23 Aralık 2013 Pazartesi

Oğlu olan anneler

Oğlu olan anneler için ülke gündemini takip etmek derin bir acıdan başka bir şey vermiyor.
Dolandırıcılık yapan oğullar, şehit olan oğullar,meydanlarda döve döve öldürülen oğullar...
Anadolu'nun şirin bir kasabasında bir anne, oğlunu her sabah hayır dualarıyla uyandırmış,büyük okullara kadar okutabilmiş.Oğlu büyük adam olmuş,  hayır dualarını hiç eksik etmemiş anne.Bir sabah  oğlunun şehit olduğu haberini almış.Yıllar sonra
penceresi Türk bayraklı evinde yetim torununa yelek örerken gördüğüm bu kadına için için sormak istediğim
"nasıl dayanıyorsun"u ,her gün her saat her an zaten kendi kendine sorduğunun farkına vardım.
"Ben oğluma haram yedirmedim, oğlum bir gün bile kalbimi kırmadı, sabahları uyandırmaya kıyamadım, okula giderken ardından hayır dualarımı eksik etmedim,oğlum hiç kalbimi kırmadı,
oğlum ...oğlum....."diye diye örgü örüyordu.Yunus'a  bile bir yelek örmüştü.Öyle özenli öyle zor  motifliydi ki yelek, herkes gözlerini aça aça şaşıra şaşıra bakıyordu.

Yunus  bu yeleği giydiğinde , ilmek ilmek oğlunu örmüş şehit   annesini görüyorum.

Oğlu dolandırıcı olmuş, bir anne de bir şeyler hissetmeli...

İlmek ilmek oğlunun yasını yıllarca ören anne gibi...

Oğlunun dolandırıcılığı içini yakmalı, yasını tutmalı...

Oğlu dolandırıcı olmuş annenin yası da onurludur.

Milyonlara uyup suçu örtbas etmeye çalışmaktan elbette daha onurlu bir davranıştır , oğlunun suçunu
kendi suçu bilip içinin acıması...

Milyonlar bilemez , her anne kendi oğlunu bilir...Yıllarca en çok anne gözetler oğlunu...







3 yorum:

  1. Ne güzel yazmışsın yine... Dün haberlerde izledim o annelerden biri sabah oğlunu görmeye gitmiş bir tepsi börek bir tepsi baklavayla ve yedek çamaşırlarla...

    YanıtlaSil
  2. Ne güzel demişsin.
    Bence de öylesi daha onurlu bir davranış. Bu aralar hep acele okuyorum yazıları. Buna yorum yazmadan geçemedim:)

    YanıtlaSil
  3. Degisik bir bakis acisiyla yorumlanmis guzel yazi..

    YanıtlaSil