30 Nisan 2013 Salı

Buzdolabımda ki maymun




Bir haftayı planlayıp buzdolabıma asabildiğim için,yarınlarıma kavuşma , günümü yaşama özgürlüğüne sahip olduğum için mutluyum.
Bilim çocuk dergisinin sayfaları arasında bu maymunu görünce içime birdenbire bir şeyler akıvermişti.Akıveren şey yaşama dairdi,sevinç,umut,hoşgörü,masumiyet,idare etme,ne olursa olsun gülümseyebilme...
Aylardır buzdolabımda gülüyor.Çerçeveletip duvara bile asmak istedim ama eşim karşı çıktı.
Yapılması gerekenleri unutmamak için hazırladığım listenin hep yanında,hep beni güldürür...Yapılması zor gelen her madde,maymunun anlamlı gülüşünde küçülüyor,küçülüyor kaybolup gidiyor...



12 yorum:

  1. eee sana kolay gelsin :) liste baya uzun sevgiler :) hep gülümseyelim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hep bir şeyler unutulur,ertelenir bu liste işinde,şimdi bakıyorum nerdeyse hiçbiri yapılamamış...evet hep gülümseyelim:)sevgiler nehircce

      Sil
  2. hıı köy için toka... şart:)
    anneme söyleyemediğim tek şey'i merak ettim

    YanıtlaSil
  3. yazini bekliyorum heycanla ayse.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hülyacığım,haftalardır buzdolabı üzerinde yazılması gereken
      yapılması gereken bir madde olarak sırasını bekliyor...
      ama blogtan önce bir dergiye yollamak niyetimdeyim.
      Hangi dergi olsun diye araştırırken utanıyor,sıkılıyor,bunalıp karamsarlığa kapılıp vazgeçiyorum.Onlar gibi yazamam,yazsamda göndermeye cesaret edemem,gönderirsem benim gibi bir acemiye hangi gözle bakıp
      nasıl red cevabı verirler diye düşüncelere dalmaktan yazmaktan çekinir oldum...çok istiyorum, bana yol gösterecek
      yol yordam anlatacak birine ihtiyacım var...

      Sil
  4. Torpile ihtiyacın varsa tanidiklarim var ben bir görüşürüm ıstersen bu ara yoğunum unutmazsam tabii Eylül

    YanıtlaSil
  5. Seninle diğer "liste yapıcılar" arasındaki fark, senin bu listedeki her bir maddeyi farklı renklerle, özenle yazmış olman! Böyle olunca da insan zevkle girişiyor sanırım işe, çalakalem tek renk tükenmezle yazılmış listelere girişmek ise ne zor!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili cerenmus,nelere dikkat ediyorsun...Senin gibi biri ile tanıştırdığı için bu blok işini çok seviyorum...

      Sil
  6. bütün yazıların çok akıcı bir dille yazıyorsun, betimlemelerin, anlatımların insanı öyle hikayenin içine çekiyor ki insan kendinden mutlaka birşeyler buluyor, yol yordam nedir bilmem ama yazılarının geri çevrileceğini sanmam, umudunun kalacağına emeğin kalsın değilmi, keşke dememek için göndermik en iyisi, dergide yazım çıktı haberini merakla bekliyorum, liste güzelmiş, maymun hakikaten acayip bir sey sevgilir...Elif

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elifçiğim;hep yorumlarını gözler oldum bu bencillik gibi anlaşılmasın ama öyle alıştırdın ki sanki yorumun gelmezse
      bir şey mi oldu diye düşüncelere bile daldım...Seni tanımayı ne çok isterdim...

      Sil
  7. Sevgili Ayşe. Yazını gözünü kırpmadan istediğin dergiye yolla. Hatta her dergiye ayrı bir öykünü yolla. Red cevabı almaktan asla korkma. Çok ünlü yazarlar başlangıçta hep reddedilmişler. Bir de edebiyat ödüllerini takip et lütfen. Her yarışmaya katıl. Kazanamazsan bile kazananların yazdıklarını incele. Bak bakalım, hangi öyküler,neden başarılı olmuş, jüri nelere önem vermiş? Bir kez ödül alabilirsen bir daha sırtın yere gelmez. Yolun açık olsun Sevgili Ayşe. Senin kitaplarını okumak bana büyük keyif verecek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülsüm ablacığım;okunduğumu hep hissettirdiniz bu bile bana
      çok büyük destek iken şimdi bu güzel sözleriniz ile havalara uçurdunuz çok sağolun çok teşekkür ederim..

      Sil