27 Mayıs 2013 Pazartesi

Birbirlerini yiyen kargalar

Günlerdir bir hastane odasında refakatçiyim.Odadan dışarı çıkamıyorum.Bir saatlik vakit buldum.Sigara içenlerin tiryakiliği gibi yazı yazamamak beynime vurdu...Bir saatte ne yazabilirsem...
Kargalar aklımdan çıkmıyor...
Kargalardan korkuyorum...
Sandalye üzerinde uykuya daldığım bir anlık vakitte kocaman bir karga sivri gagası ile beni didiklemeye başlıyor...
Apartmanımızın arka bahçesinde üç karga görmüştüm.Üçü birlikte havalanıp, birlikte konuyorlardı.Ne güzel diye iç geçirdim. Ne güzel arkadaşlar...Üç karga ne güzel anlaşıyorlar , birbirlerinden hiç ayrılmadan...
Gözümden yaş gelecekti nerdeyse,ne güzel arkadaşlık derken üçlünün hep ortasında uçan konan , ortada ki karga sendeledi.Diğer iki karga, sendeleyen kargayı hızlı hızlı hızlı didiklemeye başladılar.Ortada ki karga can havliyle kaçıyor dermanı tükenip bir yere konuyor diğer iki karga yine onu ortaya sıkıştırıp didiklemeye devam ediyorlar...Aman Allah'ım ben ne körmüşüm diye kendime kızarken bir yandan da bir örtü bir bez parçası aramaya başladım.Bezi, ortada ki karganın üzerine atıp onu katillerinin elinden kurtaracaktım...
Aşağı indiğimde karnı deşilmiş kargayı arka bahçenin taşlığında buldum...Boynundan tutup erik ağacının altına koyarken son kez gagasını açtı bağırmak istiyordu ama sesi çıkmıyordu.Sessiz çığlığı boşa gitmedi,ben
şahidim...
Hastane odasına elinde cep telefonu ile hastabakıcı giriyor,çok içli konuşuyor karşı tarafın kulağına..."benim hakkımı yiyorlar,"o" daha az iş yapıyor,daha çok para alıyor".Hemşire, serumun dozunu ayarlarken aslı başka bir yerde yarım kalmış tamamlanamamış bir kavganın içinde..Hemşirenin , iş arkadaşı onu çekemiyormuş  arkasından kuyusunu kazıyormuş,kazdığı kuyu içinde onu boğmak istiyor...Sekreter kız yanında ki arkadaşına başka birinden dert yanıyor,sanki gerçek bir yangının içinde alevler içinde yüzü köz gibi olmuş ...Kafeterya da elime çay uzatan çocuk küfürünü de ortaya savuruyor .Küfür bedava çay bir lira..
Kafeterya sahibi ile derdi olmalı diye düşünüyorum.Hastane çalışanlarının hepsi kızgın,küskün,hakkı yenilmiş...Hepsinin çözümlenememiş bir kavgası var,hepsi kavgalarının içinde yaşıyor gibi...
Ben hastamın yanındayım.Hastam narkozdan uyanana kadar başında nöbet bekledim.Bu dünya da değildi sanki , kendini bilmeden uyuyordu..Başka bir yerde başka bir alemdeydi...Gözlerini açtığında gittiği yeri hatırlayabilecek mi?
Gözlerini açtığında aklına kavgaları gelecek,kavgaları onu bekliyor,hırsla...
Hep bizi didikleyecek  kargalarımız olacak ,hep birilerini didikleyecek sivri gagalarımız olacak,hep bir kavga içinde olacağız...

Hastamın yanına dönmem lazım,bir saatim bitti.

10 yorum:

  1. Öncelikle geçmiş olsun ayşe hanım. Hastanıza acil şifalar... Ne güzel anlatmışsınız anlık kızgınlıklarımızı günlük telaşlarımızı. Değer mi Hiç değmez düşününce. Ama yapıyoruz bazen işte. Unutuyoruz. Allahım sen bana unutturma diyorum. Dua ediyorum. Sizi yeni takip etmeye başladım. Yazın. Bizde okuyalım. Sevgiyle kalın....

    YanıtlaSil
  2. Geçmiş olsun Ayşecim inşallah tüm hastalar en kısa zamanda şifa bulur. bi de tamam kargalar eksik olmayacak belki hayatımızda olsun ama didikleyip ruhumuzu öldürecek kadar olmasın gözü dönmüşleriyle karşılaşmayalım....

    YanıtlaSil
  3. insan, "ne kadar önemsiz,anlamsız,gereksiz şeylerle vaktimi harcıyorum" dediği neler neler yaşıyor da, anlamsız olduğunu unutup öfkelenmeye,kavga etmeye, kırılmaya devam ediyor...ne tuhaf..

    YanıtlaSil
  4. Ayse canim, kim hasta niye hastanedesin? Merak ediyorum. Neyseki ulastim sana. Tekrar gecmis olsun. Aysecim nasil guzel yaziyorsun, sigara icenlerin tiryakiligi gibi yazi yazamamak beynime vurdu, gel de okuma:-) yazdiklarini okuyacagim simdi. Iyi geceler canim. Cook optum

    YanıtlaSil
  5. Hastanıza acil şifalar dilerim.Refakat halindeyken bile kafa didikleyen kargaların insanı rahatsız etmesi insanlık açısından ne acı :( size de geçmiş olsun kargalardan dolayı ;)

    YanıtlaSil
  6. geçmiş olsun acil şifa diliyorum hastanıza...

    YanıtlaSil
  7. geçmiş olsun Allah şifa versin dermansız dert vermesin, bizim de günlük hayattaki kavgalarımız aslında kargaların kavgalarına benziyor değil mi, düşen eziliyor, öteleniyor maalesef.Sevgiler Elif

    YanıtlaSil
  8. Rabbim acil şifalar versin.inşallah şifa bulmuştur

    YanıtlaSil
  9. Geçmiş olsun :( yazıdaki mesajı aldım kendi adıma..Acil şifalar dilerim.

    YanıtlaSil
  10. Cok gecmis olsun Ayse,hastaneler zordur.Yine cok begeniyle okudum seni,sevgiler.

    YanıtlaSil