21 Ekim 2013 Pazartesi

Gurbet ve sardunya









Peşime koyduğun bir dal sardunya nasıl açtı, görebilseydin anne.Gurbetlik iyi geldi bu sardunyaya...
Sabah ezanı okunurken gurbet yoluna düşerken bahçenden bir sardunya söküvermiş çantama koyuvermiştin.Çantamdan çıkarıp elime almıştım tüm yol boyunca,ilk suyu gözyaşlarım olmuştu.
Gurbetlik iyi geldi bu çiçeğe, doğup büyüdüğü toprakları aramadı.
Nereye ekildeysem  benim vatanım orasıdır, dedi.
Bir sardunya kadar olamadım anne.
İçimde, öyle derin bir yerde çökmüş oturuyor," gurbet ".
Çık git diye bağırıyorum,ağlıyorum ama gitmiyor anne.
Belin bükülmüş,ellerin titrer olmuş,gözlerin buğulu...
Aylar geçecek,aylar sonra seni görebilirim...
Aylar kocaman ,anne,ben çok küçüğüm..
Gurbetlik seni hep yaşlandırıyor,beni hep küçültüyor...
Senin belini büküp,ellerini titretip,gözlerinin ferini alan "gurbet",beni küçültüyor.
Küçük bir çocuk gibiyim gurbette anne.



"İki çeşit makarna kestim,biri sütlü diğeri domatesli,bu sene tarhanaya kekik koydum,kekiği şu karşıda ki tepelerden topladım,iki ağaç cevizin hepsini döktüm tek tek ayıkladım nokul yapmayı becerirsen
içine bol bol ceviz koyasın,bu sene domates bol oldu hepsi ile salça yaptım,salçayı tepsiler ile dama koydum güneşte kuruttum hiç korkma küflenmez,şeftali ile erik reçeli yaptım bir de kabak reçeli var ama peşine koymaya çekinirim biraz yumuşak kaçmış,pirincini,fasulyeni,ununu,bulgurunu yine Hasan Emmi'nin dükkanından aldım ,kızın için en iyilerini ayırdım dediydi,fındıkta ve narda bu sene
can yoktu ama elma o kadar boldu ki sana pekmezini bile yaptım.Afiyetle ye kızım..."
Sabah ezanı okunurken bir dal sardunya toprağından sökülür.
Titreyen elleri ile bir dal sarduyayı elime verirken:"bizim oralardan bir koku olsun ," der annem.
Gurbet nasıl kokar bilirim anne.




19 yorum:

  1. uzun zamandır sizi okumaktayım.Ne kadar samimi ne kadar bizden yazdıklarınız.şimdi de biraz buruk okudum.Annelerimiz Ah! Anneler..her gittiğimde biraz daha çökmüş biraz daha unutkan bulduğumda içim bir tuhaf olur.Ama oyine tarhana yapar,turşu yapar bir şekilde bize de ulaştırır.Allah onları başımızdan eksik etmasin.Ne güzel yazdınız ,elinize yüreğinize sağlık..sevgiler.Zehra

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zehra;teşekkür ederim,uzak olduğumdan mı bilmiyorum her şey de annemi anıyorum,şu kahveyi annemle içeydim diye iç geçiririm...Amin...
      sevgiler...

      Sil
  2. Sabah sabah ağlattın beni Ayşem. Annelerimiz ne kadar fedakar ne kadar nurlular. İnşallah bizde onlar gibi oluruz. Üzülme Ayşem annene olan hasretini oğluna sarılarak yatıştır, iyiki onlar varlar. Allah dayanma gücü versin tüm hasretliklere...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Işılcığım,annen yanıbaşında olduğu için çok şanslısın...teşekkür ederim sevgili arkadaşım..

      Sil
  3. içimdeki oturan koca bir taş gibidir gurbet, sen gibi bende, ablamda gurbetteyiz yani hasretiz anneme, hem de çok çok uzaklardayız, anlatmak istediklerini iliklerimde hissettim inan, ama diyecek söz yok :( Elif

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elifçiğim,o koca taşı sık sık kaldırmaya çalışalım,siz bir gurbet çekerken anneciğin iki gurbet çekiyor...
      sevgiler...

      Sil
  4. Ağladım sabahın bu iç titreten ayazında, içim titreyerek Ayşe...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Annelerimiz bu yaşlarımızda daha kıymetli,bu yaşlarımızda içimizi titretip ağlatacak kadar...sevgiler ..

      Sil
  5. dağıttın beni burada Ayşe...5 sene önce vefat eden annemden sonra memleket memleket olmaktan çıktı. orayı ana ocağı yapan gerçekten ana imiş....Allah ailene uzun sağlıklı ömürler versin. amin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülizar,başın sağ olsun,benim annem 66 yaşında ama kendi annesini
      hep arıyor,anne her yaşta aranıyor...Amin kardeşim...

      Sil
  6. "Ayse ne zamandır yazmıyor. Bir bakayım Bloga. Hımm. Tatil ya annesine gitmiştir." Diyordum içimden sayfa yüklenirken

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet annemleydim,birazcıkta olsa hasretlik giderdim:)

      Sil
  7. niyeyse en çok hikayesi olan çiçek sardunyadır,
    hangi bahçede,hangi cam önünde,balkon pervazında,saksıda,
    yağ tenekesinde olsa da bir hikayesi vardır,seninki gibi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nihaventrenkler;çicekler içinde en hor gördüğüm,hatta görmek bile istemediğim bir çiçektir sardunya...bizim köyde her yoğurt kabı,ayçicek
      tenekesi ,lastik tekerleği sardunya ile süslenir..köylü çiçeği sanırdım
      sardunyayı:)

      Sil
  8. Okaynuslar otesinde yasiyorum,simdi annem yanimda ama bir hafta sonra o yuvasina cok sevdigi Istanbul'una donuyor. Yazinizi okuduktan sonra bogazima bir dugum baglandi gitmiyor. Kaleminize saglik.
    Tulay

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tülay;annenle okyanus ötesi bile olsa haftalarca beraber kalmış olmalısınız,benim annem sadece birkaç günlüne gelir senede bir defa..
      ne kadar yalvarsamda bir haftacık kalmaya ikna edemem...Doya doya
      anneni içine çek...teşekkür ederim...

      Sil
  9. Çok duyguluydu, okurken sanki sizi seyrettim.ve yerinizde birdenbire kendim oldum. Teşekkürler hissettirdikleriniz için.

    YanıtlaSil
  10. Sabah saat 5 olms.Yatakta burnumu cekiyorum.Ahh gurbet..Anneler aylar sonraya ertelenmese her goruldugunde annelerin beli daha da bukulmese anneler ah olumsuz olabilse..Keske hep kucuk kizlarinin annesi olarak yanibasimizda kalabilseler..

    YanıtlaSil