5 Aralık 2013 Perşembe

Kağıt Helva

Bu sabah perşembe pazarına gittim.Yunus'a patik almak için.Kış geldi,yerler buz gibi, Yunus ayağında terlik tutmuyor,çoraplarının altını ıslatıyor.Şöyle ayaktan kolayca çıkmayan,altı su geçirmez bir patik bulmak için pazar yoluna koyuldum.Ucuz olan her şeye saldırmamak  için yanıma 20 TL aldım , dolmuş için de bir kaç bozuk lirayı cebime attım.Daha pazarın girişinde tabak çanak satan
pazarcıdan üçü 5 liraya masmavi şeker kaseleri aldım,kaçamazdı bu fırsat, böyle renk böyle fiyat hiç bir yerde yoktu,olamazdı ,dayanamadım verdim 5 TL.Pazarın ilerleyen bir yerinde,  zeytincide, kadınlar yolu tıkamış.Mecbur  durdum,zeytin dolu bir küreği yüzüme doğru uzatan çocuk"abla pişman olmayacaksın,bir tat" dedi.Tadarak almaktan çok utanırım, yüzüme yapıştırılmış bir daveti geri çevirmemek için kürekten bir zeytini ağzıma attım,sırf tattığım için dolmuş için ayırdığım bozuklukları zeytine verdim.Patik bulmak için pazarı dört dolandım,Yunus 8 yaşında olmasına rağmen ayak numarası benimle aynı,her uygun gördüğüm patiği ,çizmemi çıkarıp deniyorum,"uymasa geri getirip değiştirebilir misinizi" söyleyemediğimden.
5TL lık bir patik buldum.Cebimde temiz bir 10 TL kaldı.Karnım da çok acıktı,  adım başı dolma,sarma,börek,gözleme,mercimek köftesi ...Hangisini alayım diye uzaktan uzaktan yiyecekleri keserken ağzım sulanıyor,midem kazınıyor
.Ben yiyeceklere dalmışken sırtımdan
biri dürtüyor.Yaşlı bir adam ,yün içliğinin üzerine giydiği ceketi ile ağlar gibi güler gibi ama acındırmaya çalışmayan yüzü ile birden bire öyle tanıdık geldi ki,elinde ki kağıt helvaları görmesem
beni tanımış da ,kendini tanıtmak isteyen biri sanırdım.Kağıt helvalarını sırtıma dürterek" alır mısın
alır mısın "diye soruyordu.Hava soğuk diye kışlık paltomu giymiştim.Paltoma değen kağıt helvaların
uçları ufalanıyordu.Cebimde ki bozulmamış 10lirayı düşündüm.Adamın yün içliği,tanıdık yüzü,yaşlılığı ile beni dürtmesi,uçları ufalanmış kağıt helvalarını almak için yeterli gelmedi.Hızlıca
uzaklaştım.Açlığım kalmamıştı.Pazar çıkışında, dolmuşa binmek için 10 TL bozdurmak da istemedim
yedi durak uzakta ki evime yürüdüm.Hava soğuktu.Paltomdan beri  dürtüldüğümü sanıp sanıp arkamı döndüm.10TL cebimdeydi.Ucu ufalanmış bir kağıt helvaya  10TL vermeye can atıyordum,geri dönmeyi düşünecek kadar hazırdım...Geri dönmedim ama gecenin şu vaktine kadar içime içime kağıt helva dürtülüyor,kağıt helvalara uzanıyorum ama alamıyorum...Yaşlı adam eski ceketi içinden beri "alamadın alamadın" diye kağıt helvalarını benden kaçırıyor...

Sonradan ekliyorum; Ucuz diye olmadık şeyleri almak sırf bana ait bir özellik mi?
Geçen ay cuma pazarından( metro ile gidebildiğim) 5TL diye kocaman bir deve aldım.5 liraya kocaman bir deve almak herkese nasip olmaz diye kucakladığım gibi metro bindim,devenin ayağı koptu eve gelinceye kadar,Yunus ayağı kopmuş devasa deveden korktu,zavallıcık dolab içinden aydınlığa çıkacağı günleri bekliyor...

3 yorum:

  1. öyle içten ve samimisin ki.....diyecek başka söz bulamıyorum sevgiler elif

    YanıtlaSil
  2. :)) çok tatlısınız.:)) yok benim de ucuzculuğum meşhurdur. "bil bakalım ben bunu kaça aldım" derim mesela. "kesin ucuza almışsındır" derler.
    ama ihtiyarladım ya, artık kanmıyorum çok şükür.
    kendimi tutmaya başlıyabildim, teyze olunca.:)

    YanıtlaSil
  3. İçime işlediniz samimiyetinizle :)

    YanıtlaSil