9 Aralık 2013 Pazartesi

Masal Korkusu

Çocuğunu masal okuyarak uyutamamış bir anneyim.8 yaşına basmış çocuğuna, zararın neresinden dönersem kardır diye zorla masal okumaya çalışan anneyim.
Yunus daha doğmadan kitaplar biriktirdim,hepsini kucak kucağa okuyacak,okurken uykulara dalacaktık.Çocuğun hayal gücünün gelişiminde masal önemliydi.Büyücüler,devler,periler olağan üstü
olaylar Yunus'un hayal gücünü geliştirecekti.4 yada 5 yaşlarına geldiğinde Yunus yatarken kitap okunmasına direnmeye başladı.Masal kitabına vurarak,ağlayarak "okuma anne" demeye başladı.
Kendini ifade edebilecek yaştaydı,yatarken masal kitabı okunmasını istemiyordu çünkü; devler,cüceler,periler ,cadılar rüyalarına giriyor,rüya görmekten korkuyordu.Bremen mızıkacılarında ki  hırsızlar aylarca rüyasından çıkmamıştı.Kitap seçerken özenli olmaya çalışsam da bir hırsızın aylarca çocuğu rüyalarında korkutabileceğini kestiremezdim.Masal okumayı bıraktım.

Yunus yeni yaşına girmişken, kitaplarla uykuya dalabilme şansını yeniden denedim.


Tavuk Hilda çok iyi bir başlangıç oldu.Tavuk Hilda'yı anlatan bir yazı :http://www.iyikitap.net/post.php?id=1094

5 yorum:

  1. Ktabın tanıtımı cidden çok hoş. Benim kedi hikayelerimin mutlu osnla biteni sanırım. :)
    Size bir mail attım. :)

    YanıtlaSil
  2. Canım merhaba,hemen inceledim kitabı ve yazarı.Hatta sipariş listeme serinin diğer kitaplarından da ekledim.Teşekkür ederim önerin için. Küçük yaşlarda çocuklara okunan kitaplar haklısın çok önemli. Ofisten bir arkadaşımın kızı Kırmızı Başlıklı Kız kitabından etkilenerek büyüttüğü korkular yüzünden kekeme olmuş.Tedavisi yeni bitti şükür çok güzel konuşuyor şimdi.Bu tabii uç bir örnek belki, ama her çocuğun kitaplardan çıkardığı anlam aynı olmayabiliyor.Annelerin çok dikkatli olması gerekiyor.sevgiler ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nehirce ; çocukların nasıl etkileneceği gerçekten çok önemli,kırmızı başlıklı kız korkusunu daha önce de duymuştum...ben diğer serilerine ulaşamadım,kredi kartım olmadığı için:)

      Sil
  3. Hayy Kitap'ın çocuk kitaplarını çok sevdim/sevdik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavuk Hildayı okulda öğretmen vermişti,diğer serilerine henüz ulaşamadım:)

      Sil