10 Kasım 2013 Pazar

Barış Manço ile Fizikçi

Şu nu okuyunca,Barış Manço'yu bir kez daha tanımak zorunda kaldım..Alla beni pulla beni al koynuna yar diye , henüz ders zili çalmamış bir vakitte okul bahçesinin tenha bir yerinde ahiret kardeşimle fısıldıyoruz.Söylediğim her şeyi gözlerini açarak dinleyen bir arkadaş bulmuştum,kaybetmemek için kan kardeşi olalım diye ısrar edince" ben kandan korkarım ahiret kardeşi olalım"demişti.Fizik dersinde alla beni pulla beni'nin sözlerini sıra altından beri ezberledik,fizik dersi şarkı sözü ezberleyerek çekilir hale dönüşüyordu...Beş dakikalık teneffüste bahçede ki gizli yerimize koşup,alla beni pulla beni'yi söylüyoruz,ahiretliğimle...Nöbetçi öğretmen o gün
fizikçiymiş, elleri arkasına bağlı olarak gizli yerimizde görünüverdi,ellerini görmesek de bir cetveli sıkı sıkı tuttuğunu biliyoruz."Aile kızlarına yakışıyor mu,böyle şarkılar? diye sordu,fizikten hiç anlamam o yüzden olsa gerek fizikçinin sorusuna cevap veremedim,ahiretliğime dönüp hemen bir cevap vermesini bekledim."Kimin şarkısı bu şey?" Bildiğim yerden soru geldi ,hemen atıldım"Barış Manço'nun"...
"Adam gibi şarkılara niye heves etmezsiniz? Barış Manço ,adam gibi müziği ne bilsin,çoluk çocuğu yoldan çıkaracak,uzun saçlı adam mı olurmuş?
Fizikçi sorularına cevap istemiyordu,hissediyorduk , arkasında ki  cetveli daha sıkı kavradığını da hissediyorduk ...Beş dakikalık teneffüsümüz bitmişti,sesimiz soluğumuz kesilmiş,fizikçinin korkusu gözlerimizde donmuştu...Alla beni pulla beni'yi kim söyleyecek ? dedim. Sokak kızları söyleyecek ,dedi ahiretliğim...

http://www.turknostalji.com/haber/baris-manconun-40-gun-suren-ilk-evliligi-394.html bu haber ile aklıma sorular geldi.Karısı başka birine aşık olsa fizikçi ne yapardı,Barış Manço gibi
sessizce boşanma davası açıp aşıkları salıverir miydi?

4 yorum:

  1. ne şarkılar çıktı o günden bu yana, senin fizikçi bunları bi duysa :)))

    YanıtlaSil
  2. Fizik dersini sevmemekte haksız olmadığımı bir kere daha kanıtladı sizin gestapo fizikçi.

    YanıtlaSil
  3. fizik dersini karıştırmasaydık iyiydi yaw fizikçi yanım alındı ;)) şaka!

    YanıtlaSil
  4. Ne insanlar gecmis hayatindan:)ozellikle okul yillarindaki hocalarimizdan cok hikayeler cikar bendede.coguda aci,kotu,karamsar,cahil.egitimin anlamina zit!
    simdi alla beni pulla beniyi dinlerken seni dusunurum artik Ayse.hulyalar

    YanıtlaSil