6 Kasım 2013 Çarşamba

Yukarılı'nın aşkı

Dün internetten üçbuçuk saat süren bir hint filmi izledim.Bir haftalık ütüyü,ovalanacak lavaboyu,dünden kalmışlarla dolu mutfak tezgahını,süpürülecek  ve toparlanacak 3 oda bir salonu da yanıma alıp üçlü koltuğa uzanıp "aşk" filmi izlemek istedim.Ütülükler,lavabo,mutfak tezgahı,üç oda bir salon ile koltuğa  sığmak mümkün değil,kalk diye dürtüyorlar.Aldırış etmiyorum.Aşk filmi diye
fillerin ayakları altında ezilen,kılıçlarla uçuşan insan kafaları izlemek zorunda kaldım.Filmin başrolünde ki kızı sanki bir yerde görmüştüm,nerde gördüm diye çıkarmaya çalışırken film ilerledi.
.." Aşk ile çarpan bir yüreğe sahipsen cennettesin,aşk ile çarpan bir kalbin yoksa cehennemdesin" diye hint dansları eşliğinde bir şarkı söylendi ,kanlı filmin bir sahnesinde.Birden aklıma annemin babaannesi geldi.Evet filmde ki kız, annemin babaannesine benziyordu.Çerçeve içinde ki resmiyle
duvarda asılı,annemin babaannesini hatırladım.Duvar, annemin köyündeki evlerinin duvarıydı ve bu duvara ölmüş büyüklerin resimleri asılırdı.Esme ninemi canlı görememiştim ama duvardaki resmi ile tanıyordum onu.Eski çerçevesinin içinde donuk güzelliği ile hep bakar dururdu.Bir hikayesi vardır ki
"Ezo Gelin" filmi gibi.
Esme çok güzel bir kız, dağlık köylüklerde yaşıyor.Sırf güzelliğinden dolayı kasabaya yakın köylüklerden zengin bir köylü( büyük dedem) Esme'yi iki oğlundan büyük olanına alıyor.
Esme'ye kocasının evinde dağlı anlamında"yukarılı"denmeye başlıyor.Yukarılı şunu getir,Yukarılı bunu götür,köylük yerde nerden geldiysen oranın ismini almak doğal karşılanan bir durum.Kızcağıza bir tek kocası , gizli gizli  "Esme" dermiş.Esme'nin bir oğlu olmuş ,babası çok sevinmiş adını"Dursun" koymuş.Tazecik baba, bebesini beşiğinde öpüp koklayıp ruslarla savaşmak için harbe gitmiş.Esme kucağında bebeğiyle beklemiş.Beklemiş,beklemiş."Gizli gizli Esme diyen kocası", gelsin
diye Kur'an okumayı öğrenmiş,hiç kimsenin bilmediği duaları öğrenmiş.Yukarılı eski yazı biliyor ,Kur'an biliyor diye saygıyla anılmış.Ama Yukarılı ,"Esme" adını duymayı çok özlüyormuş.Okumadığı zamanlarda bile mushafını yanından ayırmıyor, uzaklara dalıp dalıp hasretle kitabını okşarmış.
Esme çok güzeldi,köylük yerde dul kalmak laf getirirdi,kayınpederi düşündü taşındı,büyük oğlunun artık gelmeyeceğine kendini inandırdı.Kayınpederi Esme'yi ikinci defa aldı,küçük oğluna.
Ezo gelin gibi kendini asmadı,Esme.Sessizleşti.Her şeye karşı tepkisizleşti.Ne istenilirse onu yaptı.
Kaynı ile evlendirildi.Küçük Dursun'un hiç kardeşi olmadı, tek çocuk olarak durdu,amcasını babası bildi.Dursun'un amcası,
karısını Yukarılı diye çağırdı,kendi çocuklarının babası olamadı,ölene kadar başka bir kadın ile evlenmedi,başka bir kadınla adı hiç anılmadı.


Annemlerin köyünde lakabımız"esirler"dir.Bütün köy şuna da inanır Esme nin kocası esir düşmüş,
özgürlüğüne kavuşup köyüne gelmiş ama köy girişinde bir çocuktan karısının kardeşi ile evlendiğini
duyunca kimselere görünmeden geri gitmiş..Ama annemler bu gelme işine inanmazlar,esir düşmüş ve ölmüş olduğuna inanırlar.
Bugün bile köyde kime sorsanız"Yukarılı gibi  kuran okuyan dünya yüzüne gelmemiştir"der.


Dün üçbuçuk saatlik Hint filmi boyunca Yukarılı'yı düşündüm.Duvarda asılı donuk güzelliği canlandı,musafını açtı,kocası geldi,gizli gizli Esme dedi...

Koltukta  aşk deryalarında yüzerken,sevgili arkadaşlarım(ütü,lavabo,mutfak tezgahı,süpürge) öyle bir tekme attı ki koltuktan yuvarlandım,gerçek aşkın sırrına varacak gibi olduğum bir anda...



6 yorum:

  1. Bütün bunların gerçek hayat hikayesi olması o kadar güzel ki. Şöyle yaşanmışlığı var yazdıklarının. Ama hikayenin kahramanları çoğu zaman mutsuz:(

    YanıtlaSil
  2. esme çok efsunlu bir isim di benim için dahada anlam kazandı hikaye için teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. kötü arkadaşlar edinmişsin :) bence senin arkadaşların yazmak,yazmak ve yazmak olmalı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. (sevgili ayşe,okuduğun yazıyı kısa sürede tekrar taslağa çevirdim,erken bir yazı oldu,zamanı gelince yayınlayacağım,bu kadar sıkı takip ettiğin için sağol)

      Sil
  4. Yazilarini okudukca seni daha cok ozluyorum :( Mail atmistim sana. Gulay

    YanıtlaSil
  5. Sizinle tanıştığıma çok memnun oldum.Her ne kadar geç kaldığımı düşünsem de...
    hiç karşılaşamamış olmaktan iyidir...Yayınlarınızın buraya kadar olan kısmını okudum.İnşaallah devam edeceğim.Ama varlığımı size yorumla duyurmak istedim.Kendi iç dünyamdan çok şey yansıtmışsısnız...şimdiye kadar okuduklarımdan özellikle ne biçim anne ve ya mutluysak ta bilmiyorsak...

    YanıtlaSil