23 Ağustos 2013 Cuma

Bakışlar


 
 
 
 
 
 
 
 
Tatilde her gün bana bakan bahçemiz de ki  ördek yavruları(şibi),Niko,Sarıkız,onlarca kaplumbağa , eşek arıları,kurbağalar,su yılanları,kertenkeleler,küçük-iri milyonlarca karınca,
çekirgeler,yusufçuklar,kırlangıç,leylek,yaban kazları...Hepsinin bakışlarını üzerimde hissederek iki ay geçirdim.Beni benden daha iyi bilir gibi bu bakışlar, gözlerimden içeri içeri içimde ki karanlık kuyuları aydınlatan bakışlar...
Gözleri olmasa da her gün bana baktığını hissettiklerim...
 
Bahçe duvarına dayanmış paslı bisikletin bakışı,
 
 
 
 
Perdeyi şişirip şişirip bakan esinti,
 
 
                                         Eski bir kuzine içinden bakan ateş,

                                   Güz mevsimini bekleyen olgunlaşmamış narın bakışı,



 
Penceremin önünden farklı şekillere bürünerek geçen bulutların bakışı.
 

 
Annesinin yanından bir an olsun ayrılmadan 60 gününü köyde geçiren Yunus'un bakışları....
 
Bakışlar.....
Hayatta korkularım çoktur,korkusuz değilimdir.Kibirli,öfkeli,doyumsuz,merhametsiz bakışlardan
korkarım.Bana bakmasın,sevdiklerime bakmasın isterim..
Bebeklere,çocuklara,annelere bakmasın isterim...
Doyumsuz insan bakışı...
Can alan bakışlar...
Bir oda dolusu çocuğu öldüren bakışlar....

13 yorum:

  1. Bütün bakışlar güzel elbet ama en en en güzeli evladın annesine gülen gözlerle bakışı ;)

    YanıtlaSil
  2. ne güzelmiş... keşke benim de Hüma'mla ayrılmadan geçireceğim hele ki böyle bağda bahçede geçireceğim 60 günüm olsa...

    YanıtlaSil
  3. Ozlettin kendini Ayşenin Kozası.

    YanıtlaSil
  4. Hoşgeldin Ayşecim, özlemişim seni:)
    Çifliğiniz gerçekten çok güzel, şehrin tüm yorgunluğunu atmışındır heralde:)
    Artık bizi bırakmazsın demi:(

    IŞIL

    YanıtlaSil
  5. Türkiye'nin gündemini unutturan bakışlar için teşekkürler Ayşe! Özledik yazılarını ama sen yine Yunus'la ol, biz yolunu bekleriz ;)

    YanıtlaSil
  6. :( Elimizden bir sey gelmiyor diyoruz ya yasanan acilar icin. Bence geliyor. Cocuklarimizi vicdanli yetistirebilmek biz annelerin bir numarali gorevi olmali. O zaman dunyada korkunc bakisli insan kalmaz belki, kim bilir...

    YanıtlaSil
  7. vicdan Allah herkese vicdanının sesini dinlemeyi iyi yönde duymayı nasib eylesin

    YanıtlaSil
  8. Hoşgeldin Ayşem, hoşgeldiniz

    YanıtlaSil
  9. Sevgili arkadaşlarım,yazılarımı okuyarak beni yazmaya teşvik eden cesaret veren bloger arkadaşlarım;
    iki ay boyunca elektiriği bile lüks olan bir köydeydim.
    Sessizlik,sessizlik içinde yavaş,sıradan günlerde aklımdaydınız...
    Gözlerimi kapayıp açma süresi kadardı,60 gün...
    Gözlerimi açıp kapayıncaya kadar savaşlar olabiliyor,kardeş kardeşe düşman oluveriyor,çocuklar ölüyor...
    Bu hafta yaşgünüm vardı.Yaşgünümde iki ay içinde katmerlenmiş ev pisliği temizledim,ömrümde 37.yaş günümde yaptığım kadar ağır temizlik yapmamıştım.Günün sonunda elimi kaldıracak konuşacak dermanım kalmamıştı,ev hala temizlenememişti.
    37 yıllık başımı yatağa koyup uzun uzun ağladım.Ağlamamın nedeni
    yaşgünümün hatırlanmaması,kutlanmaması ,evin pisliği içinde kaybolmam değildi...
    Neydi,uzun uzun yazmak istiyorum...
    Hepinize teşekkür ediyorum,sıkı sıkı sarılmak istiyorum...

    YanıtlaSil
  10. ne güzel bi yazıyla döndün,özlemişim :)

    YanıtlaSil
  11. Iyiki geldiniz Ayse. Özlettin kendini. Neziha

    YanıtlaSil
  12. Köyünüz tenhada ama manzarası çok güzelmiş...hergün (herhalde) göl bakışıyla karşılanmak güzel olsa gerek....sevindim dönmene...

    YanıtlaSil
  13. Ayşecim, hoşgeldin, hoşgeldiniz.
    Yunus'un ışıl ışıl gözlerinin içinden bana bakıyorsun sanki.
    Nasıl mutlu oldum döndüğünü görünce bilemezsin.

    YanıtlaSil