20 Ocak 2014 Pazartesi

İkindi Güneşi



Geçen cuma günü ,günün en sevdiğim bir vaktinde iş görüşmesine çağrılmıştım.İkindi vakti,  bir
muhasebe müdürünün odasında iş istiyordum .Elin de öz geçmişimi tutan muhasebe müdürü yüzüme hiç bakmıyordu.Bir sayfanın yarısını bile dolduramamış bir özgeçmiş. Çeyrek sayfaya şu üniversite,şu meslek ruhsatı şu lisanslara sahibimi sığdırmışım ,o bir kaç maddeye öyle dalmış ki
sanki derinlerde bir şey arıyor,yüzüme bakmamaya itina eden muhasebe müdürü.
İkindi vakti günün en sevdiğim vaktidir, ikindi güneşi üzerine düştüğü her şeyi hüzünleştirmeye başlamıştır.Müdürün odasından beri talip olduğum işin yapıldığı yere göz ucuyla bakındım.
Muhasebe odasının pencereleri yok . Olsun dedim içimden, penceresiz de bütün gün geçer...
"Mesleğinizi seviyor olmanız gerek, bütün gün hatta akşamın geç saatlerine kadar çalışabilirsiniz", diyebildi muhasebe müdürü. Penceresiz bir odada sabahtan akşama kadar fatura kesmeyi sevmeliyim.
Bütün günlerimi penceresiz bir odada fatura kesmeye kurban edebilirim.O kıvama geldim artık.
Eskiden, insanın istemediği işi yapmasına akıl erdiremezdim,insanın aklı var,gücü var, umudu var hayalleri var derdim, imkansız diye bir şey yoktur diye düşünürdüm, yeter ki istemeli...
Çivi gibi yağan yağmurda şemsiyesizleri gördükçe ıslanmayı seviyorlar diye düşünürdüm, işsizler
evsizler, yoksullar da " istemeyi" bilmiyorlardı.
Evimin güneşini çalan lüks sitelerin kapısında lüks arabalar içinde takım elbiseli şoförler patronlarını bekliyorlar, iki vasıta ile temizliğe gelen kadınlar bir sabah bir akşam görünüyorlar, yemek taşıyan motosiklet orduları ile köpek gezdiren apartman görevlileri...Büyüklerimizden kalma bu evimde semtimin yabancısıyım.Artık iyice anladım. Çay içmek için oturduğumuz bir parkta, Yunus ayranını pipetle içmek istedi,garsona söyleyelim getirsin dedi yanımızda ki biri...Garsona zahmet vermek istemiyorum diyerek kendi pipetini kendi aldı, Yunus.  Boşalan bardakları doldurmak için ayakta bekleyen garsonlara , evlere temizliğe giden kadınlara, yerin metrelerce altından kömür çıkaranlara,
son ütücülere,lüks site inşatında çalışan işçilere kendimi yakın hissediyorum, bu yüzden olsa gerek
"pipet getirmek sadece garsonun işidir,otur yerinde "diyemedim Yunus'a.
Boşalan bardakları doldurmak, elalemin pis evlerini temizlemek, lüks site yapmak için canını hiçe saymak,yerin altından kömür çıkarmak, sevilmeli, her iş kutsallaşmalı, en iyisini yapabilmek adına
hiç sorgulanmamalı, penceresiz bir odada sadece fatura kesmekle bütün gün geçirilebilmeli üstelik sevinebilmeli... Ben artık o kıvamdayım.Yalan söylemiş olmadım;" Mesleğimi seviyorum, yeter ki bana fırsat verin."
Kafanızda ki ücret nedir diye sorulunca kendimi kuş gibi hissettim.Uça uça ikindi güneşinin vurduğu
bir ağacın dalına konuverdim.Penceresiz muhasebe odasında bir ağacın dalında cıvıl cıvıl ötüyorum
hiç kimse farkında değil.Şu yaşıma kadar hiç maaş almadım deyiverdim müdüre...Gözlerini özgeçmiş kağıdından kaldırıp yüzüme baktı, ilk kez.Gözlerimin içine bakarak,şöyle dedi;" Biz sizi ihtiyaca göre çağıracağız".

9 yorum:

  1. of Ayşe of:) Aynı benim gibisin:( bu kadar dürüst olmak zorunda değiliz aslında ama kendimizi satmayı sevmediğimizden azıcık bile rol yapamıyoruz. Allah hakkında en hayırlısı neyse onu nasip etsin canım benim, seni çok iyi anlıyorum ama senin için hiç üzülmüyorum çünkü biliyorumki her iki tarafında artıları ve eksileri çok. Onun için Allaha bıraktım seni ve kendimi:)
    IŞIL

    YanıtlaSil
  2. :(( sen çok özel bir insansın, oğlunda öyle...
    Keşke hiç çalışmaya ihtiyacın olmasa ve sadece yazsan...

    YanıtlaSil
  3. Gercekten oyle mi dedin?Su yasima kadar hic maas almadim mi dedin ayse?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten öyle dedim, demesem iyi olacaktı , yine de ümidim var,mali müşavirim ve sadece fatura kesmeye talibim...

      Sil
    2. Peki niye oyle dedin? Niye su kadar olabilir falan demedin de boyle dedin?cok merak ediyorum

      Sil
    3. Daha önce hiç böyle bir görüşmeye çağrılmamıştım,zaten kurumsal bir firma herkese ne verirse bana da onu versin demeye getirecektim
      tecrübesizlik işte...

      Sil
  4. ayşecim yolun açık olsun ve o yola girdiğinde sadece fatura kesmekle kalmayacağına eminim :)

    YanıtlaSil
  5. Ayşem seni merak ettim, kaygılandım... İşte mi de yazamadı dedim, üzüldü de mi yazmıyor dedim! Canım benim en kötüsü de cv'ne bakan o arkadaş mali müşavir bile değildir ve senden ürktüğü için seni göndermiştir. Kıymetini bilecek, ışıl ışıl seni parlatacak bir iş nasip etsin Rabbim sana. Gönülden diledim...

    YanıtlaSil
  6. Muhasebe müdürü değerini anlayamamış, bence sen değil o üzülsün çünkü seni elinden kaçırdı. Sen sakın ola ki üzülme senin gibi bir yeteneğin bir çok kişi farkında ve sayısız kişinin gönlünde taht kurdun...Kendini çok iyi pazarlayıp da hiç bir altyapısı olmayan insanların foyası er yada geç ortaya çıkıyor, bir yerde mutlaka açık veriyorlar...

    YanıtlaSil