakın,çok teşekkür ederim

      Sil
  14. heeey ne güzel bir haber bu :)
    mutluluğunuza mutluluk katsın sevgi getirsin. Kediler öyle asil öyle güzel öyle karakterlidirler ki... umarım her şey güzel olur sizin için de çok sevgi dolu bir yuva olur :)
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım,umarım sevgili Donkişot,her şey güzel olsun tüm kediler.tüm çocuklar,tüm canlılar için...sevgilerle

      Sil