5 Haziran 2013 Çarşamba

Yunus için çalınan tencereler...



İki haftadır hastanedeyim.Hastanenin dışarıya açılan penceresi yok...
 Benden öte bir can için...
Hoplayan zıplayan gülen konuşan Yunus'un üzerine bir hastalık biçtiler,günlerce o biçtikleri hastalığı giydirmeye çalıştılar...Günlerce penceresi dışarıya açılmayan odalarda Yunus ile başbaşa kaldım...
Uykuya daldığı zamanlar 7.5 yaşında ki yüzüne bakarak ,kendimi sorguya çektim...
Dünyaya gelmesi için ,ne çok beklemiştim...Özlemle,hasretle...
Gözlerini dünyaya açtığı ilk anda benim yüzümü görmüştü...Doktor,titreyen küçük bir gövdeyi sol omzuma koymuştu...Terden sırıksıklam olmuş başımı soluma çevirdiğimde siyah inci gibi bir çift göz gördüm...Bana bakan yeni doğmuş bir çift göz...
Siyah inci gibi bir çift göz 7.5 senedir hep bana bakıyor...
Onun gözünde ben "dünya"yım...Ben çok büyüğüm...Ben anneyim...
Onu hasta eden,iyi eden,sevindiren ,üzen,güldüren,ağlatan, şimdilik sadece, benim...Ben şimdilik onun tüm dünyasıyım...

Dün elele hastaneden çıktık...
Sokağımızda tencere,düdük,davul çalıyordu...
Yunus gülmeye başladı "anne neden? diye sordu...
"Senin hastaneden çıktığını duymuşlar bütün sokak senin eve dönmeni kutluyor" dedim...
Hemen inandı...
Ellerini kaldırıp herkese selam verdi,teşekkür etti...
Ben onun şimdilik tüm dünyasıyım...
Benim dünyam da insan sevgisi var,ağaç sevgisi,hayvan sevgisi var,canlı olan her şeyin hakettiği yaşamı yaşama özgürlüğü var...
Benim dünyam da Yunus "sevgi" ile yaşıyor..şimdilik...
Yunus'un yarınlarında benim dünyam ona yetmeyecek...
Tüm tencerelerin onun için çaldığına inan bir çocuk gibi,ben de inanmak istiyorum,Yunus'un yarınları,aydınlık olacak...







23 yorum:

  1. çok geçmiş olsun Yunus'a. Allah dermansız dert vermesin. Mümkünse hastane yolu tutmıyalım hiç birimiz.

    YanıtlaSil
  2. Canımsınız ya :)öyle içimden geldi ...Çok geçmiş olsun Allah bir daha göstermesin yavrucuklarımıza hiç bir hastalık yakıştırılmasın.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Ben de inanmak isteyip de inanamayanlardanım Ayşem. Düşmanlık ve karşıtlık her yanımı sarmış gibi hissediyorum. Birine desem ki; yargılayıcı bakışlar görüyorum, iğneleyici laflar işitiyorum; o senin kuruntun demesinden korkuyorum. Hoşgörü ne güzel şey, elbet özgürlük de.
    Ve yeter ki Yunus iyi olsun davul bile çalınır :)

    YanıtlaSil
  4. Kayınvalidemin ameliyatı için girdiğim hastaneden Yunus'un gerçek olmayan (çok şükür)hastalığı ile ,çıkamadım...gelen mesajlara bakacak kadar bile internet lüksüm yoktu herkese çok teşekkür ediyorum,cevaplayamadığım yorumlar için özür diliyorum...

    YanıtlaSil
  5. Rabbim evladını sana, seni ve babasını ona bağışlasın..Ve dilerim en sevgilinin hatırına evlatlarımızı bu dünyanın tüm krilerinden,şerlerinden koruyup nuru ile aydınlıkta yaşatsın..
    Geçmiş gitmiş olsun.

    YanıtlaSil
  6. çok çok geçmiş olsun Allah'ım çocuklarımız ile sınamasın, her şey güzel olacak diye bir film vardı orda ki babanın çocuğu için yaptıkları savaştan etkilenmemesi için savaşı oyun halinde çocuğuna anlatması aklıma geldi, onlar bizim en değerli varlıklarımız....... tekrar geçmiş olsun Sevgiler.Elif

    YanıtlaSil
  7. aklıma hayat güzeldir filmi geldi... ben yapamadım senin yaptığını anlayacakları dile çevirip, biraz yumuşatıp ucundan kıyısından anlattım bir şeyler... çok geçmiş olsun ayşecim, tekrarı olmasın, en kötü günleriniz bunlar olsun...

    YanıtlaSil
  8. bu yazınız çok güzel olmuş...

    YanıtlaSil
  9. geçmiş olsun Ayşem, iyi olsun Yunus'cuğumuz hep

    YanıtlaSil
  10. çok geçmiş olsun,bu akşam tencereyi yunus için çalacağım :)

    YanıtlaSil
  11. çok geçmiş olsun Yunus'a..ve sana...umarım geçmiştir ve tekrar o derdi de beterlerini de esirger Rabbim sizlerden

    YanıtlaSil
  12. Geçmiş olsun, çok duygulandım, kendi tecrübemiz aklıma geldi oğluşumla hastane deneyimimiz. Sizi çok iyi anlıyorum, sevgiyle kucaklıyorum, umarım gelecek daha güzel olacak .

    YanıtlaSil
  13. ayse,cok guzel yazmissin.yunusun buyuyusune,her adimini burdan takip edebilmek en buyuk dilegim.
    buydugunde bunu hatirladiginda,tencereler onun icin caliniyor gercegine anladiginda seni bin kat daha fazla sevicek,gurur duyucak.
    gecmis olsun

    YanıtlaSil
  14. gecmis olsun minik Yunus'a, ben de sizin yerinizde olsam oyle derdim melegime :) yazilariniz cok guzel, begeniyle ve bu kadar guzel ifade edisinize imrenerek okuyorum

    YanıtlaSil
  15. Doğruyu söylemişsin aslında Ayşe... O tencere tavalar senin oğlun Yunus, benim kızım Defne için çalınıyor. Sevgiyle, özgürce, daha masum bir dünyada büyüyebilsinler diye. İki tane ağaç fazla kucaklayabilsinler diye..

    YanıtlaSil
  16. Çok ama çok geçmiş olsun, önemli bir şey olmamasına sevindim... Ve aslında gerçekten Yunus için çalıyoruz tencereleri, yarın bize "Neden o ağaçlar kesilirken orada yoktunuz?" demesin diye...

    YanıtlaSil
  17. Geçmiş olsun. Dünyanız hep aydınlık olsun.

    YanıtlaSil
  18. Cok gecmis olsun Yunus hic aklima gelmemisti cok sasirdim,Allah dermansiz dert vermesin yarabbim,kutlama ise harika olmus bencede!

    YanıtlaSil
  19. Gecmis olsun. Yüzünüz hep gülsün.
    Neziha

    YanıtlaSil
  20. zaten üzgünken, yorgunken tüm olup bitenlerden... yazını okuduğumda nasıl oldum... neyse ki yunus iyi. çok geçmiş olsun ayşeciğim. güzel günler görün yunus ile.

    YanıtlaSil
  21. Ayşecim çok geçmiş olsun.. İki tencere kepçe tıngırtısı da bizden ;)

    YanıtlaSil
  22. geçmiş olmuş Ayşecim.

    YanıtlaSil