23 Eylül 2013 Pazartesi

Ayşe İstanbul Trafiğinde

Geçen sene küçük ailemize küçük bir araba katıldı.
İlk arabamız...
Arabamızı,araba pazarından çok eski bir modeli çok hesaplı olarak almış, apartman garajımıza çekmiştik.Apartman garajımızda ki devasa büyüklükte,son model gıcır gıcır araçların arasında
kendisine bakanlara "merhamet"hissi uyandıransa da , o biricik arabamız.
Ehliyetim olmasına rağmen hiç araba sürme tecrübem olmamıştı.97 lerde elli metre düz yolda gidebildiğim için direksiyonyondan geçmiş ehliyet sahibi olmuştum.2013 İstanbul trafiğinden çok korkuyorum.Dolmuş,otobüs,tramvay,vapura bile binerken her an kaza olacak tedirginliğindeyim,kazasız belasız cinnet geçirmeyen şoföre rastladığım günler için şükrediyorum.
Sevgili arabımızı kullanamama nedenim;ya bir araca çarparsam...özel bir kaskomuz  yok,benim beceriksizliğimin masrafını kaldıracak bir bütcemiz hiç yok.Araba kullanmak bana lüks diye karar verdim.Günlerden birgün eski bir arkadaşıma rast geldim,direksiyon dersi veriyormuş,hobi olarak.
Birlikte bir saat çalıştık,arabaya hakimiyetimi beğendi, tenha trafiğe çıkalım dedi.
Tenhada araba kullanmak diye bir kavramın İstanbul'a yakışmadığını anladık.Yoldayım sanki arabayı kullanan ben değilim,araba üstüme çıkmış tüm ağırlığı ile o beni kullanıyor,sinyal verip
aynalara bakabiliyorum,hemencecik öğrenip kızcağızın vaktini de almak istemiyorum...O da ne;aynalardan göremeyeceğim kadar dibime girmiş bir dolmuş bangır bangır korna çalıyor,çekil diye...elim ayağım dolaşıyor hemencecik yolunu açayım diye kaldırıma çıkıveriyorum...
Kaldırım da kimseler yok ,tenha  bir yerde yavaş yavaş araba kullanırken bir Azrail gibi dibime gelen dolmuşun kurbanı ben oldum...ya hızlı olsaydım,ya kaldırımda birileri olsaydı diyerek kendi kendimi yedim bitirdim.Direksiyon hocam,kaldırıma çıkma olayımı çok önemsemedi,20 ile giderken ön tekerleklerden sağdakinin kaldırıma çıkmasını büyütmemi salıkladı.Ama ben çok büyütmüş görüntüsü vermişim ki "sen bu korkuyla İstanbul trafiğine giremezsin" diyerek dersi bitirdi.
Korkuyorum...Hem de çok korkuyorum...
Bir kaç saat de olsa tenhada araba kullanmış biri olarak, dolmuş şoförlerine bakıyorum...Birilerinin Azraili olmaya çok heveskar direksiyon sallıyorlar.Pendik-Kadıköy,Harem-Tuzla hattında sık sık dolmuşa binmek zorunda kalıyorum,her defasında tövbe bir daha binmem desemde,seferi az otobüsler,uzak kalan metro yüzünden mecbur kalıyordum.
Otuz senedir toplu taşıma araçlarındayım,bunun yirmi senesi İstanbul'a ait.
Ayda yılda bir değil,hergün en az üç tanesine bindiğim okul yıllarım oldu...
Gülüver gibi olup, ayaklarım altında topuğumla ezmek istediğim dolmuşçular ,onlara bu fırsatı tanıyan yetkilileri dahil,devleşmek hayali kurdum...

Ufuk birgün ;ben sana güveniyorum,çok güzel araba kullacağına inanıyorum" dedi...( belki her gün aynı şeyi söylüyordu,farkına o gün varacaktım)
Yanıma oturdu,bana öğretmen oldu.Her sinyal verişimde,her arka aynaya göz atışımda,yol ayırımlarında frene dokunduğumda ,yüzünün "aferin" haline bürünerek gülümsemesi ,beni şoför yaptı.Sana güveniyorum diyerek yanımda sessiz yolcu olması,beni korkusuz yaptı...Çok güzel kullanacaksın diyerek,kendi güzelliğini bütün dersler boyunca bana aktardı...Küfredene dilsiz,el kol sallayana hareketsiz kalıp,yol isteyene yol verip,korna çalana eyvallah deyip,kırmızıda durup,sarı yanınca gaza basmamayı öğretti...Dolmuşçuların trafik kurallarını öğretti,herkesin doğrularını konuşturduğu trafikte,kendi doğrumuz ile direksiyon sallamanın ayrıcalığını öğretti.
İstanbul trafiğinde milyonlarca insan kendi doğrusu ile direksiyon sallıyor.Bana güvenen birinin
cesareti üzerimde iken İstanbul trafiğine kendi doğrularım ile akmaya başladım...


