24 Şubat 2014 Pazartesi

Bilmiyordum


Daha önce bilmiyordum, kapımın kilidini açtığımda, sessizce  ayaklarıma dolanan bir kediyi,
bir kedi tarafından özlenebileceğimi,bir kedinin beni beklediğini...
Bilmiyordum,baharda meyve ağaçlarının dallarının budandığını...
Annemi çok özleyeceğimi, annemi düşündükçe, üşüdüğümü, hiç bilmiyordum.
Huzurla dalınan uykuların ne kıymetli bir nimet olduğunu bilmiyordum.
Dünya benim için dönüyor, güneş, benim sabahlarım için doğuyor, hayat benim için akıyor diye
kendimi kaptırdığım zamanlarımın sonunda hep hüzünlediğimi bilmiyordum.
Geceleri Yunus'un üzerini örttüğümü biliyordum ama yedi kere tekrarladığımı bilmiyordum.
Kızılcık şerbeti yapmayı öğrendim, içenlerin yüzünde ki ifadeye ,kedinin oyuncak fareye odaklandığı gibi odaklandığımı bilmiyordum.

 
Bildiğim tek gerçek ,ölüm, odaların birinden  canlı canlı karşıma çıkınca .korkup,şaşırıp,üzülüp,acınarak,sıkılacağımı yine de
fotoğraf çekenin sözünü dinleyip,gülümseyebileceğimi ,bilmiyordum.
Paltomun renginin çok solduğunu fark ettim, açık havada çekilen fotoğraflarda çok belli.
Hiç kimse paltomun çok solmuş olduğunu söylemedi, çevremde ki herkesin artık beni iyi tanıdığını
bilmiyordum.
Bir parkın basket potasına on tane basket attığım için oğlumun gözünde devleşebileceğimi bilmiyordum.
Hatıralara dalarak hüzünlendiğimi, gizli gizli ağladığımı, kendi kendime konuşmaya başladığımı da bilmiyordum.
Yaşlandığımın farkına vardığımı da bilmiyordum.
Gidemediğim yerlerin, tadamadığım lezzetlerin yasını tutmamaya başladığımı bilmiyordum...
Boynumun düzleştiğini, bir daha eski haline dönemeyeceğini bilmiyordum.
Yatarken  dizlerimi karnıma çekip, cenin pozisyonuna geçtiğimi bilmiyordum, sabahları bir kedi tarafından koklanılarak  , minik patileri ile uyandırılmayı da bilmiyordum...
 
 
 

4 yorum:

  1. Sanırım üç kez okudum peş peşe yazıyı, anlamaya çalıştım, sabah beri yoruldum herhalde dedim, sonra gülümsedim ve dedim ki; yazarak var oluyor, yeniden yeniden küllerinden doğuyor, yazmazsa mutsuz olacak çünkü. Bilmiyorum tekrar okumama gerek var mı?? Her halükarda yazmaya devam et sen ;) Ben hep okuyacağım...

    YanıtlaSil
  2. Ha bu arada benim sınıflarımdaki çalışkan kızlar gibiymişsin, öyle çalışkan, zeki, ışıl ışılsın ki fotoğrafta, yaşlılık yanından geçmemiş. Kedili hayata da imrendim.

    YanıtlaSil
  3. yazınız bana Tarık Buğranın ''Hiçbirşey Bilmiyormuş'' unu hatırlattı.

    YanıtlaSil
  4. ama ben senin böyle okuması zevkli, keyifli, kıskandıran yazılar yazacağını biliyordum :))

    YanıtlaSil