13 Aralık 2013 Cuma

Challenger Uzay Mekiği



Florida’daki Kennedy Uzay Merkezi’nden 28 Ocak 1986’da ateşlenen Challenger uzay mekiği, ateşlenmesinden 73 saniye sonra katı yakıt motorundaki arıza nedeniyle havada infilak etmiş ve parçaları Atlantik Okyanusu’na çakılmıştı. Kazada, uzay aracında bulunan yedi mürettebat hayatını kaybetti.

 
Canlı yayında ilk kez insanların canlı canlı öldüğüne tanık oluyorduk. Mekiğin içinde bir de öğretmen vardı.
Öğretmenlerini izlemek için bir sınıf öğrenci de mekiğin fırlatılmasında hazır bulunmuştu.
Ailecek çok üzülmüştük,televizyon karşısında ilk kez böyle bir duygu yaşıyorduk.
Patlayan uzay mekiğinde ki öğretmen için, gizli gizli ağladığımı,belki ölmemiştir belki okyanusa
düştüğünde hala canlıydı ve yüzerek karaya çıkmaya çalışıyordur diye umutlandığımı hatırlıyorum.
İçin için öğretmene kızıyordum,ne vardı uzaya gidecek?
Bir insanı uzay mekiğine sokacak kadar kuvvetli şey ne olabilir ki, bir gün öncesi hava çok soğuk olduğu için kalkışın ertelenmesini isteyen mühendisleri duymayacak kadar..
Öğretmen öğrencileri için uzaya gitmek istediğini açıklamıştı,öğrencileri uzayı merak ediyordu.
Anılarını öğrencilerine anlatabilmek için uzay mekiğine biniyordu, öğretmen.
Aklım almıyordu,ilkokul üçüncü sınıftaydım ve "uzay" benim için sadece karanlık bir boşluktu.
Üzerinde hiç kafa yormadığım,hayaller kuramadığım bir boşluk...
Hiç anlayamıyordum ne diye uzay mekiğine bindi, Christa öğretmen....
 
 
 

1 yorum:

  1. bu konu çok büyük bir mevzu bende... hatta yazmaya çalıştığım bir kitapta birden ortaya çıktı bu konu.. öyle bir işlemiş içime:)

    YanıtlaSil