21 yorum:

  1. "Küfredene dilsiz,el kol sallayana hareketsiz kalıp,yol isteyene yol verip,korna çalana eyvallah deyip..." harika Ayşeciğim...inan harika.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh ;harika bir şey yaptığımın farkına çok sonra farkına varıyorum,hepsine
      cevap versem,ya katil,ya katl edilmiş olacağım...
      Teşekkür ederim:))

      Sil
  2. Çok sevindim Ayşe, önce hayırlı olsun arabanız için sonra da tebrik ederim seni hakikaten. Ayrıca kocanı da çok tebrik ediyorum. Ne tevafuktur ki bende bugünlerde araba kullanmayı öğreniyorum. Am senin tersine benim kocam bana hiç destek olmuyor. Araba çok büyük bir ihtiyaç bende tüm zorluklarına rağmen kendimi güçlü tutup öğrenmeye çalışıyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Işılcığım;Ankara trafiği nasıl?
      Ankaraya geldiğimde annemi gezdirmek istiyorum ama Eskişehir yolundan
      çok korkuyorum...ne kazalar oluyor o yolda...
      Hiç yılma,başardığında eşin de sana daha farklı bakacak:))

      Sil
  3. ankaradan istanbula gittiğimde, arabayı burda da kullanıyor musun, diye sormuşlardı :) büyük bir gururla evet demiştim. gerçi hiç köprü trafiğine çıkmadım. gaziosmanpaşadan sultançiftliğinde çalıştığım okula gidiyordum her gün. bir de eyüpte biyere gittim tek başıma okadar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maşallah,maşallah bende oralara gidebilirim inşallah:))
      Ben Anadolu yaakasındayım,karşının trafiği çok daha zor...Bravo:)

      Sil
  4. aman deyim vazgeçme, yıllardır acemi şoförüm, gidiyorum gitmesine her yere ama çok nadir kullandığımdan şöyle biliyorum bu deyip cesaretlendiremedim kendimi... hep tedirgin hep tedirgin, eline almışken bırakma :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet evet çok haklısın,senin direksiyon ile ilgili yazılarını, derslerini ezberledim.))

      Sil
  5. Takdir ettim seni Ayse.Ben de burda 10 yillik soforum ama turkiyede baskasinin arabasina bile binmeye korkuyorum birak ki kullanayim!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hülyacığım Amerika trafiği bizim buralardan iyi mi?

      Sil
    2. Amerikada trafik cok sakin ve rahat.Herkes sofor buda,cunku toplu tasima yok gibi.Simdi losAngelasta yasiyoruz,kalabalik ve trafik var ama herkes kurallara uyuyor,uymadigin anda cilgin rakamlarda cezalar yiyorsun.

      Sil
  6. Ah bide ben yapabilsem onu biride bana cesaret verse :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapamayacağın ,aşamayacağın engel var mı ki? sen neleri yaptın,aştın
      bu devede kulak( bu kadarcık cesaret yeter mi:))

      Sil
  7. tebrikler..araba kullanmak içindeki ve dışındaki canların sana emanet edilmesidir.Hele ki İstanbul kendine özeldir.Ben kadınların araba kullanamadıgı genelde taksi ve özel şöförlerin oldugu yerde yaşıyorum.Araba kullanmayı özlüyorum..Sana kazasız belasız sürüşler dilerim.benim özel şöförüm zaman bulursa eşim..lale

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Lale;bende kendime güvenemiyorum ama bu durum her şeyde
      kendini gösteriyor...Umarım sende bu özgürlüğü yaşarsın ama eşten özel şoför olunca ,ne gereği var strese girmeye:))

      Sil
  8. çok sevindim, kendine güvenini kaybetme sakın, yaşasın özgürlük..........Elif

    YanıtlaSil
  9. ayşecim bir kaç yorum yazdım yazılara ama gözükmüyor burada, neden acep. deneme deneme du bakalım gözükecek mi bu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mervesafacığım;bu tek mesajın dün yazmışsın,teşekkür ederim...

      Sil
    2. herhalde google kimliğimde bir sorun oldu. blogunu baştan sona okudum. anlatımını çok seviyorum. Allah eline diline kuvvet versin

      Sil
  10. Ben bayagidir özgür olanlardanim.hanımlar herkese tavsiye ediyorum araba kullanmak harika istedigin yere kafana estiginde gidebilmek,bana her türlü iyi geliyor.Karşısi,çarşısı hiç farketmez kullanabiliyorsaniz eğer her yere götürebilirsiniz demektir.ben arabamla oldugumda çok çok mutluyum,sanırım oda benimle mutlu. Kadın sürücü gördüğümde ya da duyduğumda da mutlu oluyorum.

    YanıtlaSil