2 Aralık 2013 Pazartesi

Zengin olunca

Küçük bir lokantada bulaşıkçılık yaparken kendini lokanta zincirlerinin başında buldu,tekstil atölyesinde yerleri süpürürken kendini tekstil fabrikalarının başında buldu gibi, ünlü iş adamlarının
başarı dolu hayat hikayelerini okumaktan çok büyük zevk alırdım.Hatta bu başarı hikayelerine kendimi kaptırıp ,ünlü olamadan kendi başarı hikayemi yazıp, okurdum.Kapitalizmin sefil bıraktıran
özelliğinden başka, insana hayal kurabilecek küçücük bir umut deliği var.İğne deliği gibi bir umut...
İşte bazen umuda olan ihtiyaç o kadar büyüyor ki ,fil kadar büyümüş ihtiyaçlarınızı iğne deliği kadar
umudun içinden geçirme hayali kurmak, imkansızı kabul etmiyor...Kapitalizmde hiç bir şey imkansız değil çünkü...Milyonların içinden biricik mucize ben olabilirim,iğne deliğinden öteki tarafa geçip başarı hikayemi yazabilirim.Zengin oldum ,sonra ne olacağım? Şöyle bir yerde yaşamak isterdim herhalde,gözümün gördüğü en güzel yer burası çünkü..
Pencerelerinden en güzel manzaranın gözüktüğü yer...



En güzel gün doğumlarının gözüktüğü  yer



Sabah evimin kapısını açtığımda altta ki  sevgili arkadaşlarımı görmek isterim,hepsi kapımın önüne doluşur...




 
Karnım acıktığında bahçeme gitmek isterim,toprağına sudan başka bir şey dökmediğim ağaçlardan
kovalar dolusu,şeftali,kızılcık,erik,elma toplarım.


 Domateslerim kudurur,gökyüzüne doğru salkım salkım uzar...


 Bir salatalık ile kocaman bir kase salata yapılır.(köyümüzde tohumlar nesilden nesile saklanır
dedelerimizin yediği salatatalığın aynısını yiyebiliyoruz)

 Her yer ot,her yer semizotu...



 Kızılcıkları,erikleri avuçlayıp avuçlayıp öperim,ne yapacağımı bilemem,şaşırırım..

 Kuzineyi yakarım,çıtır çıtır yanan ateş ile çayımız ısınır,ekmeğimiz pişer...

 
Bahçemizin bir köşesinde ,ağaç dibinde su kenarında kitap okurum...





 
Zengin olunca işte böyle yaşamak hayalim var.Her yaz köyüme tatil için gitmek yerine bütün hayatımı köyde geçirme hayalim var...
Yani zengin olunca köyümde yaşamayı isterdim.
 
 

17 yorum:

  1. Hülya Dönmez2 Aralık 2013 06:26

    Benimde yapmak istediğim birşey zamanin yavaş aktigi bir yerde yaşamak allah gönlünüze göre versin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Hülya;ne güzel demişsin "zamanın yavaş aktığı yer"...Umarım hayallerimiz gerçekleşir..

      Sil
  2. Maşallah bahçeniz çok güzel:) Doğal hayat gibisi yok aslında, hayırlısıyla zengin olursam bende bahçeli bir ev istiyorum inşallah:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Hayırlısıyla zengin olursam:)"
      her şeyin hayırlısı olsun değil mi...hayal kurmak bedava ben bol bol hayal kurarım ama hayırlı hayaller:)

      Sil
  3. bence zaten sen cok zenginsin ayse.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Para ile olunan zenginlik korkutur beni,bir ironi yapayım dedim:)
      çok şükür zenginiz be Hülya...

      Sil
  4. Hem zenginsin hem de becerikli bence:) Ben bunların hiçbirini yapamam. Ama birisi yaparsa burada yaşamak çok hoşuma gider:) Özellikle de o mükemmel manzaraya karşı çay + kitap, süpper:)
    Allah zenginliklerimizin eksikliğini göstermesin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Işıl,bir zenginliğimde sizlersiniz umarım hiç kaybetmem:)

      Sil
  5. Yanıtlar
    1. Bazen farkına varmıyoruz,boş yere üzülüyoruz o kadar çok şükür edecek şeylere sahibiz ki..teşekkür ederim terazi kızı..

      Sil
  6. Ne şeker şeysin sen.Allah seni İstediğin her güzel şeye kavuştursun İnşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülsüm ablacığım,amin.Hep baraber inşallah..

      Sil
  7. Zengin olduğun zaman :) beni de bu manzaraya götür lütfen.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zengin olmak gibi hayalim yok ama arkadaş zengini olmayı çok istiyorum,kedili teyze evim sonuna kadar açık beklerim...

      Sil
    2. Bunun farkında olduğum için gülümsedim o cümleden sonra. :)) teşekkür ederim ayrıca. Bayıldım bayıldım ben o manzaraya zaten, inşallah Rabbim görmeyi de nasib eder. :)

      Sil
  8. bunu bildiğim için gülücükle söyledim zaten. :))

    YanıtlaSil
  9. Seninle arkadaş olasım, Yunus'a arkadaş bir bebe yapasım, seninle köyde yaşayasım geldi bir an :)

    YanıtlaSil